De Set van Whisper

Gestart door Whisper.nl, mei 30, 2010, 08:10:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mahansz

Citaat van: Whisper.nl op november 02, 2011, 22:51:29
De Bodem plaat is door de vorige eigenaar vast geplakt/geschroeft op de speakers.
Zal  kijken of ik die netjes los kan krijgen. Wil de boel niet beschadigen.

Da's de standaard manier (fabriek-af) van Totem: met soort van blauwe kleefpastei is de boel vastgeplakt. Je kan ook de Claws op de Staff doen, die worden dan wel geschroefd.
Veel plezier ermee, Totem is een topmerk!!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Whisper.nl

Citaat van: mahansz op november 07, 2011, 16:46:25
Citaat van: Whisper.nl op november 02, 2011, 22:51:29
De Bodem plaat is door de vorige eigenaar vast geplakt/geschroeft op de speakers.
Zal  kijken of ik die netjes los kan krijgen. Wil de boel niet beschadigen.

Da's de standaard manier (fabriek-af) van Totem: met soort van blauwe kleefpastei is de boel vastgeplakt. Je kan ook de Claws op de Staff doen, die worden dan wel geschroefd.
Veel plezier ermee, Totem is een topmerk!!

Dankje Mahansz.

De Claws ben ik nog naar opzoek. Beetje aan de prijs.
Komt iemand ze dus tegen een redelijke prijs tegen geef maar een gil.

Groet Whisper.

ps Grapje hoor, deze plakklei was geel. 
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

Citaat van: Whisper.nl op november 07, 2011, 16:40:59

...
Mischien op korte termijn maar weer eens een M&G inregelen ?? ...
Groet Whisper
:yes:

Sander.

jowa

Inhakend op Xander  :-)

Afgelopen zaterdagmiddag gezellig langs geweest bij Whisper om te luisteren naar zijn nieuwste aanwinsten.
Hele gezellige middag gehad, waarbij we zeer veel uiteenlopende muziek hebben beluisterd en lekker bijgepraat over van alles en nog wat.

De set is er met de Staff's weer een stap mooier op geworden. Het was al mooi, nu is het laag ook lekker aanwezig zonder te drukken of te boemen. Madonne met het nummer Frozen deed het zeer goed  :yes:

Al met al in mijn ogen en oren en hele mooie upgrade van de Arro naar de Staff. Als het upgrade virus bij Whisper weer toe gaat slaan, zal dat hem heel veel geld gaan kosten.

Bedankt voor de ontvangst, ik zie je in januari in Amersfoort.

Whisper.nl

Citaat van: jowa op november 22, 2011, 20:09:25
Inhakend op Xander  :-)

Afgelopen zaterdagmiddag gezellig langs geweest bij Whisper om te luisteren naar zijn nieuwste aanwinsten.
Hele gezellige middag gehad, waarbij we zeer veel uiteenlopende muziek hebben beluisterd en lekker bijgepraat over van alles en nog wat.

De set is er met de Staff's weer een stap mooier op geworden. Het was al mooi, nu is het laag ook lekker aanwezig zonder te drukken of te boemen. Madonne met het nummer Frozen deed het zeer goed  :yes:

Al met al in mijn ogen en oren en hele mooie upgrade van de Arro naar de Staff. Als het upgrade virus bij Whisper weer toe gaat slaan, zal dat hem heel veel geld gaan kosten.

Bedankt voor de ontvangst, ik zie je in januari in Amersfoort.

Het was zeker gezellig. Afwisselend mekaars muziek beluisterd en genoten.

De uitnodiging in Amersfoort neem ik graag aan.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

#350
Beste Hans, nog bedankt voor je gastvrijheid vanmiddag en ik kan wel zeggen (en dat zijn de aanwezigen van vanmiddag met me eens) dat je een hele grote sprong gemaakt heb in de goede richting met de aanschaf van de Totem Staff's. Meer bas, betere definitie van de lage en middentonen.
Heel volwassen geluid en grote geluidsdiepte en breedte. Echt een hele grote verbetering!!!

Nogmaals bedankt en ik vond het heel gezellig zo samen, ooh ja en van Jiang Xiao-Qing werd ik zelfs stil en dat wil heel wat zeggen  shutup clown1

Whisper.nl

Om Chris stil te krijgen moet je alles uit de kast halen.

Dus maar even een excellent stukje muziek opgezet.


http://www.youtube.com/watch?v=sjeo9bwB2q4




Een kleine correctie tis een Sttaf.

De Hawk is weer een slag(je) groter.

Het was een gezellig dag. Napraten, interesses uitwisselen.
Mooie  muziek luisteren onder het genot van een paar uitstekende Whiskys. 

Jij ook bedankt voor de gezelligheid en de whisky natuurlijk

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Ja wist ik ook wel (Staff ipv Hawk) bij deze aangepast!

Lekkere whisky ook die Singleton, maar die grap over ijs in je whisky werd ik ook stil van (dat waren dus al twee momenten  :schater: :schater: :schater:).

Geniet ervan en je kunt echt tevreden zijn met je set en haar volwassen geluid.

QuattroNL

Ja maak me lekker, zometeen wil ik ook een setje Staff's  :?
:-D

M'n Arro's klinken al leuk maar blijkbaar kan het nog een heel stuk beter. Hmmm... ik moet maar weer eens bij Wisper langs gaan dus  clown1
Of uit zelfbescherming toch maar niet  :wink:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

lo

Vandaag ook bij Whisper te gast geweest. Ik was wat later dan gepland, kwam nu van een andere kant de stad binnen gereden :-o. Maar was niet erg hoor jrm en cz79 waren al aanwezig en waren druk met elkaar in gesprek, of anders gezegd, cz79 was aan het woordt en jrm luisterde gespannen.... :-D

De ruimte werd gevuld door aangename klanken van aangename muziek, snel een stoel bijgeschoven gekregen en een lekker bakkie koffie. En dan kan het luisteren beginnen.
Ik ben in het verleden al 2x bij Hans geweest, 1x met de Rogers en 1x met de Arro's. Verschillen vallen vaak direct op en ook nu weer. Man wat is het geluid gegroeid en volwassen, zoals cz79 al verwoordde, geworden. Heerlijk hoog en midden en erg mooi bas fundament. Dat scheelt toch wel een slok op een borrel met de Arro's. Het gehele frequentie bereik is aanzienlijk verbeterd en klinkt nu als een klok. Je hoort de power van de E-305 en die heeft die speakers volledig onder controle en laat ze heel erg mooie dingen doen.
Allerlei soorten muziek gedraaid in de loop van de middag. Kan ook niet anders als je met 4 man bent met ieder, bij wijze van spreke, een stapel CD's voor zijn neus. Heerlijk genieten van de muziek, de muzikaliteit en de beleving. Bij sommige nummers kregen we waarempel af en toe een soort van "staande golf" ofwel een versterking van de bas op onze luisterposities. Heel treffend konden we hier gehoormatig verandering in aanbrengen als we gingen staan. Zo zie je maar ook de akoestiek doet bij Hans mee aan het totaal plaatje.
Ik heb Hans nog wel aanbevolen om, op een vrije middag, toch nog eens met de indraaïng van zijn speakers te experimenteren. Ik heb het vermoeden dat er bij de "nauwkeurigheid" van de plaatsing van instrumenten en performers nog winst valt te halen. En och zoals Hans altijd zelf zegt "dit kost niets buiten wat tijd en plezier" :-D

Het was een meer dan leuke en gezellige middag niet in de laatste plaats door het weerzien met bekenden en de onderlinge gesprekken die we gevoerd hebben. Zoals al meer gezegd eigenlijk ook een doel op zich.

Hans nogmaals Dank.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cz79

Citaat van: QuattroNL op december 10, 2011, 22:02:37
Ja maak me lekker, zometeen wil ik ook een setje Staff's  :?
:-D

M'n Arro's klinken al leuk maar blijkbaar kan het nog een heel stuk beter. Hmmm... ik moet maar weer eens bij Wisper langs gaan dus  clown1
Of uit zelfbescherming toch maar niet  :wink:

Er bestaat altijd 'een stuk beter' want a de Staff's komen de Hawk's etc, etc.
Jij hebt voor een ontzettend mooie prijs een ontzetten paar mooie luidsprekers gekocht (Totem Arro's) en natuurlijk als je er nog eens 2000 euro bijlegt heb je wellicht NOG mooiere luidsprekers.
Maar voor het bedrag wat jij ervoor betaald heb denk ik niet dat er veel mooiere en betere luidsprekers te krijgen zijn.
Ook speelt bij Whisper de Accuphase versterker een hele grote rol, maar daar hangt natuurlijk ook wel weer een prijskaartje aan, de vraag is hoe ver je wilt gaan?

Je hebt gewoon een hele mooie set staan een ooit op een dag (bij mij meestal 3 maanden  :schater:) komt er een moment dat je naar wat anders/beters op zoek gaat en daar de financiele middelen voor hebt en voor uit wilt geven.

cz79

Citaat van: lo op december 10, 2011, 22:30:27
Vandaag ook bij Whisper te gast geweest. Ik was wat later dan gepland, kwam nu van een andere kant de stad binnen gereden :-o. Maar was niet erg hoor jrm en cz79 waren al aanwezig en waren druk met elkaar in gesprek, of anders gezegd, cz79 was aan het woordt en jrm luisterde gespannen.... :-D

