De Set van Whisper

Gestart door Whisper.nl, mei 30, 2010, 08:10:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisper.nl

Citaat van: gerard op december 11, 2011, 19:49:23
Leuke luisterverslagen, mooie set zo met de Sttaf.

Citaat van: Whisper.nl op december 11, 2011, 14:41:21
Nu even de Nordost flatline speaker kabel aangesloten om eens te kijken hoe dat klinkt.
Eerste indruk niet verkeerd die sound.
Volgens info moet je ze eerst 70 uur inspelen voordat je definitief oordeel mag/ kan geven.

Zo te zien heb je de Super Flatline; biwire uitvoering van de Flatline Gold  :wink:

Ik ben benieuwd naar je bevindingen; bij mij voldoen ze al jaren erg goed.
Ook eens proberen om single wire te draaien (op de "halve" kabel). Had bij mij een positieve uitwerking op de basweergave, iets minder aangezet in het resonantiegebied van de basluidspreker.

Neem de tijd en veel luisterplezier.
Grt Gerard

Dankje Gerard,

Oeps, waarschijnlijk het verkeerde plaatje erbij gezocht.
Het is wel de flatline versie maar de single wire.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jrm

Zo, eindelijk even tijd om mijn ervaring te delen met de totem sttaf van Whisper.

Na een lange rit vanuit een van de mooiste Noord-Hollandse kustplaats  :-D, kwam ik in Ede aan en direct verzeild in een doolhof van kleine wegen (let op verkeer van rechts....), maar mijn navigatiesysteem TT loodste mij achter het huis van Whisper (!?). Na kennismaking met Whisper (eerder gezien bij cz79) vertelde hij mij dan ook dat alle TT's je als het ware om de tuin heen leiden.

Bij binnenkomst stonden de speakers al lekker te spelen. Ik kende de voorgangers (helaas) niet, maar wat ik hoorde klonk niet verkeerd. Na binnenkomst van cz en lo, konden wij er even goed voor zitten (als cz niet continue aandacht vroeg  :-D ). Wij zaten (lo, cz en jrm) keurig als drie op één rij en wisselden af en toe van plaats, zodat eenieder even op de hotspot (in 't midden) kon zitten.

De ene na de andere fraaie cd verdween in de speler en het was (naast het gezellige praten) puur genieten wat er uit de kleine (ze ogen klein en fragiel) maar o zo volwassen klinkende speakers. Af en toe was ik toch geneigd om achter de bank, grodijnen te kijken waar mogelijk stiekem een subwoofer stond. Echter whisper is (net als ik) geen voorstander van een aparte subwoofer. Overigens had ik in eerste instantie mijn bedenkingen over de akkoestiek van de ruimte want de speakers staan dusdanig opgesteld dat deze het niet echt makkelijk hebben!

Ook bij whisper is het (net als bij veel huishoudens) net als bij mij, dat je gewoon leeft in je huis en dat de huiskamer ook door de medebewoners wordt gebruikt. Desondanks klinkt het lekker.

Ik had o.a. Yello - Touch mee en vooral hier voelde je het laag uitstekend naar je toekomen en voor mij was dit niet lekker in de lage relax stoel (ik ben niet al te groot  8-) ) als ik op de eetkamerstoel ging zitten was het beter voor mijn gevoel, maar al met al klinkt het erg goed, met name ook het middengebied vond ik erg natuurlijk klinken.

Tsja, en dan is het alweer tijd om naar huis te gaan, de tijd is echt om gevlogen en hierbij wil ik whisper ook bedanken voor de gastvrijheid, cz voor zijn aanstekelijke enthousiasme en handelsgeest  :-D, lo voor zijn grote kennis en gezelligheid.

Kortom dit was een M & G met Hoofdletters!!!

Cornelis1921

#377
 notworthy :yes: Hans, bedankt voor de uitleg. Het probleem is voor mij nu een stuk duidelijker. byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

cz79

Jongens met al die opmerkingen krijg ik straks nog de naam van 'Ouwehoer' (zo noemt mijn vrouw me al)  :no: :eerie: shutup clown1

xander32

Citaat van: cz79 op december 12, 2011, 07:54:01
Jongens met al die opmerkingen krijg ik straks nog de naam van 'Ouwehoer' (zo noemt mijn vrouw me al)  :no: :eerie: shutup clown1
Als je dat liever niet hebt zou je er beter niet op kunnen reageren door het nogmaals aan te halen  :wink:.


Sander.

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op december 12, 2011, 07:54:01
Jongens met al die opmerkingen krijg ik straks nog de naam van 'Ouwehoer' (zo noemt mijn vrouw me al)  :no: :eerie: shutup clown1

Je kent jezelf het beste dus vul 'm zelf maar in (ouwe.....)  clown1

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Nu even weer on-topic.  :-)

Mijn eerste ervaringen van/met het ls snoer Nordost Flatline: mmmmm die gaan de deur niet meer uit.  :-D

Groet Whisper   byebye



De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Citaat van: Whisper.nl op december 12, 2011, 09:04:25
Nu even weer on-topic.  :-)

Mijn eerste ervaringen van/met het ls snoer Nordost Flatline: mmmmm die gaan de deur niet meer uit.  :-D

Groet Whisper   byebye
Mooie upgrade dus.

Wat was je voorgaande ls.kabel? Kan je ook specificeren wat de Nordost anders/beter doet dan die voorgaande? Waarin zit de winst?


Sander.

cz79

Citaat van: Whisper.nl op december 12, 2011, 09:01:09
Citaat van: cz79 op december 12, 2011, 07:54:01
Jongens met al die opmerkingen krijg ik straks nog de naam van 'Ouwehoer' (zo noemt mijn vrouw me al)  :no: :eerie: shutup clown1

Je kent jezelf het beste dus vul 'm zelf maar in (ouwe.....)  clown1

Groet Whisper

:schater: :schater: :schater: Goed dat je tevrden bent met de Nordost, even aanluisteren een paar weken totdat ze goed zijn ingespeeld

Whisper.nl

Citaat van: xander32 op december 12, 2011, 09:10:26
Citaat van: Whisper.nl op december 12, 2011, 09:04:25
Nu even weer on-topic.  :-)

Mijn eerste ervaringen van/met het ls snoer Nordost Flatline: mmmmm die gaan de deur niet meer uit.  :-D

Groet Whisper   byebye
Mooie upgrade dus.

Wat was je voorgaande ls.kabel? Kan je ook specificeren wat de Nordost anders/beter doet dan die voorgaande? Waarin zit de winst?


Sander.

Eerste zilver DIY. klonk perfect op de Rogers. Te schel op de Arro en Sttaf.
Daarna een Van Damme. Veel details mooi rond.
Tussendoor kort nog een Vander Hul.

Wil (nog) niet teveel vooruit lopen, want de makers en gebruikers zeggen dat ze eerst een tijd moeten inspelen. ca 70 uur.
http://www.audioreview.com/cat/cables/speaker-cables/nordost/super-flatline/prd_116566_1584crx.aspx

De eerste indrukken:
Zat gisteren ca 23.00 met een whisky in de luisterstoel naar Michal Hromek te luisteren.
Het beeld wordt "kleiner" neergezet dan de van Damme.

Instrumenten: Harp, Gitaar, Fluit en Cello en nog een paar.
Ken je het gevoel dat de instrumenten in mekaar overlopen. Boven op mekaar zitten ??
Nu kun je de gitaar naast de harp en andere intrumenten aanwijzen. Je hoort ze echt naast mekaar.
Messcherp worden ze neer gezet.  Met een big smile op m'n snoet zitten luisteren.
(van een Belg overgenomen tegen werkelijk mats prijsje)

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Had de vanDamme een vermering van instrumenten?
Ergo, wat doet de Nordost anders (beter of minder goed) dan de vanDamme?

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op december 12, 2011, 09:31:23
Had de vanDamme een vermering van instrumenten?
Ergo, wat doet de Nordost anders (beter of minder goed) dan de vanDamme?

Hoi CZ79,

Wat ik probeer te omschrijven is dat je de instrumenten echt recht (links rechts en in het midden bij stereo) voor je staan te spelen.

Bij Michal Hromek kwam de fluit meestal een beetje in het midden. Hoor je de instrumenten door mekaar heen gelijktijdig spelen. Klinkt mooi hoor met de Van Damme.

De Nordost gaat een stap verder. Die zet de instrumenten op de juiste hoogte neer.
Je kunt ze beter aanwijzen waar ze staan te spelen.

Anders zou ik het niet kunnen omschrijven.

GRoet Whisper.nl  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Citaat van: Whisper.nl op december 12, 2011, 09:42:23
Citaat van: cz79 op december 12, 2011, 09:31:23
Had de vanDamme een vermering van instrumenten?
Ergo, wat doet de Nordost anders (beter of minder goed) dan de vanDamme?

Hoi CZ79,

Wat ik probeer te omschrijven is dat je de instrumenten echt recht (links rechts en in het midden bij stereo) voor je staan te spelen.

Bij Michal Hromek kwam de fluit meestal een beetje in het midden. Hoor je de instrumenten door mekaar heen gelijktijdig spelen. Klinkt mooi hoor met de Van Damme.

De Nordost gaat een stap verder. Die zet de instrumenten op de juiste hoogte neer.
Je kunt ze beter aanwijzen waar ze staan te spelen.

Anders zou ik het niet kunnen omschrijven.

GRoet Whisper.nl  byebye
Voor mij is het helder. De kabel geeft in dat opzicht een duidelijker beeld, met meer zwart/rust in het geluidsbeeld.


Sander.

jrm

Citaat van: Whisper.nl op december 12, 2011, 09:42:23
Citaat van: cz79 op december 12, 2011, 09:31:23
Had de vanDamme een vermering van instrumenten?
Ergo, wat doet de Nordost anders (beter of minder goed) dan de vanDamme?

Hoi CZ79,

Wat ik probeer te omschrijven is dat je de instrumenten echt recht (links rechts en in het midden bij stereo) voor je staan te spelen.

Bij Michal Hromek kwam de fluit meestal een beetje in het midden. Hoor je de instrumenten door mekaar heen gelijktijdig spelen. Klinkt mooi hoor met de Van Damme.

De Nordost gaat een stap verder. Die zet de instrumenten op de juiste hoogte neer.
Je kunt ze beter aanwijzen waar ze staan te spelen.

Anders zou ik het niet kunnen omschrijven.

GRoet Whisper.nl  byebye

Dat is dan mooi!!
Maar komt dat door die lekkere whisky?  :-D


cz79

Ongetwijfeld speelt de whiky mee, maar ook de kabel zal wel iets doen!

Duidelijke omschrijving, Hans, ik hoop dat het allemaal NOG beter wordt met de tijd dat de kabel aan het inspelen is