Panasonic plasma TH-37PX80

Gestart door HiFi gek, juni 22, 2008, 23:47:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HiFi gek

Citaat van: pg op juni 23, 2008, 22:10:50
hallo allemaal eerst maar even voorstellen kon niet vunden waar dan maar gelijk hier.
ik ben nieuw hier en lees al wel een tijdje mee en dat is ook wel leuk.
maar nu plasma gebeuren en inbranden gedoe.
ikzelf heb de th-42px80 prima ding hoor doe alles wat ik wil voorlopig en inbranden ben ik niet bang voor.
de eerste 200 uur rustigaan doen en als je ps 2 of 3  of wat dan ook niet te lang 1 a 2 uur achter elkaar is dan max.
digitaal kijk ik niet wel gehad van upc maar was geen verbetering hier.
voor de rest weet ik het niet.
en voor plasma kiezen of lcd is net wat je wil.
ik vind plasma wat warmer dan lcd,lcd is wel wat strakker.

mvg
patrick


PG

Lees ik nou goed dat bij jouw UPC -DIGITAL geen beter beeld opleverd .
Je hebt i.i.g dezelfde tv als ik alleen is de uwe een 42" en die van mij een 37" .
Je hoort toch volop dat digitaal van UPC een verbetering opleverd .
Misschien afhankelijk van je woonplaats , ik woon in Rotterdam .

Groeten  EDWIN  B

pg

ja lees je goed.
heb nog twee bekenden hier in de wijk wonen daar werd het ook niet beter van.
ik heb ook veel las hier kwa tv beeld dan weer goed dan weer niet.
woon in papendrecht.

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op juni 24, 2008, 19:41:51

PG

Lees ik nou goed dat bij jouw UPC -DIGITAL geen beter beeld opleverd .
Je hebt i.i.g dezelfde tv als ik alleen is de uwe een 42" en die van mij een 37" .
Je hoort toch volop dat digitaal van UPC een verbetering opleverd .
Misschien afhankelijk van je woonplaats , ik woon in Rotterdam .

Groeten  EDWIN  B


Ik heb Casema sorry Ziggo en ik kan dus analoog en digitaal kijken maar wel verschil en dan vooral in letters
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

MadVillain

Persoonlijk vind ik digitaal kijken ook geen heftige verbetering.

Langzaam zappen  en de kosten van een decoder.

volgorde van kwaliteit:

1 Digitaal via de schotel (DVB-S)
2 Digitaal via de kabel (DVB-C)
.
.
6 Digitaal via de lucht (digitenne) (DVB-T)


Met een groot scherm is eigenlijk pas HD kijken een verbetering tov het oude crt scherm.
Want je zit met de beperkte resolutie van sd uitzendingen (moet door de lcd/plasma uitgerekt worden, met soms blokjes tot het gevolg)


HiFi gek

Inmiddels heb ik nu de UPC-DIGITAL decoder op de Panasonic TH-37PX80 plasma aangesloten .
Het verschil is duidelijk te zien , het voordeel is dat je direct kunt overschakelen van analoog naar digitaal met de afstands bediening , zo heb je dus geen twijfel of er wel of geen verschil is te zien .

De kleuren zijn helderder (levensechter) , op analoog zijn ze wazig of flets
Zwart is nu ook zwart , op analoog heeft zwart een grijstint .
Detail's in de diepte zijn duidelijker .
Digitaal is minder korelig of hoe dat ook moge heten .
Een grote vooruitgang is het geluid .


Ook stonden de fabrieks afstellingen van de helderheid en het contrast van de tv zelf te hoog .
Deze heb ik beide ongeveer 25% minder gesteld , dat gaf ook een zichtbare verbetering .

Groeten   EDWIN  B

JohnWx

#20
Citaat van: HiFi gek op juli 05, 2008, 11:36:06
Inmiddels heb ik nu de UPC-DIGITAL decoder op de Panasonic TH-37PX80 plasma aangesloten .
Het verschil is duidelijk te zien , het voordeel is dat je direct kunt overschakelen van analoog naar digitaal met de afstands bediening , zo heb je dus geen twijfel of er wel of geen verschil is te zien .

De kleuren zijn helderder (levensechter) , op analoog zijn ze wazig of flets
Zwart is nu ook zwart , op analoog heeft zwart een grijstint .
Detail's in de diepte zijn duidelijker .
Digitaal is minder korelig of hoe dat ook moge heten .
Een grote vooruitgang is het geluid .


