Welke versterker voor mijn speakers.

Gestart door Logi, december 16, 2006, 21:24:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: Logi op december 20, 2006, 21:28:36
Wat vinden jullie trouwens van de Marantz PM-11S1 ?

Is die niet beter dan de 15S1 ?

want anders neem ik die natuurlijk  hello
Ehh ja  :?

Maar het prijsverschil is ?2000 (3500 ipv 1500). Als je dat budget hebt, dan zou ik gezien je wensen eerder een SR9600 nemen!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Logi

#16
Dan gaat die het toch worden  :-)

Geen probleem.

bedoel ik vond mijn plasma tv al aardig goedkoop voor wat het is.

Afijn.... denk dat iedereen zo tevreden is hahah  :-D

ik tevreden met beeld en geluid, en jullie van mijn gezeik af. (voor nu dan.... bedoel zal wel met vragen komen hoe ik de boel moet aansluiten ^^... beetje veel avhterop)

Lekker Pink Floyd erop spelen.

Maurice

Citaat van: Logi op december 20, 2006, 22:23:53
Dan gaat die het toch worden  :-)

Geen probleem.

bedoel ik vond mijn plasma tv al aardig goedkoop voor wat het is.

Afijn.... denk dat iedereen zo tevreden is hahah  :-D

ik tevreden met beeld en geluid, en jullie van mijn gezeik af. (voor nu dan.... bedoel zal wel met vragen komen hoe ik de boel moet aansluiten ^^... beetje veel avhterop)

Lekker Pink Floyd erop spelen.
Kolere, ik wou dat ik die ruimte zo had  frusty

Het belangrijkst is dat jij tevreden bent, en als je dat niet bent met een 11, dan moet je je heel hard gaan schamen!

Ik denk eigenlijk wel dat de 15 al ruim voldoende is voor je speakers, dus je zou eventueel een mooie dvd-speler voor het meergeld kunnen nemen + een mooie cd-speler!

maareh, zeiken mag je natuurlijk altijd en een foto van je set is verplicht!  clown1
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Logi

Citaat van: Maurice op december 20, 2006, 22:37:58
Citaat van: Logi op december 20, 2006, 22:23:53
Dan gaat die het toch worden  :-)

Geen probleem.

bedoel ik vond mijn plasma tv al aardig goedkoop voor wat het is.

Afijn.... denk dat iedereen zo tevreden is hahah  :-D

ik tevreden met beeld en geluid, en jullie van mijn gezeik af. (voor nu dan.... bedoel zal wel met vragen komen hoe ik de boel moet aansluiten ^^... beetje veel avhterop)

Lekker Pink Floyd erop spelen.
Kolere, ik wou dat ik die ruimte zo had  frusty

Het belangrijkst is dat jij tevreden bent, en als je dat niet bent met een 11, dan moet je je heel hard gaan schamen!

Ik denk eigenlijk wel dat de 15 al ruim voldoende is voor je speakers, dus je zou eventueel een mooie dvd-speler voor het meergeld kunnen nemen + een mooie cd-speler!

maareh, zeiken mag je natuurlijk altijd en een foto van je set is verplicht!  clown1
Dus je geeft toe dat de 11 beter is dan de 15 ongeacht de prijs ?  :-D

Nu ik naar die 9600 kijk vind ik het wel erg een beest!
erg mooi!

Maurice

Citaat van: Logi op december 20, 2006, 22:45:58
Dus je geeft toe dat de 11 beter is dan de 15 ongeacht de prijs ?  :-D

Nu ik naar die 9600 kijk vind ik het wel erg een beest!
erg mooi!
Ik geen niets toe  :-D
Ik vermoed alleen maar, maar ja, dat mag ook wel gezien de prijs!

Weet je wat jij moet doen? Eens uitgebreid die versterkers op jouw speakers gaan beluisteren!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Logi

#20
Citaat van: Maurice op december 20, 2006, 22:53:46
Citaat van: Logi op december 20, 2006, 22:45:58
Dus je geeft toe dat de 11 beter is dan de 15 ongeacht de prijs ?  :-D

Nu ik naar die 9600 kijk vind ik het wel erg een beest!
erg mooi!
Ik geen niets toe  :-D
Ik vermoed alleen maar, maar ja, dat mag ook wel gezien de prijs!

Weet je wat jij moet doen? Eens uitgebreid die versterkers op jouw speakers gaan beluisteren!
Ja maar zoals je zelf al aangeeft ga ik ook af op de prijs.
Dat je wel iets mag verwachten ervoor.

maar wees nu eerlijk... en vertel gewoon dat wat ik nu van begin tot eind als mogelijke aankoop gebracht heb gaat overtreffen met waar ik nu mijn muziek mee draai...

Ik begrijp zelf ook wel dat de 15 goed genoeg zal zijn (mag ik hopen met in gedachte wat ik kwa audio nu heb)

GROTE stap vooruit.....

Afijn ik wil altijd beter... en op muziek gebied wil ik niet tekort schieten.
Maar waneer hoor je een verschil etc... Ja daar komt jou genoemde kwestie van dat ik zelf eens moet luisteren... Maar ik kan mij niet indenken of onmogelijk denken dat ik in eerste instantie verkeerd zit met de keuze van versterker (namerlijk Marantz)
Zonder luistersessies te doen of zal doen... wil ik dus gewoon een optie van jullie horen....
De 9600 is voor mij geen probleem... maar als jullie denken dat ik genoeg heb aan... dan ga ik daarvan uit als advies.

Ik heb iig geen bioscoop formaat kamer... eerder een simpele slaapkamer.. maarrrrrr.... wat zal de uiteindelijke uitkomst wezen met in mijn ogen een volwaardige 5.1 setup van B&W.... toekomst gericht zeg maar.
Heb ook begrepen dat meer power dan je speakers of voldoende is nooit verkeerd meegenomen is.

De 9600 heb stereo (goed!) en uitbreidings mogelijkheden.....
De 15 heeft (goed genoeg ?) maarja daar ga ik al... geen idee hoe het zal klinken (volgens reviews een beetje soft kwa geluid)
De 11 heeft een iets betere Kick zeg maar...

De 9600...? maarja'

Wellicht is een luistersessie goed voor mij... maar nogmaals (kan ik verkeerd gaan met 3 bovengenoemde?)
Ik denk het niet.

Ik blijf het moeilijk vinden... hoe meer connectors ik zie hoe meer me zorgen worden... Wellicht heb ik alleen smaak en ben ik muzikaal op eigen kunnen, niet op audio apparatuur gebied. (zeker niet  in deze klasse / prijs!)
Ja ik schaam mij.

Ben nieuw erin..... vind het mooi (heb voorheen en nu altijd 5.1 uit de doos setjes gehad)

Ben Benieuwd!  :-D

mvg

Stadium III

nou jah als je toch de 5.1 setup wilt en je wilt niet met meerdere componenten werken in je set dan zou ik zeggen de 9600

Je kunt de setjes ompleet uit doos NOOIT vergelijken met een los hoogwaardig 5.1 systeem
waarom niet : omdat alles vanaf de voeding al beter is dan een compleet 5.1 setje !( mijn conclusie)

ik denk dat het een grote vraag voor jezelf is wat wil ik uiteindelijk !
en als je dat weet dan kun je naar componenten gaan kijken

stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Citaat van: Stadium III op december 21, 2006, 17:55:28
nou jah als je toch de 5.1 setup wilt en je wilt niet met meerdere componenten werken in je set dan zou ik zeggen de 9600

Je kunt de setjes ompleet uit doos NOOIT vergelijken met een los hoogwaardig 5.1 systeem
waarom niet : omdat alles vanaf de voeding al beter is dan een compleet 5.1 setje !( mijn conclusie)

ik denk dat het een grote vraag voor jezelf is wat wil ik uiteindelijk !
en als je dat weet dan kun je naar componenten gaan kijken

stadium III
Daar ben ik het helemaal mee eens!
Een 9600 is gewoon een hele mooie multichannelamp............ hello
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Logi

#23
Citaat van: Marco op december 21, 2006, 21:27:41
Citaat van: Stadium III op december 21, 2006, 17:55:28
nou jah als je toch de 5.1 setup wilt en je wilt niet met meerdere componenten werken in je set dan zou ik zeggen de 9600

Je kunt de setjes ompleet uit doos NOOIT vergelijken met een los hoogwaardig 5.1 systeem
waarom niet : omdat alles vanaf de voeding al beter is dan een compleet 5.1 setje !( mijn conclusie)

ik denk dat het een grote vraag voor jezelf is wat wil ik uiteindelijk !
en als je dat weet dan kun je naar componenten gaan kijken

stadium III
Daar ben ik het helemaal mee eens!
Een 9600 is gewoon een hele mooie multichannelamp............ hello
Die ook goed is voor stereo mag ik aannemen...
(niet dat dat zozeer mijn voorkeur is"(waarom niet ?")
Omdat ik niks anders gehad heb dan 5.1 of 4.0 en niet weet wat mij te verwachten staat als ik stereo indeze mag ik zeggen prijsklasse gebruik. Simpel toch ?   Beetje inzicht mensen....aub  vragen stellen mag altijd aan mij... op het gebied van wat ik gehad heb etc... en op die manier kunnen jullie mij hopelijk vertellen wat mij dus te verwachten staat...... (mag hopen dat in deze prijsklasse jullie dat wel kunnen ongeacht smaak voor geluid.... Of is het eerder smaak voor muziek ?) wie zal het zeggen.


Ik kan mij niet nadat ik ??n versterker gekocht heb welke dat dan ook mocht worden gelijk de andere 4 speakers erbij kan kopen.
Heb nou eenmaal een TV en ik heb muziek.... Ik kijk dvd (muziek dvd gaat dat zeker meer worden nu ik een 50 '' heb) etc... etc..

Ik val toch wel onder een categorie mag ik hopen... AV ?
Voorkeur ? tsja... Audio en Video.

Dat ik de B&W's gekocht heb wil niet zeggen dat ik een kenner ben op HIFI gebied of dat ik bereid ben alle andere dingen erbij te kopen die voor mij iets tever gaan als wat ik tot nu toe als advies gekregen heb. (diff forums overigens)
Zeker omdat mensen meestal dit soort speakers plaatsen onder (tsja hoe zal ik het zeggen ?)
Niet voor de gemiddelde thuisgebruiker is die geisoleerd is tussen 4 muren met de buren ernaast.

En dus nogmaals.... Mocht het de 11 of de 15 of de 9600 worden.... Mijn vraag is of ik als gemiddelde simpele thuisgebruiker zowiezo ga genieten. (Aangezien ik geen idee heb van wat mij te verwachten staat ,zeker niet als ik deze bedragen neertel)

That's all.... tis heel simpel.

Vraag altijd een gebruiker of een potentiele koper van een merk of wat dan ook, waar je vandaan komt kwa Audio of Video gebied.... Op die manier kan je iemand al heel veel vertellen op gebied van de gebruikte technologie alleen al kwa opbouw van iets.

Mensen beginnen met simpele dingen... en zodra ze goeie inkomsten hebben kunnen ze zich iets veroorloven.
Tis juist dat iemand moet vragen wat men daarvoor gehad heeft of zijn voorkeuren zijn, zodat men mij dan pas echt advies kan geven... (vind ik persoonlijk hoor)

Ik mis dit echter op ieder forum dat ik tot nu toe bezocht heb.

Mensen Vraag dus dingen aub.... dat helpt mij en jezelf... ipv zomaar iets zeggen.

mvg.

TurboMarco

Welke films bekijk je zoal?
Welke muziek beluister je?
Bekijk en beluister je op hoge volume's?
Mag je instalatie gezien worden of moet het verdekt opgesteld worden?
Zijn de looks belangrijker dan de specs?
Wat is je budget?
Is 2e hands een optie?
Ben je handig met zelfbouwen?
Vind je een multifunctionele afstandsbediening belangrijk?
Wat is je bruto salaris? (geintje!  :-D)

Zomaar een paar vragen :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Logi

#25
Citaat van: Marco op december 21, 2006, 23:02:56
Welke films bekijk je zoal?
Welke muziek beluister je?
Bekijk en beluister je op hoge volume's?
Mag je instalatie gezien worden of moet het verdekt opgesteld worden?
Zijn de looks belangrijker dan de specs?
Wat is je budget?
Is 2e hands een optie?
Ben je handig met zelfbouwen?
Vind je een multifunctionele afstandsbediening belangrijk?
Wat is je bruto salaris? (geintje!  :-D)

Zomaar een paar vragen :-)

Nou kijk eens aan... hier heeft iedereen toch iets aan !   echt top dat je het begrijpt.

Citaat van: Marco op december 21, 2006, 23:02:56Welke films bekijk je zoal?
Ik kijk kwa DVD films meestal Horror, Aktie, Combi van bijde, en op zijn tijd een komedie. Maar het meest kijk ik oorlog films. Maar nu komt het formaat erbij van het scherm waarop je het kijkt.... Film = Muziek en beeld...

Citaat van: Marco op december 21, 2006, 23:02:56Welke muziek beluister je?
Ik luisterde vroeger veel naar Hardcore (gabber muziek).... Ik luisterde daarvoor veel naar R&B.
Nu vandaag de dag luister ik alles (sinds een half of meer jaar al, met mate zeg maar) naar bovengenoemde met daarbij de oudere muziek zoals dire straits, pink floyd.... jaren 50 60 70 muziek en alles wat erboven gaat. (alles op klassiek na zeg maar gerust) (Ik hou van muziek!)

Citaat van: Marco op december 21, 2006, 23:02:56Bekijk en beluister je op hoge volume's?
Jazeker ik luister graag naar luide muziek... maar ... maar.... Daar komt het stukje van dingen kunnen horen op hoge volumes en instrumenten op lage volumes.. (tekortkomen in wat ik nu heb). Met wat ik nu heb en het hard aanzet is het alleen hard op de bas en niet op de rest (vandaar ook de keus op de 703 een beetje  :wink:)
Nu hou ik wel van bas geluid aangezien ik dus 5.1 setjes gehad heb met dus de achterliggende andere tonen berijk. (Gelieve mijn 5.1 setje wat ik nu heb Logitech Z-5500 tegenover GROTE B&Ws)
(vandaar dat ik een Subwoofer overweeg bij mijn 703's)
Maar wil eerst en zal haast wel moeten aanhoren wat mij tot dusver met 2 speakers te wachten staat.

Citaat van: Marco op december 21, 2006, 23:02:56Mag je instalatie gezien worden of moet het verdekt opgesteld worden?
Ik vat zoiets vaak op als een plaatje op internet zetten of je vrienden thuis laten bewonderen... maar ik hou zelf eenmaal van de design (achtig aluminium) look... (ja ik hou van detail kwa looks)
Voorheen had ik een JVC TH-A10R 5.1 set. Deze set was geheel uit aluminium ''(Speakers en de set zelf)''
Vraag jezelf bij jou vraag af waarom ik deze set kocht ?
Het had alles.. goeie krachtige subwoofer (powered) en het aluminium.
Deze set kon geen of moeilijk naar keuze gebrande schijfies lezen terwijl goedkopere dvd setjes dat wel konden / kunnen. Waarom kocht ik het ? omdat ik de looks mooi vond met de specs erbij. (als beginner)

Citaat van: Marco op december 21, 2006, 23:02:56Wat is je budget?
Budget is voor mij niet zozeer een probleem, aangezien ik kan wachten / sparen... en dus vandaar mijn twijfels in mijn aankoop, aangezien je moet plannen waneer iets wel en waneer iets niet kan op financieel gebied.
Met andere woorden.. mijn budget kan zogroot worden als ik zou willen.... Of ik het allemaal nodig heb is iets anders en nog te onderzoeken..... Wat ik wil >? Is goed geluid in combinatie met...

Citaat van: Marco op december 21, 2006, 23:02:56Is 2e hands een optie?
Niet echt over nagedacht....
heb wel al eerder gezocht op verschillende site's zoals Marktplaats en het aanbod was er... maar vervoer ernaar is er niet en of niet te combineren met mijn werk.

Citaat van: Marco op december 21, 2006, 23:02:56Ben je handig met zelfbouwen?
Heb ooit eens de speakers uit een Bose speaker systeem (de bekende ...kijkt ff achterop) zeg maar 301 range veranderd met wat zaag en meet werk in wat Conrad.nl speakers.

Verder zijn ik en mijn vader begonnen aan het bouwen van speakers (namerlijk de Karlson enclosure)
Van de voeding tot de filters tot alles.... Helaas is het niet verder gekomen dan de Voeding en dergelijk) IVM Werk druk druk druk....  :-(

Enkele foto's  :-)











Er waren meer foto's en heb ze wellicht nog  (zeer groot koelblok met apparte filters voor hoog laag midden in ??n grote rack van alu blokken)  Erg mooi.. en groot voor voeding en alles  :-D.

Citaat van: Marco op december 21, 2006, 23:02:56Vind je een multifunctionele afstandsbediening belangrijk?
dit is een strik vraag zeker ?  :-)
maar mijn antwoord is, Nee...

Citaat van: Marco op december 21, 2006, 23:02:56Wat is je bruto salaris?
Hmm, genoeg om mijzelf tot nu tevreden te stellen... maar geld is niet alles...


kijk... dit is toch een leuk begin ?

Weet je al heel wat van mij.

Mocht ik jullie niet voorlopig spreken...

Bij deze... fijne feestdagen  :-D








TurboMarco

Kijk daar houd ik nu van! eerlijke en duidelijke antwoorden 8-)

Ik zal met je meedenken op een zo goed en eerlijke manier,echter ik ga dit niet even afraffelen dus zal ik mn visie op een voor wat mij rustiger tijdstip (ik ben werkzaam in de horeca,dus het is nu een hele drukke tijd) op een zo objectieve manier als mogelijk proberen te weerspiegelen  :-D

iig een hele prettige feestdagen aan alle leden toegewenst!

greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)