De set van Marvin

Gestart door Marvin, maart 05, 2009, 23:08:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emiel77

Citaat van: marvin op maart 22, 2023, 17:26:30Nu kribbelt het wel een beetje om voor de fronts iets zwaarders te zoeken, maar echt nodig is het niet.

Hmm nog niet gedacht aan bi-ampen met een buizenversterker voor mid en hoog en een SR voor laag?? evt. aangevuld met een sub?? 8-)

Wil je niet op kosten jagen, maar is ook wel weel een moeie mogelijkheid...
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Marvin

Nee bi-ampen heb ik geen behoefte aan..
Maar buizen op de fronts lijkt me nog wel eens een leuke audio trip.
Schrok een beetje van de prijzen, en ik moet me dan zeker nog even beter inlezen.

Nostra

Citaat van: marvin op maart 28, 2023, 22:17:45Nee bi-ampen heb ik geen behoefte aan..
Maar buizen op de fronts lijkt me nog wel eens een leuke audio trip.
Schrok een beetje van de prijzen, en ik moet me dan zeker nog even beter inlezen.
Hangt er juist vanaf wat je wil qua buizen.

Ik heb indertijd een buizen pré (1 in 1 out) gekocht van douk audio. Gaf aan mijn toenmalige setup een zeer leuke klank.

Buizen op een accuphase is natuurlijk vloeken in de kerk en klonk ook niet zo denderend. Maar heb de douk nog steeds en denk van die tussen mijn mengtafel en mijn NAD te zetten op termijn

Marvin

Ik heb voor deze warme dagen een ventilator gemodificeerd.
Nou ja, ik heb de voet van een paal-ventilator geschroefd.  :mrgreen:
Past precies op de sleuf van de kast tot de muur, stekker op het zelfde blok als de externe versterking, koelt zo 2 delen van de kast, én alle behuizingen voelen lekker koel aan.
Geeft wel een fijn gevoel.



NB

Ik heb ook zoiets, aan de zijkant tegen de koelsleuven aan.
Staat de hele dag aan, dus controleren is beter dan vertrouwen. shutup
Om een bekende Nederlander te citeren. violent1
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Marvin



Zo, tijd voor wat anders in het midden. 
6inch hifi heeft plaats gemaakt voor 8inch Pa. En ja, dat hoor je!
Wat een onwijs heldere spraak komt hier uit zeg. Niks ingemeten, maar nu al onder de indruk van het journaal.

Ik ga hier begin volgend jaar een grotere kast omheen bouwen. 
Maar voorlopig in deze staat ook geen straf...!!

RHK

Mooi! ja de center is toch wel de belangrijkste speaker in een meerkanaals opstelling, zeker voor film. Ik vind hem wel discreet staan zo.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

NB

Citaat van: marvin op oktober 12, 2023, 18:12:21Wat een onwijs heldere spraak komt hier uit zeg. Niks ingemeten, maar nu al onder de indruk van het journaal.


Lekker bezig Marvin. :yes:
Ik ben de laatste tijd zelfs zonder heldere spraak al onder de indruk v/h journaal. :-(
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Marvin

Citaat van: NB op oktober 12, 2023, 19:44:41Lekker bezig Marvin. :yes:
Ik ben de laatste tijd zelfs zonder heldere spraak al onder de indruk v/h journaal. :-(
Ja toen ik het zelf zag staan dacht ik precies hetzelfde.....

Marvin


Marvin

Bij toeval een dynamisch beeld vastgelegd....  :-o


Marvin

#1931
Dat HDMI geneuzel elke keer.  nopompom

Ik had voorheen een 26" PC monitor in de bar hangen. Dat werkte helemaal naadloos, geen enkel probleem, twee schermen tegelijk. Allemaal goed, als de beamer aangaat even zwart beeld, en dan doen beide schermen het.
Echt helemaal super....!!

Nu heb ik een 32" Samsung smart tv opgehangen, hele systeem van slag.
Geen touw aan vast te knopen, wat nu wel werkt geeft de volgende keer geen signaal. Om gek van te worden.
Als ik de beamer aanzet als de tv ook aanstaat begint de main zone te haperen met beeld én geluid.
Enigste wat écht blijkt te werken om alles weer handjes te laten schudden, is de stekker uit de tv...
Zelfs als de tv stand-by staat, kan hij de hele zooi in de war schoppen...

Nu ben ik praktisch ingesteld en ben ik naar de bouwmarkt gereden.
Ik heb daar een lichtschakelaartje gehaald, uit en aan zodat alles weer werkt, en een vriendin de de toepassing ook begrijpt.
Lekker analoog, een schakelaar.

Oh ja, beeld zelf ben ik dan wel weer tevreden mee.
Kan nu tenminste nog net aan iets lezen.

NB

Jaaaa, het werkt. Maar niet audiofiel verantwoord....... :wink:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

RHK

Het mooiste is dat de oplossing in de eenvoud zit.  HB
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Marvin

Als het werkt is het niet stom...
 pompom