Marantz PM 80 MK2 Class A ??

Gestart door AkTeVox, december 19, 2009, 13:51:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AkTeVox

Beste forum leden sinds een aantal weken ben ik in het bezit van een een PM80mk2& ST40 deze staat op de hobbykamer om mijn verzameling tapedecks te beluisteren deze staat aangesloten op een paar Quadral Shogun MKVI speakers.
Opzich ben ik best tevreden met deze versterker , in de woonkamer staat een PM7000 met een CD6000 & ST6000 en dit op een paar Quadral Montan MKIV speakers .Dus jullie zien het ik ben volledig Marantz minded!
Mijn eerste Marantz kocht ik ongeveer 30 jaar geleden met het duur gespaard zakgeld en dit was dan de PM250 die ik een aantal jaren later vervingen door de slime-line SM500-SC500. Een zwarte PM50 heb ik ergens in de 90's gehad was op zich geen slechte bak voor het betaalde geld.  

Nu een paar vraagjes over de PM80MKII.
1 Bij mijn PM80MKII hoor ik zero klankverschil als ik de class A toets indruk wel hoor ik het relais klikken. :?
2 Heeft de PM80MKII geen echte tape monitor waar een EQ tussen kan?
3 Ik vind dat de phono ingang van zwakke kwaliteit is tegen over mijn PM7000 niet tegenstaande dat de laatste
geen MM/MC switch heeft , zou een phono versterker hier een oplossing voor zijn?

JohnWx

1:

Je mag alleen dat knopje gebruiken als hij uit staat

2:

Ja zit er gewoon op

3:

Ben ik niet met je eens de kwaliteit is denk ik veel beter dan wat nu standaard in een versterker van die prijsklasse zit
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Waarom speel je niet met je PM 80 ?
Of vind je die PM7000 voor jouw beter klinken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AkTeVox

1.Dit wist ik niet dat je het knopje maar pas kan/mag gebruiken als de versterker af staat.

2.Een echte tape monitor knop zit er niet op , je kan alleen tape kiezen met de funktieknop waar je ook andere bronnen op selecteerd.

3. Ik heb mijn SL1200 op beide versterkers aangesloten en bij de PM80mk2 klonk het voor geen meter. :| alles vlak en weinig hoog de MM/MC staat correct.

JohnWx

Citaat van: AkTeVox op december 20, 2009, 19:51:36
1.Dit wist ik niet dat je het knopje maar pas kan/mag gebruiken als de versterker af staat.

2.Een echte tape monitor knop zit er niet op , je kan alleen tape kiezen met de funktieknop waar je ook andere bronnen op selecteerd.

3. Ik heb mijn SL1200 op beide versterkers aangesloten en bij de PM80mk2 klonk het voor geen meter. :| alles vlak en weinig hoog de MM/MC staat correct.

Ja dat is vreemd met die SL1200 misschien geen goede match of heb je een mc element met een hoge output ?
Er kan wel een EQ op hoor gewoon met de tape ingangen heb er nog wel is voor de gein de EQ 515 er op.
Alleen je bedoeld een echte tape monitor knop of schakelaar.


John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AkTeVox

Citaat van: jwx op december 20, 2009, 20:01:49
Ja dat is vreemd met die SL1200 misschien geen goede match of heb je een mc element met een hoge output ?
Er kan wel een EQ op hoor gewoon met de tape ingangen heb er nog wel is voor de gein de EQ 515 er op.
Alleen je bedoeld een echte tape monitor knop of schakelaar.


John

Inderdaad John ik bedoel de echte tape/monitor waar je nabandkontrole kan uitvoeren met een tapedeck.
Het elementje op de Sl1200 is een Ortofon Concorde Pro dus een gewone MM , deze wordt morgen vervangen door een Ortofon 2M Red.Ik heb me ondertussen een phonoversterker besteld misschien dat dit beterschap brengt. Ik hou jullie verder op de hoogte

JohnWx

Blijft een mooie draaitafel en een mooi cult ding die SL1200  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.