De set van Vlearmoes

Gestart door Vlearmoes, januari 28, 2009, 18:33:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Ik had ook met Dyn EQ aan dat het soms te was
Maar naar afzetten van alles weer rustig en wel
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

#181
Citaat van: Stadium III op juni 21, 2011, 17:13:05
Ik had ook met Dyn EQ aan dat het soms te was
Maar naar afzetten van alles weer rustig en wel

Rob deze instellingen zitten ingebakken in EQ XT audyssey en niet apart aan/uit te zetten  te zetten

Deze instellingen zijn alleen te wijzigen als ik de XT niet gebruik   maar normaal zijn ze een onderdeel van de Audyssey
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Helemaal niet ?

Mmm jammer
Hier kan het iig wel anders PM Ron eens
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Citaat van: Stadium III op juni 21, 2011, 19:48:26
Helemaal niet ?

Mmm jammer
Hier kan het iig wel anders PM Ron eens

Yep, Joep en ik waren er getuige van en vonden alle drie dat er een heel grote winst was in stereo modus. :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Vlearmoes

Zo juist de satelliet ontvanger rechtstreeks naar de tv verbonden met HDMI  en optisch naar de Integra  :yes:

De hitte die de Integra afgeeft is net erg genoeg  vooral met de komende dagen die naar 30graden gaan heb ik geen extra kacheltje nodig  :evil:

Dus strakjes met een mooie film kan ie alsnog bij geschakeld worden  :yes:

Trouwens het geluid van de pana 50G10 is zo slecht nog niet bij gewoon tv kijken  :angel:

Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Citaat van: f.luisteraar op juni 25, 2011, 18:21:05
Pana 50G10.  notworthy
Vanwege huiselijke weerstanden (vrouwelijke impedantie) moet ik me behelpen met een Pana 42S10.  nopompom
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Vlearmoes

Citaat van: f.luisteraar op juni 25, 2011, 18:22:42
Citaat van: f.luisteraar op juni 25, 2011, 18:21:05
Pana 50G10.  notworthy
Vanwege huiselijke weerstanden (vrouwelijke impedantie) moet ik me behelpen met een Pana 42S10.  nopompom

Die hebben wij ook eerst gehad   en het ligt aan de ruimte waarin je hem hangt
zit je er 2/3m er vanaf heeft een grotere doorsnede geen effect   integendeel

Ik zit er nu 5m van af   en een maatje groter had gekund  :yes:  55inch     maar dat ga ik niet meer doen
te duur   dan naar een beamer die in verhouding goedkoper zijn in de grote maten
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

 :-o

Tjonge wat heb ik hier weinig geschreven over mijn veranderingen door de tijd  :oops: frusty
(tegenovergestelde van Wim  :-D )

Ik ben dan ook idd die "stille genieter" en niet zo`n schrijver  shutup

In het begin topic heb ik wel de veranderingen gezet. (maar veranderingen zetten het topic niet naar boven)

Ik zal de komende dagen proberen het eea in te halen kwa veranderingen, en natuurlijk
het verslag van het inregelen van de DTR 9.9 door Ron van Perfect Audio.

Ik zal alles proberen toe te lichten met foto`s en grafieken  clown1
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

jrm

Succes en plezier met de aanpassingen!

Ook hier rust in de veranderingen en lekker genieten van de muziek (Is toch de kern?)

WimPeu

Citaat van: Vlearmoes op juli 23, 2011, 09:38:34
:-o

Tjonge wat heb ik hier weinig geschreven over mijn veranderingen door de tijd  :oops: frusty
(tegenovergestelde van Wim  :-D )

Ik ben dan ook idd die "stille genieter" en niet zo`n schrijver  shutup

In het begin topic heb ik wel de veranderingen gezet. (maar veranderingen zetten het topic niet naar boven)

Ik zal de komende dagen proberen het eea in te halen kwa veranderingen, en natuurlijk
het verslag van het inregelen van de DTR 9.9 door Ron van Perfect Audio.

Ik zal alles proberen toe te lichten met foto`s en grafieken  clown1

Mooi Theo. Je hebt gewoon een super set. Hoop dat ik snel weer naar de mooie Achterhoek mag gaan om dat moois te bewonderen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Vanavond even wezen "buurten" bij Theo om met name die inmiddels fameuze Integra DTR 9.9 eens aan de tand te voelen. Ook Theo's zijn nw. appartement mag er wezen, mooie ruimte en smaakvol ingericht. Pronkstuk is natuurlijk die Integra, die je trouwens bijna voelt stralen. Ding wordt wel warm hoor  :-P

We hebben grotendeels naar CD's (stereo dus) geluisterd en aan het eind nog een stukkie film. Ik was met name benieuwd wat Audyssey Pro aan het geheel zou toevoegen. Nou, dat bleek al heel snel.
Het verschil tussen Pure Direct en Audyssey Pro is schokkend groot. Zodra je Audyssey uitschakelt stort het geluidsbeeld in elkaar. Diepte, breedte en focus is stukken minder. Zo mooi als de stem in het midden staat met Audyssey aan, zo vaag en ondefinieerbaar is dat in Pure Direct.
De front-Kef's waren afgeregeld op 60 Hz, daaronder neemt dan de Stadium III het over. Dit kan ook een verklaring zijn voor het grote verschil. Immers in Pure Direct staan ze op large en doet de sub niet mee. Je mist dan direct het fundament dat de Kef's schijnbaar niet in huis hebben maar de Stadium III wel.
Zonder een directe vergelijking te zijn aangegaan durf ik wel te stellen dat ik de Integra niet voor zijn Pure Direct kwaliteit zou nemen, dan toch maar een Marantz.  :wink: Dit kan natuurlijk een kwestie van (persoonlijke) smaak zijn maar Theo was het wel met me eens.

Dan de Audyssey aan . . . wat een rust, wat een definitie en wat een diepte. Echt heel mooi, waarbij met name het laag indruk maakt. Altijd in de goede verhouding, strak en snel.
Ik denk wel dat Audyssey Pro hier maximaal heeft kunnen toeslaan omdat Theo verder geen akoestische maatregelen heeft genomen. Mijn idee is dat, wanneer je zoals ik al het een en ander hebt gedaan op dat gebied, Audyssey wat minder voor je kan betekenen maar altijd nog zeer de moeite waard kan zijn.

Bij Theo klinkt het fantastisch mag ik wel zeggen en hij heeft een heel mooi setje staan nu! Indien je voornemens bent om ook een CD in stereo op een A/V receiver af te spelen in een buitengewone kwaliteit is Audyssey Pro een regelrechte aanrader/must!  HB Ook met HT is het natuurlijk prima voor elkaar.
Mijn volgende receiver is er zeker eentje met Audyssey Pro aan boord  :yes: :yes:

Theo, bedankt voor de demo's en de gezellige avond en kom snel weer een keer hier luisteren/kijken  byebye

WimPeu

Jullie maken me wel nieuwsgierig hoor. :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Vlearmoes

Dank Andrè voor dit mooie verslag van onze waarnemingen

Ik wil graag nog even terug komen op het pure direct afspelen van de Integra

Deze slechte ervaring had ik destijds ook met de SR8002 en de Kef`s (nog op het oude adres)

Zoekende naar een oplossing heb ik de StormIII aangekocht en later zelfs nog 1
deze brachten al een aanzienlijke verbetering in het fundament (we hebben het dan over high level); maar 2 x een Storm was teveel van het goede!

Toen destijds Robert ook kwam "buurten" hebben we het gehad over een extra eind versterker
en  Jaaa   die bracht wat we wilden horen (lees boven aan de bladzijde naar zijn verslag) het frequentie gebied net boven het laag (mid) ging er nu helemaal naar wens in pure direct  :yes:

Het blijkt dat de kef`s toch veel nodig hebben om goed te presteren en ik geef die dan ook niet de schuld.

Gisteravond hebben we ook in pure direct geluisterd zonder de sub die highlevel was aangesloten  en eigenlijk voor het fundament moest zorgen....en misschien levert de Integra ook te weinig vermogen voor deze speakers
(al staan ze ge bi-amped net als bij de SR8002 in den beginne)

Al met al was dit allemaal leerzaam experimenteren met als dikke winnaar het ingeregelde  Audyssey mulEQ Pro systeem  notworthy notworthy
Die zoals je in het verslag van Drees62 kunt lezen er ook van overtuigd is  :yes:

Later meer  :wink:

Theo
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

lo

Hahaha....... voor mij inmiddels een welbekende recensie, na mijn bezoek aan stadiumIII (Rob). Geniet ervan Theo  pompom pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.