Is dit de high-end sound ?

Gestart door AkTeVox, mei 01, 2010, 20:31:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Ik heb een set samengesteld waar een geluid uit voortkomt wat ik voor ogen heb/had.
Heb ik dan high-end thuis staan of gewoon een vreselijk persoonsgeboden topweergave?  :lol:

Marvin

Geen, door derden, opgelegd budget in dit huis...  HB

Whisper.nl

Citaat van: marvin op mei 31, 2010, 15:51:47
Ik heb een set samengesteld waar een geluid uit voortkomt wat ik voor ogen heb/had.
Heb ik dan high-end thuis staan of gewoon een vreselijk persoonsgeboden topweergave?  :lol:
Zoveel mensen zoveel meningen. Horen wat je horen wil.
Mijn vrouw is tevreden met zo'n gethoblaster waar stereo uitkomt.
Die luistert naar muziek terwijl ze aan het strijken is.

Ik ga op m'n sweetspot zitten, laat de accu en marantz ff warm draaien.
En ships de zanger van I Muvrini staat echt voor me. ik hoor de accordeon er vlak naast. Als je aandachtig luisterd kun je de tweede stem vlak achter hem horen. Je kunt ze bijna, zoniet echt aanwijzen waar de instrumenten en zangers staan. Dat is m.i. High End zoals ik het graag hoor. 

Dat deed mijn vorige set echt niet hoor.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marvin

Als dat de criteria is voor high end, dan heb ik het ook....  :wink:


Whisper.nl

#94
Citaat van: marvin op mei 31, 2010, 20:38:26
Als dat de criteria is voor high end, dan heb ik het ook....  :wink:



De ene wil leuke muziek horen de ander wil tot in detail alles meemaken de muziek (mee)beleven, voelen en ervaren. Dat kan m.i. pas als je set aan een bepaald niveau voldoet. Daar zit een prijskaartje aan en dat noem je dan High-End.
Dit is verschrikkelijk moeilijk uit te leggen.

Als een set bij bepaalde muziek je onzettende kick geeft. Dat gevoel kun je niet aan een ander verklaren. Die persoon ervaart het wel of ervaart het niet.


Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

Citaat van: Willem-A op mei 31, 2010, 21:21:14
Als ik aangeef dat ik de artiesten bijna kan aanraken wordt ik meteen naar de psychiater gestuurd. Maar soms is de beleving levensecht. Laatst zat ik Backdraft te kijken en kon het vuur gewoon ruiken. Klopte ook wel, want ik had het gas onder mijn gehaktballen niet uit gezet...  :no:

R.O.F.L.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marvin

#96
nvt

Marvin

#97
nvt

Whisper.nl

Citaat van: marvin op mei 31, 2010, 20:38:26
Als dat de criteria is voor high end, dan heb ik het ook....  :wink:


Dan mag je jezelf dus enorm gelukkkig prijzen  hello dat jij dus blijkbaar een mooie stereoset hebt die jou enorm kan boeien  :yes:. Dat is niet voor iedereen weggelegd . Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marvin

Maar de uurtjes dat ik op die manier zit te luisteren zijn op één hand te tellen, ik zet muziek op omdat ik niet zonder kan. Maar het aanwijzen van een gitarist vind ik dan weer niet zo'n belangrijke bezigheid.
Maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

Overigens is het een surround installatie die met stereo ook gewoon zijn spreekwoordelijke mannetje staat.

Verder klopt het dat ik mezelf gelukkig mag prijzen, maar dat is met minimale middelen voor velen toegankelijk.
Dat hoeft echt geen 10.000 euro te kosten. (Bijvoorbeeld).
Zeker niet wanneer je op marktplaats en dergelijke je boodschappen doet.

RonaldW

Ehm tja, om ff terug te komen op PM 16 en laag ( daar was dit toch om begonnen )
Zelf ben ik net van de PM8000 naar de PM16 gegaan die op mijn oude Jamo's concert V
staan de draaien.
Juist de bas is veeeeeel voller, juist daarmee draai ik een bas die blijft "hangen"bij bepaalde cd's
zoals je ook op live concerten hebt.
Misschien ben ik minder verwend, de Jamo's zijn goed, zeker na een filtervernieuwing, maar de shoguns stralen toch iets meer uit, ben ik te snel tevreden of is mijn combinatie per ongeluk een betere match ?
Marantz PM 16
Marantz NA 7004
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Superscope R330, Jamo concert 2

Marvin

Zou het een mogelijkheid zijn dat wanneer een techisch geschoold persoon de versterkers doormeet en deze afsteld zodat ze alle twee dezelfde uitgangspanning leveren en ook de (aangezette) frequenties gelijk trekt, dat het verschil als sneeuw voor de zon verdwijnt?

AkTeVox

#102
Jongens ik moet rood van schaamte mijn mening herzien , ik heb bij wijze van experiment een speaker downgrade uitgevoerd . Had de indruk dat de PM16 problemen had om de dikke Montan's te vullen , vooral in het bass bereik. Kon afgelopen weekend een paar hele mooie Wotan's MK5 op de kop tikken. Thuis gekomen vol spanning alles aangesloten , de Montan mochten even plaatsruimen voor kleine broer Wotan.  Een vette cd van de Freemasons (Unmixed) in de CD17 en dan  ...................................................  sh*t is dit de zelfde PM16 ?????
Ik herken haast m'n set niet meer met boxen die bijna een kwart goedkoper zijn , het hoog is iets meer gedetaileerd mede door de bandtweeter die de Montan niet heeft , het midden is iets minder detailrijk maar nog zeer goed , de bass is mega ... warm , diep gewoon heerlijk zoals het hoort. Deze warme bass is te danken aan de dubbele woofer en bassreflex , een totaal ander principe dan het transmission line systeem van de Montan. 'k Geloof dat ik eindelijk de juiste match gevonden heb voor de PM16.   hello hello hello
Jammer maar de prachtige Montan's waren een trede te hoog voor de PM16 en staan nu op MP.

Hebben nog andere hifi freaks dit meegemaakt?



TurboMarco

Een flinke upgrade dus !! ,mooi dat je bereikt hebt wat je wilt en zo zie je maar weer dat de luidsprekers niet duurder hoeven te zijn om beter te kunnen klinken  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Barrett

High-end........

20 jaar geleden kocht ik van mijn broer een PM45, cd75 en een TT275. Dit was een set uit 1987.
Dit was voor mij! High-end........

Ze doen het nu nog  byebye