Ook stonden de fabrieks afstellingen van de helderheid en het contrast van de tv zelf te hoog .
Deze heb ik beide ongeveer 25% minder gesteld , dat gaf ook een zichtbare verbetering .

Groeten   EDWIN  B



Beste Edwin


Als je A B schakeld zie je het echt
Had ik ook met Casema digitaal , sorry ZIGGO tegenwoordig ? wat een naam
Je hoort vaak dat de fabrieks instellingen niet goed zijn medeforumlid KOKKIE werkt bij LG marketing die blijft afstellen in zijn showroom die kan je er veel over vertellen
Geloof dat Monster cable dvd heeft om af teregelen zeker de moeite waard
In mijn tijd bij Polectro had ik ook een service team opgezet om het plaatsen en in te stellen met apparatuur en software (big business toen) plasma vooral toen 6 jaar geleden was men blij met een plasma afgeprijsd van 12000 euro voor 9999 euro als aanbieding wat was jouw prijs ook alweer  hahahah tijd gaat snel

Veel kijk plezier


John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HiFi gek

Citaat van: jwx op juli 05, 2008, 11:43:47

Beste Edwin


Als je A B schakeld zie je het echt
Had ik ook met Casema digitaal , sorry ZIGGO tegenwoordig ? wat een naam
Je hoort vaak dat de fabrieks instellingen niet goed zijn medeforumlid KOKKIE werkt bij LG marketing die blijft afstellen in zijn showroom die kan je er veel over vertellen
Geloof dat Monster cable dvd heeft om af teregelen zeker de moeite waard
In mijn tijd bij Polectro had ik ook een service team opgezet om het plaatsen en in te stellen met apparatuur en software (big business toen) plasma vooral toen 6 jaar geleden was men blij met een plasma afgeprijsd van 12000 euro voor 9999 euro als aanbieding wat was jouw prijs ook alweer  hahahah tijd gaat snel

Veel kijk plezier


John


JOHN

Ik heb betaald 787 euro in de aanbieding namens het EK voetbal .
De normale prijs is 1100 euro .

Wat kosten die afregel dvd's ongeveer , weet jij dat misschien ?
En waar zijn ze verkrijgbaar ?


Groeten  EDWIN  B

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op juli 05, 2008, 18:36:18

JOHN

Ik heb betaald 787 euro in de aanbieding namens het EK voetbal .
De normale prijs is 1100 euro .

Wat kosten die afregel dvd's ongeveer , weet jij dat misschien ?
En waar zijn ze verkrijgbaar ?


Groeten  EDWIN  B



http://www.hobo.nl/webwinkel/catalog/product_info.php?manufacturers_id=13&products_id=1439&osCsid=0e220f8675e600a2ec635aada8382283


35 euro bij HOBO
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Vlearmoes

Op de bekende Disney dvd`s staan meestal THX optimizers   (cars   enz)
en bespaar in afregel dvd`s
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

HiFi gek

Citaat van: jwx op juli 05, 2008, 19:30:28


http://www.hobo.nl/webwinkel/catalog/product_info.php?manufacturers_id=13&products_id=1439&osCsid=0e220f8675e600a2ec635aada8382283


35 euro bij HOBO


Oké John bedankt voor de info .
Hobo hifi Rotterdam zit bij mij vlak in de buurt , ik zal er wel eens een keer even langs lopen .

Heb jij dan ook dezelfde afregel dvd ?
Zoja heeft het bij jouw duidelijk winst opgeleverd ?


Groeten  EDWIN  B

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op juli 06, 2008, 19:55:42

Oké John bedankt voor de info .
Hobo hifi Rotterdam zit bij mij vlak in de buurt , ik zal er wel eens een keer even langs lopen .

Heb jij dan ook dezelfde afregel dvd ?
Zoja heeft het bij jouw duidelijk winst opgeleverd ?


Groeten  EDWIN  B


Nee ik heb dat nog niet gedaan
Maar KOKKIE (maarten) heeft me verteld dat je zelf moet kijken en eerst veel terug zetten alles staat teveel +
Maar er zijn ook gratis download filmpjes om te testen, maar voor jouw is een dvd van Monster beter ivm met je (lees: positief)perfectie dan sluit je alles uit


John



ps:hoe kwam je ooit in aanraking met ACCUPHASE
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HiFi gek

Citaat van: jwx op juli 06, 2008, 19:59:36

Nee ik heb dat nog niet gedaan
Maar KOKKIE (maarten) heeft me verteld dat je zelf moet kijken en eerst veel terug zetten alles staat teveel +
Maar er zijn ook gratis download filmpjes om te testen, maar voor jouw is een dvd van Monster beter ivm met je (lees: positief)perfectie dan sluit je alles uit


John



ps:hoe kwam je ooit in aanraking met ACCUPHASE


John ACCUPHASE ken ik al van vroeger van uit de tijd dat je nog de Firato had in Amsterdam .
Was er altijd al erg van onder de indruk qua uiterlijk en het imago rond het merk .
Ik zag ze ook vaak staan bij dealers , maar had er nog nooit één gehoord .
Toen heb ik een versterker(E-530) gehoort bij Snijders en een sacd speler (DP77) , op B&W Nautilus 804 .
Dat Accuphase spul klonk zo mooi dat ik later een demo aanvroeg van mijn huidige E-408 ter vergelijk met toendertijd mijn Marantz PM14mk2.ki 
Het verschil was zo groot dat ik hem heb gekocht .
Ik heb alleen wel gekozen voor Marantz als sacd speler omdat de goedkoopste Accuphase sacd speler 10500 euro kost , en de Marantz SA7-S1 vrijwel op hetzelfde niveau presteerd en veel minder kost .


Groeten  EDWIN  B

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op juli 06, 2008, 21:33:14

John ACCUPHASE ken ik al van vroeger van uit de tijd dat je nog de Firato had in Amsterdam .
Was er altijd al erg van onder de indruk qua uiterlijk en het imago rond het merk .
Ik zag ze ook vaak staan bij dealers , maar had er nog nooit één gehoord .
Toen heb ik een versterker(E-530) gehoort bij Snijders en een sacd speler (DP77) , op B&W Nautilus 804 .
Dat Accuphase spul klonk zo mooi dat ik later een demo aanvroeg van mijn huidige E-408 ter vergelijk met toendertijd mijn Marantz PM14mk2.ki 
Het verschil was zo groot dat ik hem heb gekocht .
Ik heb alleen wel gekozen voor Marantz als sacd speler omdat de goedkoopste Accuphase sacd speler 10500 euro kost , en de Marantz SA7-S1 vrijwel op hetzelfde niveau presteerd en veel minder kost .


Groeten  EDWIN  B



Vind de klank van Accuphase zeer prettig veel rust of het nu de 213 is of 530 of die grote monoblokken en houd zijn zelfde klank als je voor de gein ergens bent en iemand heeft een 205 heb je zoiets van heeeeee herkenbaar


ga nu ook weer op zoek naar een 205 (400/500 euro nog te overzien)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

HiFi gek

Citaat van: jwx op juli 06, 2008, 21:41:02

Vind de klank van Accuphase zeer prettig veel rust of het nu de 213 is of 530 of die grote monoblokken en houd zijn zelfde klank als je voor de gein ergens bent en iemand heeft een 205 heb je zoiets van heeeeee herkenbaar


ga nu ook weer op zoek naar een 205 (400/500 euro nog te overzien)


Praat eens met de importeur Hifine te Breda over de diverse type's Accuphase versterkers .
De eigenaar van het bedrijf is Paul Hattink , en is een zeer vriendelijke man hij neemt ook de tijd voor je om het één en ander te vertellen , het is een 1 mans bedrijf .
Hij kan je alles vertellen over de 205 en over de gangbare prijzen .

Paul Hattink is ook muziekant , de welbekende STONEHENGE cd's zijn door hem gemaakt /geschreven .


Groeten   EDWIN  B

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op juli 08, 2008, 17:38:12

Praat eens met de importeur Hifine te Breda over de diverse type's Accuphase versterkers .
De eigenaar van het bedrijf is Paul Hattink , en is een zeer vriendelijke man hij neemt ook de tijd voor je om het één en ander te vertellen , het is een 1 mans bedrijf .
Hij kan je alles vertellen over de 205 en over de gangbare prijzen .

Paul Hattink is ook muziekant , de welbekende STONEHENGE cd's zijn door hem gemaakt /geschreven .


Groeten   EDWIN  B



Ik ken alles van Accuphase een vriend van me was dealer in Baarn en was het huismerk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.