De ruimte werd gevuld door aangename klanken van aangename muziek, snel een stoel bijgeschoven gekregen en een lekker bakkie koffie. En dan kan het luisteren beginnen.
Ik ben in het verleden al 2x bij Hans geweest, 1x met de Rogers en 1x met de Arro's. Verschillen vallen vaak direct op en ook nu weer. Man wat is het geluid gegroeid en volwassen, zoals cz79 al verwoordde, geworden. Heerlijk hoog en midden en erg mooi bas fundament. Dat scheelt toch wel een slok op een borrel met de Arro's. Het gehele frequentie bereik is aanzienlijk verbeterd en klinkt nu als een klok. Je hoort de power van de E-305 en die heeft die speakers volledig onder controle en laat ze heel erg mooie dingen doen.
Allerlei soorten muziek gedraaid in de loop van de middag. Kan ook niet anders als je met 4 man bent met ieder, bij wijze van spreke, een stapel CD's voor zijn neus. Heerlijk genieten van de muziek, de muzikaliteit en de beleving. Bij sommige nummers kregen we waarempel af en toe een soort van "staande golf" ofwel een versterking van de bas op onze luisterposities. Heel treffend konden we hier gehoormatig verandering in aanbrengen als we gingen staan. Zo zie je maar ook de akoestiek doet bij Hans mee aan het totaal plaatje.
Ik heb Hans nog wel aanbevolen om, op een vrije middag, toch nog eens met de indraaïng van zijn speakers te experimenteren. Ik heb het vermoeden dat er bij de "nauwkeurigheid" van de plaatsing van instrumenten en performers nog winst valt te halen. En och zoals Hans altijd zelf zegt "dit kost niets buiten wat tijd en plezier" :-D

Het was een meer dan leuke en gezellige middag niet in de laatste plaats door het weerzien met bekenden en de onderlinge gesprekken die we gevoerd hebben. Zoals al meer gezegd eigenlijk ook een doel op zich.

Hans nogmaals Dank.


Je lijkt mijn vrouw wel, die zegt ook altijd dat ik teveel praat! (maar ze praat wel altijd terug om het gesprek gaande te houden dus wie is dan de 'boosdoener' hahaha :roll:).
Nee hoor, het was heel gezellig en een hoop mooie muziek geluisterd (als er even niet gepraat werd...).

Leuk jou ook weer eens te ontmoeten Lo, konden we weer eens lekker bijkletsen  :angel:

QuattroNL

Citaat van: cz79 op december 10, 2011, 22:54:28
Citaat van: QuattroNL op december 10, 2011, 22:02:37
Ja maak me lekker, zometeen wil ik ook een setje Staff's  :?
:-D

M'n Arro's klinken al leuk maar blijkbaar kan het nog een heel stuk beter. Hmmm... ik moet maar weer eens bij Wisper langs gaan dus  clown1
Of uit zelfbescherming toch maar niet  :wink:

Er bestaat altijd 'een stuk beter' want a de Staff's komen de Hawk's etc, etc.
Jij hebt voor een ontzettend mooie prijs een ontzetten paar mooie luidsprekers gekocht (Totem Arro's) en natuurlijk als je er nog eens 2000 euro bijlegt heb je wellicht NOG mooiere luidsprekers.
Maar voor het bedrag wat jij ervoor betaald heb denk ik niet dat er veel mooiere en betere luidsprekers te krijgen zijn.
Ook speelt bij Whisper de Accuphase versterker een hele grote rol, maar daar hangt natuurlijk ook wel weer een prijskaartje aan, de vraag is hoe ver je wilt gaan?

Je hebt gewoon een hele mooie set staan een ooit op een dag (bij mij meestal 3 maanden  :schater:) komt er een moment dat je naar wat anders/beters op zoek gaat en daar de financiele middelen voor hebt en voor uit wilt geven.
very true  :yes:
Ik ben niet zo'n snelle upgrader dus ben voor nu zeer tevreden met m'n Arro's. En ja, het kan altijd beter  8-)

Maar het klonk als een leuke M&G. Zoiets moet ik ook maar eens meemaken.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

joep

Ben wat dieper in het probleem "staande golf" gedoken. En nee een nat pak heb ik er niet aan over gehouden. Heb er voor het eerst kennis mee gemaakt bij Lo en hoor er nu meer over op het forum zoals nu hier. Het is een erg irritant gebrom wat je hoort. Het is geen muziek meer maar een bromtoon waar je van schrikt. En nu ik mijn set dwars in de kamer heb staan kan ik het bij mij ook horen. Wel in veel mindere mate als bij Lo maar ik heb het nu ook. Het probleem is volgens mij en een paar vakmensen die ik er over heb gesproken een tal van zaken. Op de eerste plaats de afstand tussen voorkant speaker en de tegenover liggende muur. Ideaal is een afstand van 17 meter of meer. In mijn oude opstelling was dat zo'n 11 meter. Het probleem is daar dan ook niet waarneembaar. Nu is het bij mij zo'n 6 meter en nu is het waarneembaar. Ook de stabiliteit van de speakers is belangrijk. Hoe zwaarder (bij mij 85 kg.) en steviger hoe minder last dat je ervan zult hebben. Ook een kale kamer met een gladde harde vloer zal bijdragen aan dit fenomeen. Ik blijf het nog verder onderzoeken vandaar jammer dat ik er gisteren niet bij was maar wat niet is kan natuurlijk nog komen.

Marantz 81

17 Meter  :? dus je moet miljonair zijn om geen staande golven te hebben  :-D