hulp versterker aansluiten op digitale tv

Gestart door stran018, december 24, 2006, 11:01:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stran018

hoe krijg ik mijn optische uitgang op mijn digitale samsung recorder ik heb een sr4200 versterker maar krijg geen osd volgens de gebruiks aanwijzing moet dat via de  van de monitor uitgang voor dat ik het het osd op mijn scherm krijg.want ik moet volgens de gebruiks aanwijzing via osd een toegang activeren voor een digitale uitgang alvorns ik een geluid krijg via mijn recorder. maar ik weet niet hoe ik dat moet aansluiten welke plug ik er in moet doen en waar (Want als ik nu op de afstand bediening de knop osd indruk gebeurd er niks).

alvast bedankt en prettige feestdagen

Maurice

Je moet heel even wat verduidelijken:

1. welke osd bedoel je, die van de recorder of de receiver (heeft de receiver osd?)
2. welke digitale aansluiting?
3. welke monitor uitgang? Versterker, recorder?
4. welk type recorder? Eventueel een plaatje van de achterkant? (met alle aansluitingen)

Normaal sluit je de boel als volgt aan:

1. recorder op versterker: digitale kabel (optisch of elektrisch)
2. recorder op tv: scart kabel
3. recorder zal ongetwijfeld ook antenne moeten ontvangen (geen ervaring met recorders), welke je wss kan doorlussen naar de tv.
4. tv aansluiten op de receiver via analoge aansluiting (tulp)

Laat maar horen, dan komen we er met zijn allen wel uit.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

stran018

Citaat van: Maurice op december 24, 2006, 12:40:17
Je moet heel even wat verduidelijken:

1. welke osd bedoel je, die van de recorder of de receiver (heeft de receiver osd?)
2. welke digitale aansluiting?
3. welke monitor uitgang? Versterker, recorder?
4. welk type recorder? Eventueel een plaatje van de achterkant? (met alle aansluitingen)

Normaal sluit je de boel als volgt aan:

1. recorder op versterker: digitale kabel (optisch of elektrisch)
2. recorder op tv: scart kabel
3. recorder zal ongetwijfeld ook antenne moeten ontvangen (geen ervaring met recorders), welke je wss kan doorlussen naar de tv.
4. tv aansluiten op de receiver via analoge aansluiting (tulp)

Laat maar horen, dan komen we er met zijn allen wel uit.

sorry ik bedoelde decoder
Het gaat mij er om hoe ik mijn marantz set op mijn decoder aansluit om er een 5.1 geluid er uit te krijgen.waneer deze een signaal krijgt als er in dolby surround wordt uit gezonden ik heb de decoder al ver bonden met de versterker via een optisch digitale kabel maar volgens mij moet ik nog wat selecteren zoals je doet als er een tape of tuner moet selecteren om er geluid uit te krijgen maar ik krijg geen geluid uit de boxen welke knop ik ook in druk.

1 de versterker heeft een osd
2 optisch digitaal
3 monitor versterker
4 samsung decoderpr 850 aansluiting decoder 1 scart 1 optische digitale aansluiting en antenne en audio rood wit

ik heb het al zo aangesloten zolas je het heb beschreven

sr   4200 versterker
dvd 6200

bedankt voor de snelle reactie robert

Maurice

Je moet inderdaad een bron selecteren op de receiver, dus op welke ingang heb je het aangesloten? Heb je niet per ongeluk een uitgang op de receiver genomen?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

stran018

ik heb 3 optische aansluitingen die van mij zit in de midden maar ik zie geen in of uitgang staan
maar bij de analoge in of uit staat bij bv tv of tuner tape dan weet je welke bron je inplugd maar  bij de optische staat niks dan weet ik niet welke ik moet selecteren en ook niet dan welke knop

Stadium III

pff

ik zou vanuit je dvd-recorder het geluid optisch naar je reciever leggen.
dan in de reciever de dvd ingang aanzetten op digitaal zetten en de ingang aanwijzen naar de dvd

je beeld van je dvd recorder voer je met scart rechtstreeks uit naar naar je tv toestel

je beeld van je OSD van de marantz reciever kun je via video out naar je tv toestel brengen
( moet er wel bijzeggen dat het meer irritant is dan makkelijk )

verder als je via je dvd recorder het geluid naar je reciever brengt zijn je opgenomen progamma's naar mijn weten geen 5.1 dus alleen stereo.

je kunt alleen maar 5.1 krijgen als je een dvd afspeelt.

