Plasma of LCD???

Gestart door foam, juni 24, 2008, 22:11:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mars

Citaat van: Stadium III op augustus 18, 2008, 08:25:01
Ik zet hier de tv altijd gewoon uit en nooit in  standby

Het zou kunnen heb er eigenlijk nooit niks van vernomen



oi

Oke , ik heb net bij de mediamarkt hier Den haag, toch ff op jouw aanraden ff naar samsung gekeken , en idd ik vind die full hd schermen erg mooi. :yes: :yes: het was een serie 6 en euh.........type nummer weet ik nu al niet meer :?
Gek eigenlijk he , als het om  ''stereo''audio gaat weet ik alles uit mijn hoofd :-D


En het formaat wat ik moet hebben, zou me daar zo,n 800 pleuro's kosten ( krijg best wel wat korting :wink:) dus dat is zeker interessant :yes:

mischien heeft mijn broertje een uitzondering gehad? ik weet het niet.

grtz mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Vlearmoes

 :evil:   heb je ook bij de panasonic`s (PLASMA) gekeken ??  pompom notworthy

:-D :-D
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

drees62

Citaat van: mars op augustus 18, 2008, 07:44:50
oi

ja maar ik heb ook begrepen dat de samsungs nogal luidruchtig zijn als ze in standby mode staan.

Mijn broertje heeft de zijne daarvoor zelfs weggedaan , voor een..........euh weet ik eigenlijk niet meer :| zal ik ff moeten vragen.

Ik heb een Samsung uit de nieuwe 5-serie. Deze hoor je zelfs niet met je oor op de rand in stand-by. Denk dat het een exemplarische fout was.

Ze hebben nu ook een prijs gewonnen:

Leuk nieuwtje voor degene met een Samsung 5 serie LCD:
EISA bekroont Samsung Full-HD TV met Best Value LCD TV Award.
http://www.hvdm.nl/pers/samsung/ce/150808.htm

Diane

#33
Citaat van: mars op augustus 18, 2008, 18:06:56
En het formaat wat ik moet hebben, zou me daar zo,n 800 pleuro's kosten ( krijg best wel wat korting :wink:) dus dat is zeker interessant :yes:


Voor dat geld heb je ook een Pana 42PX80 (plasma), wel HD ready, maar goed, is afhankelijk van je kijkafstand.

Stadium III

Zo zie je maar weer dat ieder zijn smaak is maar de samsung's zijn idd zeer mooi

ik heb de nieuwe pana's ook gezien en daar is ook niks mis mee

Zou eerder een pana voort pakken als een pioneer ivm prijsverschil
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mars

eeeeeeeeeee oi aloha

Jullie maken me in de war :? :?.  ik ben helemaal niet thuis in de tv materie :no:

maar ik stel de adviesen wel heel erg prijs , en ik doe er ook zeker wat mee , want ik heb de tijd>


grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Diane

Tja, wat is je kijkafstand? Houd er echt rekening mee, want het is zonde als je extra geld uitgeeft aan een Full HD TV als je er zover vanaf zit dat je het verschil niet ziet.

Verder zou ik adviseren om eens naar een zaak te gaan die dezelfde film op bluray op verschillende TV's willen afspelen. Dus niet naar een zaak waar een LCD een bluray staat te spelen en een plasma is aangesloten op het doorgeluste antennesignaal in de winkel. Of andersom natuurlijk.

Ik ben een plasma fan, dat moge duidelijk zijn, dus ik kan je alleen adviseren om naar de volgende plasma's te kijken als je zou besluiten te vergelijken:

Ik heb heel veel research gedaan en mijn keuze heeft zich beperkt tot deze 2 uitstekende TV's.

De Pana PX80:
http://www.plasma-discounter.nl/plasmatelevisie/panasonic-plasmatelevisie/panasonicth42px80-art-14449.htm

De LG PG6000. Erg strak met een single sheet of glass design.
http://www.plasma-discounter.nl/plasmatelevisie/lg-plasmatelevisie/lg42pg6000-art-14106.htm

Het is bij ons de Pana geworden omdat deze destijds 130 euro goedkoper was dan de LG en hij bevalt echt uitstekend. Er wordt niet op gegamed, we hebben ook de Plasma niet ingespeeld, gelijk vol aan de bak en nooit iets van inbranden gezien.

Het schijnt dat er onlangs een nieuwe Samsung Plasma is uitgekomen die net zo goed of zelfs beter is als de Pana en LG.

mars

oi Diane

mijn kijk afstand is max 4,5 meter! Maar dan ook max he!!

thanks for de info , mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Stadium III

Je hebt maximaal 4,5m

ik zou eens lekkergaan kijken naar een 42 inch scherm of 46 inch ( groter mag altijd  :-D)

Kijk wat je mooi vindt en koop die !

Panasonic,samsung,pioneer,sharp allemaal leuke merken die veel te bieden hebben

Kijk idd wel naar tv's met hetzelfde bron matriaal op zoals allemaal HD of analoog of digitaal

Wil je tv kijken met de analoge tuner vraag dan wel al ze die willen laten zien zodat je daaruit ook een keuze kunt maken

Verder als laaste alsjeje keuze gemaakt hebt zou ik wel een beeldcalibratie aanraden

Ik heb hier hier laten doen door de dealer waar ik mijn tv gehaald heb (koste 70 euro)
Hij heeft het met een spider gedaan ennu weet ik wel dat alles netjes afgesteld staat

Verder kun je ook nog een ISF calibratie doen (HT forum )
Die zijn een stuk uitgebreider en zeker demoeite waard ( 200 euro  :-o)
Je krijgt wel een certificaat en jebent zeker van optimaal resultaat !

Suc6 ermee

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Diane

Citaat van: mars op augustus 19, 2008, 07:11:10
oi Diane

mijn kijk afstand is max 4,5 meter! Maar dan ook max he!!

thanks for de info , mars

Ok. Houdt er rekening mee dat je bij 4,5 meter  (15 feet) een scherm nodig hebt van minimaal 75 inch ( :-o ), wil je het verschil tussen HD ready en Full HD kunnen zien. Zie de link naar het schema op de vorige pagina.

Het is inderdaad ook belangrijk te weten of je digitaal of analoog tv gaat kijken. Bij analoog zal het snel opvallen dat je ruis in beeld hebt door de grootte van het scherm, maar een en ander is ook afhankelijk van de verbinding thuis natuurlijk. Ook hier heeft plasma een voordeel, deze geven vaak een beter analoog beeld dan LCD.

En denk aan je HDMI aansluitingen, mijn plasma heeft er 3, heb nu digitale TV van UPC en de DVD speler erop aangesloten, misschien ooit nog een PS3 erbij.

Diane

#40
Citaat van: Stadium III op augustus 15, 2008, 19:03:20
Ieder zijn smaak idd maar wat vinden jullie van deze foto:



Niet hetzelfde shot, maar goed. Kreeg de film vandaag binnen.  :wink:



Geen blu-ray. HD ready Pana PX80 samen met de DV-7001 van Marantz.  notworthy

Huis is nog niet af zoals je ziet, TV moet ook nog aan de muur. Maar ja, als je net een dochter hebt gekregen liggen je prioriteiten iets anders....

Stadium III

Zeker mooi beeld !

Nu zie je ook goed dat het wit bij mij witter is ( lcd kenmerk )
Dit had ik ook niet bij mijn pioneer's dat wit was grouwer is !
het zwart is daarintegen wel beter ! en bij mij zeker niet slecht

Wel een groot verschil in de helm kleur !

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

dmeerpa

Moet zeggen dat wit wel degelijk wit is op mijn Plasma.

Je moet rekening houden dat digitale fototoestel enorm met kleuren spelen.
Ik heb een boekje gehad, met CD (of was het DVD) die een tiental camera's teste. Allemaal dezelfde kiekjes, tjong jong wat een verschil. bij sommige was het witte isomo blauw en andere roze...
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Diane

Citaat van: Stadium III op augustus 19, 2008, 18:13:07


Wel een groot verschil in de helm kleur !



Ja idd, maar goed, kan aan de foto liggen of aan de instellingen van de TV. Mijn TV is niet gecalibreerd, zit nog steeds te klooien met de instellingen.

Jouw wit is idd witter, maar ik vind het plasma plaatje wat warmer over het geheel.

Misschien kunnen we eens een vergelijk maken van exact hezelfde shot?

Stadium III

dat wordt dan een snelle camera hebben  :-P
ik weet dat die van jasper aardig te keer ging met foto's maken  :-P

Maar hetzelfde shot zou idd een mooi vergelijk kunnen maken

En als meer mensen mee willen doen met hetzelfde shot zijn ze welkom ! pompom
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4