De set van ll0ll

Gestart door ll0ll, januari 26, 2009, 21:31:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ll0ll

Mijn set is een enkel stereo set, tenminste, de versterker is stereo, heb wel een multichannel SACD speler ;)

Op het moment heb ik een Marantz pm17 mkII samen met een Marantz CD14 en Mission 733i speakers, dat is mijn hoofdset. Daarnaast heb ik nog een Philips DAC960 met een tda1541 S2 dac en een Philips CDD882 loopwerk.
De CD14 klinkt erg goed, mooi gedetailleerd, breed etc, maar de DAC960 klinkt muziekaler. Vooral de CDD882 en DAC960 vind ik een mooie combinatie.

Vanuit mijn hobby heb ik nog een paar leuke apparaten, een Philips SCD2000, een multichannel SACD prototype wat Philips op diverse audiobeurzen heeft gebruikt. Het ding heeft 3 tda1547 d/a converters, 1 tda1547 per 2 kanalen.

Daarnaast een Philips LHH2000, een mooie studio cdspeler uit circa 1984, mooie bovenlader met een CDM1 loopwerk. Een redelijk zeldzame cdspeler waar -blijkbaar- vooral japanners nogal gek op zijn aangezien ze er graag bedragen van rond de 5000 euro voor neer willen leggen.  :roll: Het geluid is warm, analoog, en erg 'in control'. Het geluid wat de LHH2000 geeft klinkt alsof hij het allemaal met gemak aan kan.
Daarnaast nog een Philips DAT880 DAT recorder wat ook een soort van prototype is. Philips bekeek nog voor het DCC tijdperk of het de DAT recorder markt in moest stappen, en liet door Marantz 100 stuks DAT880's maken, technisch gebaseerd op de Marantz DT84. Philips verdeelde deze DAT880's onder het wat hoger geplaatst personeel en ingenieurs om het apparaat te testen. De DAT880 is het niet geworden. Vooral omdat Philips met de ontwikkeling van het DCC formaat aan de slag ging. Om toch een DAT recorder te kunnen leveren hebben ze een gerebadgde JCV XDZ-505 op de markt gezet, de DAT850, als Marantz de DT80.
Ik vind de DAT880 een erg mooie DAT recorder. Helaas is die van mij kaduk, ben daarom nog op zoek naar een 2de model, of een Marantz DT84 of een service manual daarvan...

En verder nog een Marantz SE 1S electrostatisch koptelefoon + energizer, die het ondanks z'n leeftijd van 34 jaar nog steeds goed doet. :-D

Foto's :)




















http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

bramdg

wat een kast vol lekkers  :kwijl: hihihi

die Philips SCD2000  hello is ook wel uniek zeker .... ofniet ?
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

HiFi gek

Wat is die Philips SCD2000 een pracht sacd speler zeg , zuinig op zijn en nooit wegdoen .

Heeft wel wat weg van Marantz qua uiterlijk .


Groeten  EDWIN  B

cheese

mooie set hoor......zeker die philips en cd 14,,,,,,,,,,,,toppie.................welke speakers heb je?


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

pg

man ik kwijl me gek hier achter me laptoppie hier zoveel moois..
zijn allemaal dromen.maar die moet je hebbe hey..

WimPeu

Ook weer waanzinnig mooi spul. Er staan dingen tussen die ik niet eens als audio herken, doen mij bijna aan computer related stuff denken  frusty. Maar ik ben in vergelijking met jouw een noob!!

(off topic) Dat schilderij is ook errug mooi!!! :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

ll0ll

Ik heb begrepen dat er slechts 2 van die SCD2000's zijn gebouwd. Degene van wie ik m'n exemplaar heb gekocht had er nog 1.

Ik heb nu weer Mission 733i's. De Mission 780's op de foto staan in de kast. :-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

HiFi gek

Citaat van: ll0ll op januari 27, 2009, 09:14:31
Ik heb begrepen dat er slechts 2 van die SCD2000's zijn gebouwd. Degene van wie ik m'n exemplaar heb gekocht had er nog 1.




Dan moet je hem zeker nooit van je leven meer wegdoen , dan wordt hij later goud waard als hij dat nu al niet is .


Groeten  EDWIN  B

Stadium III

Strak en appart wel leuk orgineel !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Citaat van: Stadium III op januari 27, 2009, 18:50:36
Strak en appart wel leuk orgineel !
stupid

Bijzondere collectie bij elkaar!
Vooral die Marantz hoofdtelefoon vind ik gaaf  :kwijl:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

ll0ll

Nieuw in m'n set:
- Mission 751 Freedom
- AKG K701
- Pro-ject head box SE

Pics soon :-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

MadVillain

De AKg bevalt nog steeds?

ll0ll

#12
Pics! :-D











We zien:
- Marantz pm17 mkII
- Marantz CD11 Limited Edition
- Marantz CD94 mkII
- 1 of ander philips opneem apparaat
- Mission 751 freedom speakers
- AKG K701 koptelefoon
- Project Head Box SE koptelefoonversterker

Ik heb de 751F's gisteren opgehaald, ik ben erg enthousiast over de speakers. Ik heb jaaaren naar de Mission 780's geluisterd, maar ik was -zonder dat ik er de vinger op kon leggen- nooit echt enthousiast over die speakers. Daarvoor had ik 733i speakers (we spreken over 1994), en heb tijdens dat ik de 780's had altijd -soortvan- terug verlangd naar die 733i's. Onlangs heb ik een setje 733i's gekocht, maar merkte wel dat ze ten opzichte van de 780's een klasse goedkoper/lager waren. Maar toch miste ik wat in het geluid van de 780's, en nu ik de 751's heb weet ik wat ik mis. Ik mis, detaillering, plaatsing, bass (opzich logisch, want boekenplankspeaker), kortom, in vergelijk met de 751's zijn de 780's totaal niet muzikaal. Het geluid komt er niet uit, het blijft hangen in de speakers, ze klinken niet sprankelend, nu achteraf vind ik de 780's een grote teleurstelling en ben daarom ontzettend blij met de 751's. Wat een mooie speaker. Mooie gedetailleerd, erg goede plaatsing en detaillering, maar ook een verrassend lage en mooie bass. Ik heb spijt dat ik die 780's ooit heb gekocht.

De AKG k701 is een hele mooie koptelefoon (thx MadVillain! :) ). Goede detaillering, veel ruimte rondom de instrumenten en daardoor duidelijke plaatsing. Hiervoor luisterde ik altijd naar een sennheiser hd565 die ik goed vind klinken, de k701 is duidelijk een klasse (of paar klassen) beter. Hoeveel invloed de koptelefoonversterker in het verhaal heeft vind ik moeilijk aan te geven, ik heb de k701 en de koptelefoonversterker tegelijkertijd ontvangen.
Ik heb overigens de cd94mkII direct op de koptelefoonversterker aangesloten, dus die cdspeler gebruik ik als ik via de koptelefoon muziek luisteren. De cd11LE luister ik over de speakers. :-D
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

jowa

Van harte gefeliciteerd met je 751's. pompom
Zelf heel lang de eerste versie van de 751's gehad (met de metal dome tweeter) en er altijd heel tevreden mee geweest.


cheese

ik ben echt jaloers op die mooie zwarte pm 17.....staat op mijn wensen lijstje......voor de rest erg mooie set.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge