De set van Vlearmoes

Gestart door Vlearmoes, januari 28, 2009, 18:33:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Dan zijn die Kef speakers van jouw wel erg moeilijk aan te sturen. Ik draai op de Onkyo nu ook Bi-Amp en dat had ik veel eerder moeten doen. In de Pure stand klinkt het gewoon erg goed met veeeeeeel laag (geen sub erbij). Still life gebruikt meen ik ook weer een EV. Ik was NB altijd de promotor van een EV achter een receiver en ik gebruik nu juist geen meer. Allemaal aan de Usher zou ik zeggen.... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op juli 28, 2011, 11:21:09
Dan zijn die Kef speakers van jouw wel erg moeilijk aan te sturen. Ik draai op de Onkyo nu ook Bi-Amp en dat had ik veel eerder moeten doen. In de Pure stand klinkt het gewoon erg goed met veeeeeeel laag (geen sub erbij). Still life gebruikt meen ik ook weer een EV. Ik was NB altijd de promotor van een EV achter een receiver en ik gebruik nu juist geen meer. Allemaal aan de Usher zou ik zeggen.... :-D

heb het gedaan Usher maar denk dat we langs elkaar heen praten Wim



http://www.youtube.com/watch?v=C-dvTjK_07c
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

ADSY optimaliseert de verzamelde & aangeschakelde hap volgens de aanwezige akoestiek
=> daar zit de clou ! hoe beter je inmeet, hoe beter het gaat klinken..

handel je dat klusje zelf ff rap & onverzorgd af zijn de resultaten navenant..
als Ron bij je langskomt doet hij dat voor je met kennis van zaken & met betere gear..  :wink:

Citaat van: WimPeu op juli 28, 2011, 11:21:09
Dan zijn die Kef speakers van jouw wel erg moeilijk aan te sturen. Ik draai op de Onkyo nu ook Bi-Amp en dat had ik veel eerder moeten doen. In de Pure stand klinkt het gewoon erg goed met veeeeeeel laag (geen sub erbij).

ligt aan jouw mooie akoestiek (laagvriendelijk) wim

CiteerStill life gebruikt meen ik ook weer een EV. Ik was NB altijd de promotor van een EV achter een receiver en ik gebruik nu juist geen meer. Allemaal aan de Usher zou ik zeggen.... :-D

:yes:

die combi bevalt me het best  pompom  heb de SR alle kansen gegeven & het is imho een degelijk apparaat !
maar deze speakercombi/settings & volumewensen doen hem de das om..  :angel:

desgewenst zet ik daar wel ff een boom over op in mijn topic..

hier zijn we te gast bij theo.. kom op: afstel verslagje typen jong !  :-D


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Stadium III

Mooi dat er meer mensen al hun intresse krijgen in de Audyssey !

Ook mooi om te lezen dat met Audyssey aan alles mooi blijft staan en in de pure direct stand het minder is
Ik ervaar dit zelf ook en kan niks anders dan met een  :yes: knikkend gezicht dit lezen en zeggen dat Theo het het goed voor elkaar heeft :D

Nou Theo ik wil de meetingen wel eens zien !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Regent het daar bij jullie ofzo :-P
Hup vakantie vieren jij  :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Verzoek de goden niet Leo  nonono

Nee hier is het practig weer ,Kids zijn spelen en Anouk is aan het bakken in de zon dan heb ik ff rust om wat vrijetijds besteding toe doen  :-D

De BBQ is weer start klaar  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

 :-D
Je kunt het niet laten hè. Veel plezier en geen zwarte kanten aan het vlees.....eet ze  pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Citaat van: Stadium III op juli 28, 2011, 12:59:39
Verzoek de goden niet Leo  nonono

Nee hier is het practig weer ,Kids zijn spelen en Anouk is aan het bakken in de zon dan heb ik ff rust om wat vrijetijds besteding toe doen  :-D

De BBQ is weer start klaar  :-D


kom er zo aan.... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Vlearmoes

#204
Ik heb hier alvast de uitdraai van de metingen en correcties
na ruzie te hebben gehad met mijn printer scanner
de toelichting zal ik er ook zo snel mogelijk bijschrijven



Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

en de rears waarover later meer

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

xander32

Ja, de References van Theo zijn prachtige speakers maar vragen wel om veel vermogen. Mijn vermoeden is dat de mechanische constructie betreft de aansturing van de 2e (passieve) bass-driver daaraan debet is.

De Classe ev deed echt veel goeds in z`n set.

Maar zo te lezen heeft de PRO-upgrade veel gebracht; een happy Theo  hello.


Sander.

Citaat van: WimPeu op juli 28, 2011, 11:21:09
Dan zijn die Kef speakers van jouw wel erg moeilijk aan te sturen. Ik draai op de Onkyo nu ook Bi-Amp en dat had ik veel eerder moeten doen. In de Pure stand klinkt het gewoon erg goed met veeeeeeel laag (geen sub erbij). Still life gebruikt meen ik ook weer een EV. Ik was NB altijd de promotor van een EV achter een receiver en ik gebruik nu juist geen meer. Allemaal aan de Usher zou ik zeggen.... :-D

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Kijk Theo dat zijn mooie waarde's !

Zo komen we weer netjes in de buurt van elkaar strak en vlak  :-D

Ronald heeft iig weer mooi werk afgeleverd !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Als ik de metingen zie dan kan ik niet anders concluderen dat een PRO-upgrade veel brengt: alles wordt prachtig recht gestreken :yes:.


Sander.