Concert van Patricia Barber 3-4-2009 in Rotterdam

Gestart door HiFi gek, maart 29, 2009, 19:35:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HiFi gek

Angezien er hier genoeg liefhebbers zijn van Patricia Barber heb ik heel goed nieuws .

Zij geeft op komende vrijdag 3-4-2009 om 21:00 uur een concert in Rotterdam in het :   LANTAREN-HET VENSTER .

De prijs bedraagd 23 euro en is dus goed te doen .


                    Lantaren-Het Venster
Het adres is : Gouvernestraat  133
                   3014 PM      Rotterdam




http://www.lantaren-venster.nl/29-Muziek


http://www.lantaren-venster.nl/36-1179-Patricia_Barber




Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Handig om te weten is dat er op mijn kaartje voor Rotterdam geen stoel en rij nummer staat vermeld .

Je kan dan gaan plaatsnemen waar je zelf graag wilt .






Hier zie je geen stoel en rij nummer staan .



Groeten  EDWIN  B

Maurice

Kaartje besteld!  pompom

Eindelijk miss Barber live ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Citaat van: Maurice op maart 30, 2009, 20:00:21
Kaartje besteld!  pompom

Eindelijk miss Barber live ;)
Ook een kaartje besteld en ga samen met Edwin.
Dus zie je daar.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HiFi gek

Citaat van: Maurice op maart 30, 2009, 20:00:21
Kaartje besteld!  pompom

Eindelijk miss Barber live ;)


Maurice , ik heb net je PM ontvangen .

Ik ga er dus samen met Paul + een vriend van mij heen , om 19:30 uur komt Paul mij ophalen .
Dan zitten wij ongeveer om 20:00 uur in de zaal .
Als jij er dan ook rond die tijd kan zijn ben je er zeker van dat je een gunstige zitplaats hebt , als je net voor aanvang komt zijn alle mooie zitplaatsen natuurlijk inmiddels bezet .

Wat het parkeren van je auto betreft , dat kun je doen in de directe omgeving , daar is volop de gelegenheid voor .
Helaas is het wel overal daar betaald parkeren .
De enigste parkeer garage in de buurd is ongeveer 10 minuten lopen , dat is de garage van : De Doelen   , waar de hifi show altijd wordt gegeven


Ik stuur je ook nog even een PM terug .



Groeten en tot ziens          EDWIN  B

Maurice

Citaat van: HiFi gek op maart 30, 2009, 20:30:32

Maurice , ik heb net je PM ontvangen .

Ik ga er dus samen met Paul + een vriend van mij heen , om 19:30 uur komt Paul mij ophalen .
Dan zitten wij ongeveer om 20:00 uur in de zaal .
Als jij er dan ook rond die tijd kan zijn ben je er zeker van dat je een gunstige zitplaats hebt , als je net voor aanvang komt zijn alle mooie zitplaatsen natuurlijk inmiddels bezet .

Wat het parkeren van je auto betreft , dat kun je doen in de directe omgeving , daar is volop de gelegenheid voor .
Helaas is het wel overal daar betaald parkeren .
De enigste parkeer garage in de buurd is ongeveer 10 minuten lopen , dat is de garage van : De Doelen   , waar de hifi show altijd wordt gegeven


Ik stuur je ook nog even een PM terug .



Groeten en tot ziens          EDWIN  B
Hoe zit het anders met de parkeergelegenheid bij jou?
Kom ik toch eerst naar jullie toe, dan ga ik ouderwets met de tram mee ;)
Ik moet de kaarten voor 20.30  uur ophalen, dus tijd zat.

@Paul: zie je daar ;-)
Mars gaat trouwens de donderdag naar het Bimhuis. Hij tipte mij al een tijd geleden hierover, ik heb nog geprobeerd of ik iets kon verschuiven maar gaat met de klant niet lukken. Baalde eigenlijk al dat ik niet kon, maar nu dus toch  pompom
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HiFi gek

Citaat van: Maurice op maart 30, 2009, 21:22:43
Hoe zit het anders met de parkeergelegenheid bij jou?
Kom ik toch eerst naar jullie toe, dan ga ik ouderwets met de tram mee ;)
Ik moet de kaarten voor 20.30  uur ophalen, dus tijd zat.

@Paul: zie je daar ;-)
Mars gaat trouwens de donderdag naar het Bimhuis. Hij tipte mij al een tijd geleden hierover, ik heb nog geprobeerd of ik iets kon verschuiven maar gaat met de klant niet lukken. Baalde eigenlijk al dat ik niet kon, maar nu dus toch  pompom


Maurice dan kun je eerst naar mijn huis toekomen  , Dan komt Paul ons ophalen met de auto en 1km verder stappen we op de tram dan .


