Marantz 8001

Gestart door malinwa001, november 07, 2006, 16:51:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

malinwa001

Hoi,

Net aangekomen en aangesloten...

Een paar vraagjes voor de kenners, ik heb mijn dvdrecorder (Panasonic DMR-EH65) aangesloten op mijn receiver maar krijg er geen Surround uit. Moet ik daarvoor zo'n optische audiokabel gebruiken? Nu is hij met de rood-witte kabel aangesloten voor audio en S-video voor beeld.
Als ik mijn Amp op Auto zet zet ie hem in Stereo. Verander hem dan wel naar een surroundformaat maar buiten het versprijden over alle kanalen van hetzelfde geluid hoor ik niks door mijn achterspeakers...

Iemand een oplossing?

Alvast mercider en de pics volgen!

Maurice

Citaat van: malinwa001 op november 07, 2006, 16:51:58
Hoi,

Net aangekomen en aangesloten...

Een paar vraagjes voor de kenners, ik heb mijn dvdrecorder (Panasonic DMR-EH65) aangesloten op mijn receiver maar krijg er geen Surround uit. Moet ik daarvoor zo'n optische audiokabel gebruiken? Nu is hij met de rood-witte kabel aangesloten voor audio en S-video voor beeld.
Als ik mijn Amp op Auto zet zet ie hem in Stereo. Verander hem dan wel naar een surroundformaat maar buiten het versprijden over alle kanalen van hetzelfde geluid hoor ik niks door mijn achterspeakers...

Iemand een oplossing?

Alvast mercider en de pics volgen!
Je geeft zelf het antwoord al  clown1

Je moet de dvd-recorder digitaal op de receiver aansluiten, dat kan met een optische of coaxiale aansluiting.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Het kan wel degelijk analoog als de Panasonic meerdere uitgangen heeft ,dus gescheiden front,rear,center ,etc .
Maar de makkelijkste en wellicht ook wel de beste manier is de proc vd 8001 te gebruiken en daarvoor moet je een digitale uitgang van de Panasonic pakken ,het maakt niet uit of deze optisch of coaxiaal is.

wel een mooi apparaat trouwens  :mrgreen:



greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

malinwa001

Ok vandaag zo'n kabel aangesloten, en alles werkt perfect! Merci mannen notworthy

malinwa001

ik wil niet moeilijk doen maar zit hier weer met een probleem...
Ik gebruik de Monitor out om mijn TV op aan te sluiten (logisch niet?)
Maar dit is een S-video kabel. Op mijn TV heb ik enkel scartaansluitingen achteraan.
Vooraan zit er wel een S-video maar dat trekt op niks natuurlijk.

Ben dus naar een omzetter gaan zoeken en als ik die aansluit krijg ik zwart-wit beelden...
Heeft iemand een idee waar het probleem zit...

Alvast mercider!

Maurice

Heel even een vraagje, waarom wil je de receiver eigenlijk op je tv aansluiten? (heb zelf geen surround receiver, dus ik zou niet weten waarom).

Wat je kunt proberen, is om te kijken of de front aansluiting op de tv wel kleur geeft (dus gewoon s-video gebruiken). Indien deze wel kleur geeft, dan zit het in de omzetter (scart adapter?).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Citaat van: malinwa001 op november 09, 2006, 17:46:42
ik wil niet moeilijk doen maar zit hier weer met een probleem...
Ik gebruik de Monitor out om mijn TV op aan te sluiten (logisch niet?)
Maar dit is een S-video kabel. Op mijn TV heb ik enkel scartaansluitingen achteraan.
Vooraan zit er wel een S-video maar dat trekt op niks natuurlijk.

Ben dus naar een omzetter gaan zoeken en als ik die aansluit krijg ik zwart-wit beelden...
Heeft iemand een idee waar het probleem zit...

Alvast mercider!

volgens mij is dat alleen maar zwart wit

want als het goed is krijg je alle functie's te zien op je scherm die je in je display ook hebt zoals volume end?

stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

malinwa001

Denk dat het aan de TV ligt, als ik de omzetter op andere TV gebruik doet hij het wel in kleur.
Jammer maar helaas... Ondertussen heb ik wel een oplossing alleen is het jammer dat ik mijn ingang moet gebruiken aan mijn frontpaneel.

Tijd voor een nieuwe TV dus ; 8-)

Stadium III

Marantz heeft ook mooie tv's
:-P
stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Citaat van: Stadium III op november 16, 2006, 21:11:14
Marantz heeft ook mooie tv's
:-P
stadium III
Mooie prijzen ook!

Panasonic maakt momenteel ook errug mooie tv's, die wel betaalbaar zijn!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude