Welke versterker voor mijn speakers.

Gestart door Logi, december 16, 2006, 21:24:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Logi

Hallo allemaal.
Mijn eerste post en gelijk een vraag.

Ik heb de B&W 703 gekocht en verwacht ze over 2 weken +-.
Nu ben ik natuurlijk in de tussentijd wat gaan zoeken naar iets wat deze speakers doet voeden.

Mijn oog was gevallen op de PM-15S1 van Marantz , aangezien die een behoorlijk goeie voeding heeft.

het is een stereo versterker, maar toch heb ik in mijn achterhoofd iets met 5.1

Kunnen jullie mij wellicht wijs maken en of adviseren op wat te kopen?.

Ik hou erg veel van muziek... maar met mijn nieuwe plasma van Pioneer (507xd) wil ik ook wel eens een leuk filmpje meepakken.

HLP

theoldone

Naar mijn mening moet je die 2 gescheiden houden ..muziek en film ....dus voor muziek geld een goede versterker en een zo natuur getrouw geluid.
Surround dus een speciale versterker hier voor ....maar das mijn mening natuurlijk.

Greets mike  :-D

Logi

#2
Citaat van: theoldone op december 16, 2006, 22:21:45
Naar mijn mening moet je die 2 gescheiden houden ..muziek en film ....dus voor muziek geld een goede versterker en een zo natuur getrouw geluid.
Surround dus een speciale versterker hier voor ....maar das mijn mening natuurlijk.

Greets mike  :-D
Ja dat spreekt wellicht voorzich... maar doel je op mijn speakers algemeen... of is het gewoon zo dat je stereo en film vanelkaar af moet houden.

Is er geen combo ?  (marantz AV versterker ?)

Of is de PM-15S1  van Marantz voor mij genoeg om mij tevreden te stellen.


Laat ik het zo zeggen... ik heb nu een Logitech 5.1 setje  (Z-5500)  
Nu is het zo dat het een leuk setje is kwa lage tonen.....
Wat mij dus tekort schiet is een goeie hogetoon en de volume die daarbij komt...
Ik mis dat echter bij de Z-5500 9pc speakers) en heb dus daarom de B&W 703 gekocht.

Nu zoek ik er dus een versterker bij (of Stereo of AV)
Nu kies ik voor Marantz op de eerste plaats omdat het een goed warm geluid heeft.
Goeie Basstonen, goed warm geluid overal.

Dus vandaar vraag ik of de PM-15S1  van Marantz voor mij voor )voorlopig?) een goeie koop zal zijn, of dat ik moet zoeken naar iets anders wat beter en of in de buurt komt van voorgestelde van mij.


(nog iets anders: Ik zou niet weten wat mij te verwachten staat, want heb de b&w's oid in deze prijsklasse nooit gehad.

theoldone

Idd stereo en dolby gescheiden houden maar er zijn wel hele goede av versterker maar volgens mij zijn die erg prijzig.
Ik houd het gescheiden omdat ik dat mooier vind en betaalbaar.
maar er zullen vast mensen zijn die er anders overdenken  stupid

Stadium III

ik zou het anders doen

Als je verder wilt naar de 5.1 sfeer dan zou ik de pm-15s1 houden voor stereo
Verder een surround reciever pakken voor de rest ,en dan via de pre out van je surround reciever naar je pm toe, en dan naar de 703

Wat je ook kunt doen is de sr 9600 aanshaffen en dan ben je in 1 keer klaar dan heb je de dikste surround reciever van marantz in huis]

Wat ook een lekkere is is de nieuwe sr 8001 en ik weet bijna wel zeker dat die ook geen moeite zal hebben om de 703 aan te sturen !

het is maar net wat je wilt!!

stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Ik ga mee met Stadium.

Zelf wilde ik ook een betere set, maar luisterde meer muziek dan ik films keek. Heb uiteindelijk toch een stereo amp genomen ipv receiver, omdat dit voor mij een betere muziek opleverde.

Anders zou je eventueel kunnen gaan kijken naar een mooie AV voorversterker, waar je een mooie eindversterker achtethangt, maar dan gaat de portemonnee meespelen.

Wil je de PM15 evenaren, dan moet je toch al gauw naar de SR14 kijken voor een vergelijkbaar resultaat op muziekgebied. Neem je genoegen met een andere muziek/film verhouding, dan komen de receivers genoemd door Stadium om de hoek kijken. Ook kun je naast de PM15 een SR4001 of zo zetten, die wel dezelfde speakers aansturen, al dan niet door ompluggen van de speakers.