wil je wel dolby surround dan kun je altijd in je reciever een geluid's mode selecteren

ik hoop dat dit een beetje duidelijk voor je is

stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

stran018

het is ff puzzelen maar ik begrijp wat je bedoelt, maar het gaat mij erom dat als er een tv uitzending is in dolby surround wordt uitgezonden dat ik die ook in surround krijg via de digitale decoder die op de tv is aangesloten en via een optische kabel is aangelsoten op de versterker want dat moet kunnen volgens samsung dat signnaal geeft hij gewoon door maar welke knop moet ik hebben om geluid er uit te krijgen als hij op de op een van de 3 optische uitgangen zit want er staat er niet bij zoals bij de analoge aansluitingen (al zou het geen surround zijn hoe krijg ik geluid uit me instalatie via de optisch digitale uitgang) ik heb wel me tv aangesloten op de versterker via de analoge  in en uitgang maar ik wil het graag via de optisch digitale uitgang

alvast bedankt robert

Stadium III

mmm allemaal een beetje lastig zo

we beginnen bijn het begin
als je al je apparatuur eens noteerd die je gebruikt
wat je precies met het toestel wilt doen en hoe je het wil aansluiten komen we al een einde want ik snap er nu nog weinig van

stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

stran018

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/decoder/samsung_p850r/aansluitingen.shtml// dit is de link naar de aansluitingen van de decoder ik heb een marantz dvd speler de 6200 en een versterker sr 4200 aangezien er over al digitale aansluitingen op zitten is mijn bedoeling om ook overal zoveel als mogelijk is digitaal geluid er uit te krijgen via mijn boxen van mauderentshort home cinema hoe kan ik dat het beste aansluiten

oftewel wat is de best optimale aansluiting mogelijk die in mijn bereik ligt van deze set wat betreft geluid en dolby surround in combinatie dvd speler en decoder

je had helemaal gelijk ik was erg onduidelijk

bedankt

robert


stran018

http://www.marantz.com/archive//e_sr6200_bck.gif// hierbij noge een link van de achterkant van de versterker

robert

Jan

Hallo Robert,

Misschien heb je wat aan onderstaande link:
http://www.caihwk.nl/digitaal/handleiding.pdf
Het is wel van de Samsung DCB9401R decoder, maar de manier van aansluiten is hetzelfde.

Jan

Stadium III

ok nu kan ik wat

1 dvd speler : je sluit je dvd speler digitaal optisch aan op je reciever en met scart rechtstreeks naar je tv

2 dvd recorder : je sluit je dvd recorder optisch aan op je reciever en met scart naar je rechtstreeks naar je tv

3 reciever : in je reciever heb je nu 2 optische kabels zitten die je een ingang moet aanwijzen in je setup van je reciever. zodat je bij dvd het geluid van dvd hebt en bij cd het geluid van je recorder hebt
( staat allemaal in handleiding )

Nu ben je met je beeld al klaar nu geluid verder nog

als je met je dvd speler werkt dan kun je het beste je versterker op "auto" zetten dat wil zeggen dat het ingegeven signiaal automatisch herkend wordt
wil zeggen dat als je een dvd erin duwt dat hij vanzelf naar 5.1 gaat
duw je er een cd in gaat hij automatisch naar 2.0

met je recorder werk je anders,alles wat je opneemt is stereo als je daar een surround uit wilt halen zul je de surround optie's in je verserker moeten raadplegen zoals dolby prologic end daarmee kun je een suround beleving krijgen met je opgenomen fragmenten
duw je een dvd in je recorder ga je hetzelfde tewerk als met je 6200

verder kun je denk ik het beste voor je speakers instellen op je reciever dat de grote van de luidsprekers op small gezet moet worden en de crossover van je subwoofer zet je op 120 hz.
je sluit je subwoofer via de subwoofer pre out aan op de subwoofer

suc 6

stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

stran018

stadium III en jan bedankt voor de hulp dit verhaal is duidelijk

maar nu kom ik terug op mijn eerste vraag hoe krijg ik het osd uit het de versterker heb de handleiding doorgelezen maar daarin kan ik niet terug vinden hoe dat gaat want als ik op de afstandbediening op osd druk kom ik niet verder dan osd off or  on in de display van de versterker hier loop ik vast. want zonder de osd kan ik niks toewijzen denk ik  of er moet een andere manier zijn

thx

robert

Jan

Hallo Robert,

Ik heb hier de handleiding van de SR4200 op mijn scherm (gedownload van de amerikaanse site van Marantz), maar daar staat op blz.7: "22 OSD button, This button is not used for SR4200". Dat is de toets op de afstandsbediening. Ik weet niet of bij jouw receiver hetzelfde is als de amerikaanse.
Misschien kun je een kabel leggen van "monitor OUT" van de receiver naar de "video IN" van de TV.

Jan

stran018

jan ik zie net dat ik de versterker en de dvd de nummers heb omgedraaid het moet zijn sr 6200  av surround receiver en dv 4200 dvd speler

maar ooit hebben er 2 scart kabels in gezeten met elk aan het einde 6 tulp stekers die heb ik er in de loop van de jaren uitgehaald omdat de 2 scart stekers er toch niet in de tv zaten en alles werkte gewoon sommige tulpstekers zaten wel in de receiver dit was dan waarschijnlijk voor de monitor uitgang en de andere scart was voor de videorecorder die al een tijdje stuk was en dus nooit was gebruikt maar nou weet ik niet meer welke tulp waarin moet de 2 rode audio in - r in en uit , 2 gele video in en video uit ,2 zwarte audio in-l audio uit-l
kan jij me vertellen wat waarin gaat

robert