SR8002 probleempje.

Gestart door WimPeu, juli 21, 2009, 18:27:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Mijn SR8002 heeft de laatste tijd de rare gewoonte om zo nu en dan uit eigen beweging om te schakelen naar de HP (Koptelefoon) stand.  :? Hij begint zo maar uit het niets heen en weer te schakelen. De oplossing is eenvoudig doch banaal. Een (gecontroleerde  :|) klap boven op de unit en het probleem is dan meestal weer een paar dagen opgelost. Zou er een relais oid stuk zijn??

Ik heb het idee dat omdat mijn kast nogal stijf is en ik een houten vloer heb, de trillingen die ontstaan als bv mijn kinderen eens door de kamer rennen, rechtstreeks naar de SR worden doorgegeven. De eerste keer dat het mij opviel was tijdens een stoeisessie met de kinderen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

gerard

Klinkt niet goed :|
Dat "handje helpen" lijkt me geen geweldige oplossing.

Ga eens op zoek naar "zachte voetjes" of iets zachts onder je SR om 'm vrij van trillingen te krijgen.
De elektronica kan niet zo best tegen klappen en trillen, vooral de huidige loodvrije varianten lijken me nog gevoeliger.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

WimPeu

Had ik ook ingedachten. Dit weekend maar even shoppen, want repareren zal wel weer niet onder de garantie vallen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Als het toestel niet ouder is als 2 jaar dan heb je garantie
Mocht dit zo zijn zou ik toch eens de dealer bellen en uitleggen hoe en wat
Dan eventueel wel laten maken apparaat hoort gewoon 100% te zijn !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Hij is net een half jaar oud dus garantie tijd genoeg.
Zou het niet zo zijn dat als blijkt dat het euvel is onstaan door de trillingen zodat dat als geen fabrieksfout word gezien en dus geen garantie?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Nou jah ze zijn best wel flexibel

Zoontje hier had volume knop SR 7500 gesloopt
Opgestuurd en gemaakt onder gerantie

Was ook helemaal gen probleem

Dus bellen met die handel
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

sattie

Dus externe oorzaak en toch nog gemaakt onder garantie ? Nou dat noem ik nog eens service....

WimPeu

Loopt zoiets niet via de dealer?? Dan krijg ik misschien nog een stand in!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

dmeerpa

Citaat van: WimPeu op juli 21, 2009, 21:01:08
Hij is net een half jaar oud dus garantie tijd genoeg.
Zou het niet zo zijn dat als blijkt dat het euvel is onstaan door de trillingen zodat dat als geen fabrieksfout word gezien en dus geen garantie?

Nu trillen en trillen is 2, vermoedelijk een slecht soldeerpunt en dat is een fabrieksfout. Als alles goed gesoldeerd is, kunnen die dingen enorme trillingen aan hoor....
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

WimPeu

Klinkt logisch Paul, ik zal vrijdag even bij mijn dealer langs gaan. Moet op te lossen zijn.
Ik zie alleen op tegen het weken kwijt zijn van mijn SR. Alles loopt via dat ding, ook de tv ed, en met de BK sub op komst (klinkt als of er een baby komt  :-D) moet er wel even een stand in komen!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Ik heb van mijn dealer een mooie leener gekregen toen de mijne op reparatie was

Verder heeft marantz nette service !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

ik heb een aantal jaren, understatement, gevaren bij de Marine.
dat wat ik met windkracht 11/12 voor me kiezen heb gehad gaan je kinderen in huis niet evenaren.
daar hadden enkel de cd spelers soms wat moeite mee, als je receiver hier op reageerd kan dat niet goed zijn!
voetjes zijn naar mijn idee geen oplossing, richting service dienst dan weer wel...!
als dit de oorzaak is kan dat enkel duiden op losse onderdelen oid...

(kijk even naar de Dance-parade in Rotterdam, draaitafels op vrachtwagens. om over de invloed op versterkers maar te zwijgen) nonono

nu ook de 8*** serie....?!  shutup

groet, Marvin.
die je uiteraard succes wenst,- en hoopt dat dit een uitzondering is en blijft...

Marvin

Citaat van: Stadium III op juli 21, 2009, 21:57:38
Ik heb van mijn dealer een mooie leener gekregen toen de mijne op reparatie was


Denon? :evil:  :-D

minguel

Citaat van: Stadium III op juli 21, 2009, 21:57:38
Ik heb van mijn dealer een mooie leener gekregen toen de mijne op reparatie was

Ik heb het 3 weken met een Harman Kardon moeten doen van mijn dealer. Klonk niet slecht, maar was wel blij toen ik mijn eigen receiver weer had.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Stadium III

Keer een SR3001 en een SR7001

Dit was ook toen mijn SR 7001 te reparatie weg was

Dus altijd goed geregeld
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4