'Doorlussen' voeding DV4003 via SR5023

Gestart door meesje, augustus 10, 2009, 08:44:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meesje

Hallo,

Sinds een paar maanden ben ik ook de trotse eigenaar van Marantz apparatuur:
- stereo receiver SR5023
- dvd-speler DV4003
Hierop heb ik een tweetal staande luidsprekers aangesloten: Monitor Audio BR5.
Ik vind deze set super klinken. Voorafgaande aan de koop heb ik ze uitvoerig beluisterd.

De vraag die ik heb, gaat over de voeding van de dvd-speler. In de handleidng van de SR5023 wordt aangegeven dat je de voeding van een ander apparaat (cd-speler, dvd-speler etc.) kunt 'doorlussen' via de receiver. Het voedingssnoer stop je dan in de receiver, i.p.v. direct in het stopcontact. Het voordeel (of nadeel, hoe je bekijkt) hiervan is dat de dvd-speler gelijk uit gaat bij het uitzetten van de receiver. Als je de dvd-speler direct aan het stopcontact aansluit, blijft de dvd-speler altijd in standby staan (het rode lampje) gaat nooit uit.

Echter wat is me opgevallen? Als de apparatuur uit staat (de receiver en daardoor ook de dvd-speler) zie ik (heel) af en toe het rode lampje van de dvd-speler even oplichten. Ik zie hier nog geen regelmaat in. Zijn er hier mensen die hetzelfde hebben ervaren? En wellicht kunnen aangeven of dit normaal is? De DV4003 dvd-speler is toch wel geschikt om zicht te laten 'doorlussen'?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Stadium III

Je zou je dvd speler eventueel kunnen aansluiten op de SR

Ik zou alles gewoon appart in het stopcontackt zetten en de dvd speler gewoon lekker in standby stand laten staan

Dat zo nu en dan de LED veranders heb ik geen antwoord op
Hou het eventueel in de gaten maar ik verwacht niks ergs
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

gerard

Citaat van: Stadium III op augustus 10, 2009, 09:00:36
Ik zou alles gewoon appart in het stopcontackt zetten en de dvd speler gewoon lekker in standby stand laten staan

stupid   voordeel hiervan is dat ie onthoud waar je gestopt bent met de cd. Als je 'm dan weer aanzet gaat hij daar weer verder ipv vooraan. Tevens heeft je speler een auto-off mogelijkheid; 30 min. na stop signaal of einde cd gaat 'ie dan automatisch uit/standby.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

meesje

Ik denk dat ik toch maar afstap van het doorlussen. Naast de 'verder gaan waar ie gebleven was' functie vind ik het eerlijke gezegd ook wel makkelijk om een dvd te kunnen kijken zonder dat de versterker perse aan moet.