Ik stuur je weer even een PM voor mijn adres gegevens .



Groeten  EDWIN  B

Maurice

Citaat van: HiFi gek op maart 30, 2009, 21:31:44

Maurice dan kun je eerst naar mijn huis toekomen  , Dan komt Paul ons ophalen met de auto en 1km verder stappen we op de tram dan .


Ik stuur je weer even een PM voor mijn adres gegevens .



Groeten  EDWIN  B
Is prima!
Met zijn allen in de Clio  :schater:
(mag eventueel ook in mijn gezinsbak ;) )
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Citaat van: Maurice op maart 30, 2009, 21:34:13
Is prima!
Met zijn allen in de Clio  :schater:
(mag eventueel ook in mijn gezinsbak ;) )
Heeft een recente apk tot april 2010, dus niks mis mee. HB :roll: clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HiFi gek

Ik wil er nog even op wijzen dat Patricia Barber een live dvd schijnt te hebben , gelezen op haar officiele website .

De dvd is niet te koop in de winkel maar alleen te bestellen op haar website en tevens verkrijgbaar tijdens haar concerten .


Het is het concert in Frankrijk uit 2004        Live : A fortnight in France 
Met dezelfde nummers als op de gelijknamige cd .


Hier een link naar de P. Barber webside met de dvd beschrijving .


http://www.patriciabarber.com/discs/index.html




Groeten  EDWIN  B

Paul


Gisterenavond met Maurice en Edwin wezen barberen



De zaal het Lantaren/Venster is bij uitstek een goede locatie voor zulke optredens.
Niet te groot dus niet te massaal wat het optreden alleen maar ten goede komt.
Patricia speelde hoofdzakelijk nummers van haar Cole Porter mix cd en het is een vakvrouw met improvisatie vermogen.
Ze zong ook nog een nummer waar de bekende S klanken naar boven kwamen en ook dat viel Maurice ook.
Hoewel het optreden wat mij aangaat langer had mogen duren was het een geslaagde avond of wel C,est magnifique.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HiFi gek

Zoals Paul al zij , was ik er ook bij .

Heb erg genoten van het concert , vooral het bekende nummmer : LIKE JT  van de cd  COMPANION  sprak mij erg aan .
Vooral de drummer - Eric Montzka - was ongekend goed , met een erg mooie klankkleur uit de bekkens en de Brushes halend , hij ging ook helemaal in het spel op .
Patricia speelde met veel emotie op de piano met leuke gelaats uitdrukkingen op haar gezicht , de beroemde SSSS klanken in haar stem waren soms ook duidelijk te horen .


Er is zelfs een vrouw onwel geworden / flauw gevallen tijdens het optreden , het optreden ging overigens gewoon door zonder onderbreking hiervoor .

De zaal was precies groot genoeg om goed betrokken te blijven .
Maar die stoelen zeg , wat een ramp --- een houten reet is er niets bij --- een paar fatsoenlijke stoelen zou niet misstaan daar .

Ik schat in op ongeveer rond de 200 bezoekers , de zaal zat behoorlijk vol , ik denk dat de zaal voor 80 % vol zat .


Op YOUTUBE.com staan trouwens diverse Patricia Barber filmpjes van live optredens die de moeite van het bekijken waard zijn .




Groeten  EDWIN  B

Maurice

Was zeker een geslaagde avond  :yes:

Eerst even opwarmen bij Edwin thuis. Even de Duc bekijken, is ook in het echt een mooi ding  notworthy
Daarna even vlug wat muziek beluisterd en kan jullie mededelen dat Edwin de boel errug goed voor elkaar heeft. Akoestisch heeft hij het nodige gedaan, waardoor je een heel rustig geluidsbeeld hebt.
De set heeft veel lucht (ruimtelijk) en details klinken erg goed door. Een belangrijk criteria bij mij is altijd de weergave van de contrabas, en dat had veel detail, ook in het laag. Je hoorde echt de klankkast.
Verder klinkt de set lichtwarm en is deze tonaal behoorlijk goed in balans (oftewel, een behoorlijk rechte klankkarakteristiek).

Miss Barber was ook erg goed en had een goede bezetting mee. Barber leeft zich echt in de muziek in en beleeft het zelf. Dit uit zich in allerlei bewegingen, grimassen en expressie die je ook in haar stem terugvind. De SSS'en waren er ook. Dus  byebye recensenten die claimen dat het aan de opname of set ligt. Het is gewoon haar eigen stem!
De drummer die speelde ook meesterlijk, zeker in de solo's die hij deed. De gitarist mag ook blijven.

Paul en Edwin, het was gezellig!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude