Welke marantz

Gestart door Eip, september 21, 2006, 21:47:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eip


     Hallo allemaal,

   ik  ben van plan om een nieuwe versterker te kopen, zit te denken aan de marantz, pm7001KI/pm15-s1/ en de primare I21.
  Heb  de recencie van rene smit  over de pm7001 KI  OP HIFI.NL GELEZEN. De versterker komt daar zeer goed uit de test.
   En er hangt ook nog een mooi prijskaartje aan :-D  De beide marantz versterkers leveren 125watt bij 4ohm.
   Wat heeft de pm-15s1 meer te bieden wat de pm7001KI niet heeft. En wat vinden jullie van de primare I21.
 
De luidsprekers die ik heb zijn van Elac,  de FS 207.2      :-D     Passen deze luidsprekers bij de marantz versterker.
 
Graag jullie mening.      Groeten  Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

TurboMarco

Om eerlijk te zijn vind ik geen Marantz versterker goed matchen met Elac luidsprekers,natuurlijk kan je zelf beter oordelen of het aan je smaak voldoet dus zelf oordelen welke versterker het beste bij je past lijkt mij de beste oplossing.
Wellicht dat iemand anders daar anders over denkt maar zo denk ik er over  :-)

greetz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Elac kan wel degelijk goed gaan met Marantz!  byebye
Ik heb wel set met Elacs gehoord en vooral de duurdere met de Jet tweeters waren zeker goed aan te horen. De goedkopere lijnen vond ik al gauw te fel klinken.

Qua versterkers vergelijk je wel appels met peren. Een PM7001 kun je onmogelijk vergelijken met een PM15. Ik denk dat de laatste versterker ook beter bij je speakers past.
Van Primare heb ik eigenlijk nooit wat gehoord, zou een ietwat warmere versterker moeten zijn wat ik wel eens van horen zeggen heb.

Wat heb je nu en wat heb je zelf al gehoord?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Eip

#3
  Hallo Maurice,


  Ik heb nu een onkyo receiver de  R-811rds uit de seperate collection. Geeft opzich een prima geluid, maar komt wat vermogen tekort.
gaat gauw vervormen hij leverd 50 watt rms bij 4ohm. Deze receiver is nu 7 jaar oud. Gelijkertijd heb ik ook een cd speler van onkyo
gekocht, de c-711, die heeft het naar zo,n 6 jaar de geest gegeven. En heb hem vervangen voor een marantz cd speler de  cd 5001.
Wat al een hele verbetering geeft in het geluid. Nu ik overweeg om een andere versterker te kopen wil ik het maar gelijk  goed doen.
Heb de marantz versterkers nog niet beluisterd. ga dit volgende week doen.  Neem dan ook nog de nad c-372 mee om naar te luisteren.

  Groeten  Eip. :-)
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Maurice

Wat wil je nu aan je geluid verbeteren? Wat bevalt je en wat zou je willen veranderen?

Dit is best wel belangrijk, aangezien dit je zoektocht wat kan vergemakkelijken.
Ik ken de klank van zowel Onkyo als Elac en kan wss redelijk inschatten hoe dit samengaat.  8-)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Eip

#5


  Verbeteren niet zo zeer, het is alleen zo dat de onkyo wat adem te kort komt op hoger volume.
  Daarom zit ik te denken om een andere versterker te kopen En dan wil ik het gelijk goed doen.


Groet  Eip. :-)
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Maurice

Citaat van: elbert op september 22, 2006, 23:03:57



  Verbeteren niet zo zeer, het is alleen zo dat de onkyo wat adem te kort komt op hoger volume.
  Daarom zit ik te denken om een andere versterker te kopen En dan wil ik het gelijk goed doen.


Groet  Elbert. :lol:
Waar uit zich dat tekort komen in? Bonkende bas en schril hoog?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Citaat van: Maurice op september 22, 2006, 19:07:12


Qua versterkers vergelijk je wel appels met peren. Een PM7001 kun je onmogelijk vergelijken met een PM15. Ik denk dat de laatste versterker ook beter bij je speakers past.

Ik denk dat je in de war bent Maurice  :-D

Dit is een PM15S1


En dit is een PM15  byebye

Die is uit een heel ander hout gesneden dan de PM15S1

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Eip

#8
Citaat van: Maurice op september 22, 2006, 23:10:46
Citaat van: elbert op september 22, 2006, 23:03:57



  Verbeteren niet zo zeer, het is alleen zo dat de onkyo wat adem te kort komt op hoger volume.
  Daarom zit ik te denken om een andere versterker te kopen En dan wil ik het gelijk goed doen.


Groet  Elbert. :lol:
Waar uit zich dat tekort komen in? Bonkende bas en schril hoog?

   Nee dat is wel goed, als het geluid op huiskamer niveau staat klinkt het prima. En geeft een mooi stereo beeld.
Alleen als ik flink de volume knop open draai begint hij te vervormen, op zo,n elf uur.

  De versterker heeft te weinig vermogen om de luidsprekers op een hoger volume mooi te laten klinken.
  Van daar ik op zoek ben naar een andere versterker.  En ik al een cd speler van marantz heb, die trouwens zeer goed bevalt. :-D
  wil ik ook een marantz versterker kopen.

    M.V.G.   Elbert.

   

Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Maurice

Die PM15S1 ziet er wel errug smakelijk uit  notworthy  pompom

Ik denk zeker dat dat een gigantische vooruitgang zal geven met je Elacs, dus dat wordt de versterker eens zien te lenen bij je hifi-dealer!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

meschien dat een neef van me binnenkort 2 ma 700 te koop heeft is dat niks ???

stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Eip

#11
Citaat van: Stadium III op september 23, 2006, 22:20:12
meschien dat een neef van me binnenkort 2 ma 700 te koop heeft is dat niks ???

stadium III


   Ja dat zou mooi zijn, Als het zo ver is hoor ik het  wel .

       Groet  Eip. :-D
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Stadium III

ik hou het voor je in de gaten

stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Citaat van: Stadium III op september 23, 2006, 22:20:12
meschien dat een neef van me binnenkort 2 ma 700 te koop heeft is dat niks ???

stadium III
Dat zou zeer zeker genoeg power moeten geven!
Echter blijf je wel met je huidige voorversterker zitten, dus zul je voornamelijk in controle winnen (lees: minder vervorming).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude