marantz vs onkyo ??

Gestart door franks, januari 11, 2007, 21:28:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

franks

Ben in bezit van een onkyo A-8500 stereo-versterker waarmee ik cd's en sacd's beluister naast mijn marantz sr-8500 receiver voor dvd en tv geluid.
Nu heeft de onkyo geen afstandsbediening en ik wil graag naar een (gebruikte) marantz stereo-versterker met AB,
met welke marantz zou ik in geluidskwaliteit omhoog gaan tov de onkyo, zelf zit ik te denken aan de pm-8000 of zo.
Wie heeft een goede tip ??

groet Frank

Stadium III

de pm 8000 is mooi maar waarom gebruik je je 8500 niet ??
Ik speel hier alles met een sr 7500 en ik vindt dat ie een net stereo beeld neerzet

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

franks

Stereo klinkt met de 15 jaar oude onkyo toch echt net wat mooier!!, dan via mijn SR8500, ik wilde dit eerst niet aannemen maar nadat ik het heb uitgeprobeerd bleek het toch mooier te zijn.
Het hoog is net iets sprankelender, het laag heeft meer fundament en het beeld is breder.
aangezien ik bij mij onkyo geen afstandsbediening heb, en ik goede recencies lees over marantz, wil ik toch gaan overstappen

Maurice

Welke bron en speakers gebruik je? Deel je deze met je surround set?
En wat voor muziek speel je meestal?
En wat wil je verbeteren tov wat je nu hebt (en dan natuurlijk meer dan alleen een a.b. )

Anders lijkt het erop dat voor muziek Marantz niet je cup-of-tea is, waardoor je misschien beter kan kijken naar Arcam, Rotel o.i.d. die meestal wat sprankelender in het hoog overkomen. Al zijn er trouwens ook massa's mensen die Marantz fel vinden klinken  frusty
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

franks

Mijn bron is een door v medevoort gemodificeerde Philips sa963 sacd/cd/dvd speler, mijn luidsprekers heb ik zelf gebouwd met de beste visaton units, http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=41295.0

Mijn muziekkeuze is erg breed maar luister vooral veel acoustische muziek, nu is het verschil tov van de marantz wel klein maar het is een verschil.
Verder mis ik wel een ab en ik vind marantz gewoon degelijke apparaten bouwen dus zodoende kwam ik op het idee om uit te gaan kijken naar een gebruikte marantz versterker.
Ik werd in eerste instantie gevangen door de pm80 se, maar deze heeft weer geen ab maar schijnt wel erg mooi te klinken, daardoor misschien de pm8000 als alternatief??

Groet frank

TurboMarco

Hoi Frank,

Ik begrijp uit je verhaal dat je een PM80se mooi vind klinken,dan is een PM82 mischien wel een goede oplossing want deze heeft wel een ab  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Ik ken de PM8000 enigszins, aangezien ik die ooit serieus als alternatief beluisterd heb (heeft het verloren van de PM-95).
Qua stereo een prettige versterker, als ik de PM-95 niet voor hetzelfde bedrag tegenkwam had ik deze genomen. Maar of je er daadwerkelijk zoveel mee opschiet tov de SR8500, dat durf ik niet te zeggen.
Het enige wat je kunt doen is ze naast elkaar beluisteren.

De SR8500 is volgens mijn een receiver van tussen de 1500-2000 euro? De PM8000 kostte destijds volgens mij iets van 1600 guldens. Lijkt me redelijk gelijkwaardig.

Ik weet niet wat je budget is, maar misschien kun je ook op zoek naar een PM-17, een PM-95 (als je die tegenkomt), een PM-90 of zo.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude