Is dit de high-end sound ?

Gestart door AkTeVox, mei 01, 2010, 20:31:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

koale

En dan zul je zien hoor, na een dag sjouwen met al die speakers kom je toch weer uit bij de eerste opstelling. violent1 Maar ach, je bent een dagje lekker bezig toch?  pompom Misschien moet je alle speakers wel in één keer aansluiten :schater: :schater:

AkTeVox

Citaat van: alligator op mei 03, 2010, 14:01:32
Respect voor al dit werk... zit er imposant uit.

Echter de eerste foto bracht mij gelijk op de volgende vraag, wat/ waar het je de audiokabel gelaten die om de deur heen moet aan de rechterkant?


De kabel om de deur is een cinchkabel voor een extra tapedeck , speakerkabels zitten in de muur weggewerkt. Had nog een stukje over van 2x 2,5m om te testen zowel zilver als koper zelfs de Gamma kabel deed het verdraaid niet slecht .

AkTeVox

Citaat van: koale op mei 03, 2010, 14:10:47
En dan zul je zien hoor, na een dag sjouwen met al die speakers kom je toch weer uit bij de eerste opstelling. violent1 Maar ach, je bent een dagje lekker bezig toch?  pompom Misschien moet je alle speakers wel in één keer aansluiten :schater: :schater:

'k vrees dat ik je zal moeten gelijk geven als staat terug zoals voorheen maar met één groot verschil ,
deze jongen :


Yamaha YST-SW800

Ben reeds een aantal uren aan het luisteren met deze setup en het bevalt me super , lekker volle warme bassen
maar geen gedreun. Alhoewel het afstellen van een sub geen senecure is kreeg ik na een 30 tal minuten een zeer bevredigend geluid.


Bij de SW800 heb je de keuze tussen passief en actief (250watt) schakelen, ik koos voor het eerste
daar de PM16 geen pre-out heeft.


Dikke vette woofer die tot 800w peak (passief) kan hebben.


Voorlopig hou ik me tevreden met deze opstelling en misschien later komt er een voor en eindtrap
die de Montan's doet beven.

scanspeakman

#48
Citaat van: AkTeVox op mei 03, 2010, 14:52:20
Voorlopig hou ik me tevreden met deze opstelling en misschien later komt er een voor en eindtrap
die de Montan's doet beven.

Als je van de zelfbouw bent........kijk eens naar die hypex klasse-d modules. Laatst heeft mijn broer voor zijn sub een versterkertje op basis van een UcD400 gebouwd. Wauw! Wat een controle!

Ik zit daar nu ook aan te denken voor een nieuw zelfbouw-speakerproject (met gesloten laag  :wink:). Voor mid en hoog mijn huidige klasse-a bak en voor het laag op (de lange) termijn een klasse-d.

Scanspeakman

JohnWx

#49
Citaat van: AkTeVox op mei 03, 2010, 13:25:50
Hemelsbreed verschil tussen een auditorium en een woonkamer waar geleefd wordt!  :wink:
Bij POL audio zal ook niet gekeken worden op eurootje meer voor een kabel , De 16 is veel te zwak om een Titan goed te laten knallen , daar moet een McIntosh of een Krell op.


Nee gewoon 6 mm koper en kabels van 50 euro


Zijn luisterkamer heette ook de huiskamer
Dus geen aangepaste ruimte
Vaak heb je bij demo's wel veel vermogen nodig omdat de ruimte te groot is maar bij een grote woonkamer kan elke fatsoenlijke amp PM-16 Accuphase E-210 SONY Es TA-F 707 / 808

De eerste Titan had een heel erg laag rendement iets van 83db de latere werd steeds hoger een rendement van 87/88 en de huidige (Aurum versies) zelfs 90db


weet niet wat je wilt nabootsen maar volgens mij draaien veel mensen ook te hard net zoals veel demo's
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

nog even vergeten


voor de collectie Quadrals


1000x  notworthy


Heb ooit de Shogun en de Amun gehad in de tijd dat ze net zo breed als die waren (model "lomp" til je een hernia)

Uit die zelfde tijd had je ook de T+A Criterion speakers van die TL
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

koale

Kijk, komt het vrouwtje straks weer thuis, vraagt ze "schat wat heb jij vandaag allemaal gedaan", zeg je mwoahhh, niet veel, :angel: :angel: :angel: een beetje muziek geluisterd, een beetje lopen vervelen want buiten was het ook helemaal niks, verder eigenlijk niet zoveel. notworthy notworthy notworthy En morgen een ontzettende pijn in de rug.

JohnWx

En zeggen als alles aanstaat :

He het klinkt anders minder laag  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jowa

Staan ze te hoog  :-D  :schater: :schater: :schater:

Heb die Quadrals vroeger ook ooit eens gehoord  notworthy
Schitterend spul die aardig wat vermogen lust, maar ik heb ondertussen gemerkt dat het niet aan de versterker hoeft te liggen. Mijn nieuwe CD-speler gaat veel dieper dan de CD-16 die ik had en heb mijn luidsprekers dus wat naar voren gezet om weer een evenwichtiger geluidsbeeld te krijgen.

Hoe ver zit je eigenlijk van de speakers af? Hoe ver staat je luisterplek van de muur er achter af?
Het kan ook een plaatsingsprobleem zijn, dat je op de zitplek juist een dip in het laag heb.
Kan je de stoel/bank nog wat verplaatsen?

Veel schuif/test plezier   :-)
Mocht je toch echt vermogen tekort komen, volgens mij heeft Wimpeu nog wat in de aanbieding  :-D Link

TurboMarco

Citaat van: AkTeVox op mei 03, 2010, 14:52:20




Bij de SW800 heb je de keuze tussen passief en actief (250watt) schakelen, ik koos voor het eerste
daar de PM16 geen pre-out heeft.


Dikke vette woofer die tot 800w peak (passief) kan hebben.


De Yamaha sub heb je niet passief  aangesloten hoor  :wink: ,zoals je het nu aangesloten hebt is volgens de high level input,daarmee word nog steeds de interne versterker gebruikt.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

koale

Citaat van: jowa op mei 03, 2010, 18:25:48
Staan ze te hoog  :-D  :schater: :schater: :schater:




Het kan ook een plaatsingsprobleem zijn, dat je op de zitplek juist een dip in het laag heb.
Kan je de stoel/bank nog wat verplaatsen?




Dan moet je dus zelf een beetje hoger gaan zitten. :schater: :schater: :schater:

koale

#56
En is moeder de vrouw al weer thuis? Hopelijk is ze in een goede stemming en komt ze niet schreeuwend en tierend het huis binnenstormen omdat ze denkt dat je de hele dag geen zak hebt uitgevreten. Want als dat gebeurd kan ik je één ding garanderen, wat je dan hoort, dat is pure, echte high-end sound. :yes: :schater: :yes: Daar kan geen versterker of speaker tegenop. notworthy notworthy

Marvin

Die uitdaging durf ik wel aan.....  :angel:

AkTeVox

#58
Ik had gisteren het vrouwtje verwittigd dat ik een "beetje" ging experimenteren met de set , ze was trouwens niks verwondert want op de hobbykamer gebeurt niks anders , 't lijkt daar wel een lab. :wink:

Het lieve vrouwtje is reeds een poos thuis en na het avondeten hebben samen genoten van een live dvd van The Eagles live in Montreal (Farewell tour) , jongens wat een sound je voelt gewoonweg de muziek en zo hoort het vind ik ,je moet de muziek gewoonweg beleven .
Tot spijt van mijn halfdove buurman die zelf het bass verschil merkt bij hem in de woonkamer .   :-D :-D :-D :-D
Deze kwam daarnet aanbellen met de mededeling "Menneke het zondagservies dondert uit de kas".  hello hello


JohnWx

Citaat van: AkTeVox op mei 03, 2010, 21:43:41
Ik had gisteren het vrouwtje verwittigd dat ik een "beetje" ging experimenteren met de set , ze was trouwens niks verwondert want op de hobbykamer gebeurt niks anders , 't lijkt daar wel een lab. :wink:

Het lieve vrouwtje is reeds een poos thuis en na het avondeten hebben samen genoten van een live dvd van The Eagles live in Montreal (Farewell tour) , jongens wat een sound je voelt gewoonweg de muziek en zo hoort het vind ik ,je moet de muziek gewoonweg beleven .
Tot spijt van mijn halfdove buurman die zelf het bass verschil merkt bij hem in de woonkamer .   :-D :-D :-D :-D
Deze kwam daarnet aanbellen met de mededeling "Menneke het zondagservies dondert uit de kas".  hello hello




Jij houdt van een ander soort laag
Het broekspipen laag
Het onder gevoel laag
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.