Helaas, geen makkelijk antwoord op een makkelijk gestelde vraag. Helaas blijft het altijd een compromis.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Ik plug met regelmaat de speakers om van een stereo versterker naar de multichannel receiver ,en naar mijn mening geeft dat de meeste voldoening,echter ik heb een vrij lichte SR4300 receiver die niet mijn luidsprekers met een rendement van 83 db laat zingen  :| ,dus heb ik er een zwaardere eindversterker aan de receiver geknoopt (pre out fronts) en dat werkt goed.
Mijn advies luid: HT en stereo gescheiden houden notworthy
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Logi

#7
Maar ik snap ??n ding niet....

Je kan toch gewoon je AV versterker instellen in stereo, en als je 5.1 wil of dus een filmpje wil zien je de versterker op 5.1 zet.

Vind nogal raar tot zeer vreemd dat het zo slecht moet zijn dat je helemaal moet opstaan uit je stoel om van recievers te veranderen.
Vind eigenlijk een beetje belachelijk als ik eerlijk mag zijn.

Als ik nou b.v. de sr 8001 neem, dan kan ik die toch gewoon op stereo zetten...als ik naar muziek luister... en als ik een film kijk op 5.1.

Maurice

Citaat van: Logi op december 17, 2006, 14:13:50
Maar ik snap ??n ding niet....

Je kan toch gewoon je AV versterker instellen in stereo, en als je 5.1 wil of dus een filmpje wil zien je de versterker op 5.1 zet.

Vind nogal raar tot zeer vreemd dat het zo slecht moet zijn dat je helemaal moet opstaan uit je stoel om van recievers te veranderen.
Vind eigenlijk een beetje belachelijk als ik eerlijk mag zijn.

Als ik nou b.v. de sr 8001 neem, dan kan ik die toch gewoon op stereo zetten...als ik naar muziek luister... en als ik een film kijk op 5.1.
Ja en nee.

Of het voor jou Ja of Nee is, hangt er vanaf wat voor kwaliteit je van je muziek verwacht.

Een surround receiver heeft minimaal 5 eindversterkers in zich, wat natuurlijk in verhouding al duurder is dan 2 voor stereo. Tel daar nog alle surround processoren en tuner bij op en dan klinkt het logisch dat een surround receiver van bijv. 1500 euro nooit gelijke stereokwaliteit kan bieden als een stereo versterker van 1500 euro. Dit zul je dan eerder moeten vergelijken met een stereoversterker van 400 euro (of in die orde van grootte).

Vindt je de kwaliteit van stereomuziek wat minder van belang, neem dan alleen een receiver. Of beoordeel receivers op de stereokwaliteiten die je wilt behalen (doe dit dan wel op je eigen speakers).

Het beste is om zelf te gaan luisteren, en dan te beoordelen wat je het waard vindt om uit te geven. Alle mogelijke opties zijn inmiddels wel gegeven denk ik, dus dan komt het op het allerbelangrijkste aan: Jouw oren (icm je portemonnee).  :-D
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Citaat van: Maurice op december 17, 2006, 14:52:44
Citaat van: Logi op december 17, 2006, 14:13:50
Maar ik snap ??n ding niet....

Je kan toch gewoon je AV versterker instellen in stereo, en als je 5.1 wil of dus een filmpje wil zien je de versterker op 5.1 zet.

Vind nogal raar tot zeer vreemd dat het zo slecht moet zijn dat je helemaal moet opstaan uit je stoel om van recievers te veranderen.
Vind eigenlijk een beetje belachelijk als ik eerlijk mag zijn.

Als ik nou b.v. de sr 8001 neem, dan kan ik die toch gewoon op stereo zetten...als ik naar muziek luister... en als ik een film kijk op 5.1.
Ja en nee.

Of het voor jou Ja of Nee is, hangt er vanaf wat voor kwaliteit je van je muziek verwacht.

Een surround receiver heeft minimaal 5 eindversterkers in zich, wat natuurlijk in verhouding al duurder is dan 2 voor stereo. Tel daar nog alle surround processoren en tuner bij op en dan klinkt het logisch dat een surround receiver van bijv. 1500 euro nooit gelijke stereokwaliteit kan bieden als een stereo versterker van 1500 euro. Dit zul je dan eerder moeten vergelijken met een stereoversterker van 400 euro (of in die orde van grootte).

Vindt je de kwaliteit van stereomuziek wat minder van belang, neem dan alleen een receiver. Of beoordeel receivers op de stereokwaliteiten die je wilt behalen (doe dit dan wel op je eigen speakers).

Het beste is om zelf te gaan luisteren, en dan te beoordelen wat je het waard vindt om uit te geven. Alle mogelijke opties zijn inmiddels wel gegeven denk ik, dus dan komt het op het allerbelangrijkste aan: Jouw oren (icm je portemonnee). :-D

hier ben ik het niet mee eens !

de nieuwere recievers van marantz zetten een prima stereo beeld neer ! en kun je niet afscheepen met een stereo versterker van 400 euro!

ik ben het er wel mee eens dat je stereo versterker minder componenten verwerkt zitten wat wel tot een betere kwaliteit kan leveren in stereo gebied
dan wat er in een surround reciever zit

maar mijn mening blijft dat als je een nieuwre sr7001/7500 of 8001/8500 of 9600 of de sr14 pakt dat je een prima reciever hebt met een mooie stereo weergave !

stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

We kunnen het niet altijd met elkaar eens zijn  :-)
Feit is wel dat bv een SR14 nu nog steeds een knappe ?1300,- 2e hands moet opbrengen en een SR 9600 nieuw ca 3300,- kost en voor zulke bedragen koop je al dan niet 2e hands een hele dikke stereo amp die korte metten maakt met deze hele fraaie receivers,het is eigenlijk ook wel logisch want kijk maar eens naar bv de voedingsectie en alleen al van daaruit gezien kan je conluderen dat de stereo amp veel gemakkelijk met diverse luidsprekers overweg kan.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Logi

Ok voor zover staan mijn ogen nogsteeds op de PM-15S1 met wat Audioquest kabels.

Verder zit ik eraan te denken om een Subwoofer van B&W erbij te nemen.   (dit is mogelijk aan te sluiten op de PM-15S1 is mij verteld)  (bi-ampen oid)

Maurice

Citaat van: Logi op december 18, 2006, 21:59:50
Ok voor zover staan mijn ogen nogsteeds op de PM-15S1 met wat Audioquest kabels.
lijkt me niet iets waar je spijt van krijgt!  notworthy

Citeer
Verder zit ik eraan te denken om een Subwoofer van B&W erbij te nemen.   (dit is mogelijk aan te sluiten op de PM-15S1 is mij verteld)  (bi-ampen oid)
Is dit een actieve of passieve sub? (heeft ie een eigen versterker?). Indien passief, dan zou ik kijken voor een mooie actieve, bijv. van mj-audio of van rel, dan belast je de versterker minder. Sub-laag is namelijk altijd het zwaarst voor een versterker.
Ik kan me echter niet indenken dat het een passieve sub is, maar je weet maar nooit.

Actief kun je ook aansluiten op de speakerterminals, wat voor muziek vaak beter is (vraag me niet waarom, zelf heb ik geen andere mogelijkheid).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Logi

#13
Je hebt kwa Subs voor de 700 range speakers van B&W de ASW700 en de ASW750

500 watt amp (25cm) en 1000 watt amp (30cm)

In mijn ogen zou de ASW700 goed genoeg zijn aangezien ik al bekend ben met deze diameter ? speakers.
Verder is mijn kamer gewoon niet groot genoeg voor iets groters en totaal overbodig..

Wellicht is een Subwoofer zowiezo overbodig, vandaar dat ik het er wellicht bijneem (bedoel kan altijd nog)  :-)

Eerst maar eens zien wat dit teweeg brengt... alhoewel ik het toch aan de andere kant erg graag wil kopen aangezien ik nogal van de hardere muziek stylen (gernes) hou... met af en toe, op zijn tijd goeie oude classics, 60's 80's... etc... etc... (heel breed)

Steeds vaker de oudere nummers  :lol:
Zal straks helemaal zo worden denk ik naarmate je ouder word.

Mooi spul allemaal..


Straks me Pioneer op de tafel (die ik nog moet uitzoeken aangezien ik in een soort van verbouwing zit die maar niet wil komen ivm werk) met de B&W speakers ernaast en een mooie marantz die zijn bescheiden licht werpt in de duisternis.

Eindelijk echt genieten van muziek, wat ik al doe op een setje wat ik nu heb van ... ? (5.1)

De Pioneer heb ik al (voor de liefhebbers, zie hier wat enkele foto's) http://members.home.nl/a.tibben/Neophyte//TV/

Logi

Wat vinden jullie trouwens van de Marantz PM-11S1 ?

Is die niet beter dan de 15S1 ?

want anders neem ik die natuurlijk  hello