Interlinks

Gestart door Ren, april 12, 2008, 10:34:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerard

Citaat van: René N op april 13, 2008, 00:35:57
Leuk om die reacties te horen. Hiermee wordt ik weer veel wijzer op dit gebied.
Het jammere van proberen is vaak dat je het eerst moet aanschaffen om het te weten te komen. In mijn omgeving zitten niet veel zaken die aan "uitleen" doen.


Misschien wonen er wel forumleden bij jou in de buurt die wèl aan uitleen doen...?  :yes:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Ren

#16
Het moet toch wel mogelijk zijn om Kef en Marantz te combineren? Deze heb ik nu eenmaal.
Aan het geluid van Kef ben ik gewend en dat vind ik mooi.
Bovendien passen deze, Dark Appel gekleurde, speakers geweldig bij het interieur.
Andere kabels is denk ik de goedskoopte oplossing...
Maar welke?

Overigens woon ik in Zeeland (Walcheren)
SR-7001 / DV-7001 / SA-7001ki / Kef Q5-Q9c-Q1

Maurice

Citaat van: René N op april 13, 2008, 14:01:46
Het moet toch wel mogelijk zijn om Kef en Marantz te combineren? Deze heb ik nu eenmaal.
Aan het geluid van Kef ben ik gewend en dat vind ik mooi.
Bovendien passen deze, Dark Appel gekleurde, speakers geweldig bij het interieur.
Andere kabels is denk ik de goedskoopte oplossing...
Maar welke?

Overigens woon ik in Zeeland (Walcheren)
Dan gaan we even een stap terug: wat bevalt je momenteel niet en zou je dus verbeterd willen zien?

Waar dmeerpa op doelt (denk ik) is dat er met kleine speakers een aantal natuurkundige zaken problemen kunnen optreden, die je met een kabel niet kunt oplossen. Dit zit dan voornamelijk in het mid/mid-laag gedeelte, daar waar de speakers zelf afvallen en de sub het gaat overnemen. Vooral bij muziek is dit een erg kritisch gebied.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

dmeerpa

Dat was eigenlijk niet direct wat ik bedoelde. Zelf moet ik nog altijd de eerste KEF's horen die IK goed vind klinken.
Ook op diverse fora zie ik regelmatig mensen die niet tevreden zijn van hun geluid, en vaak zijn het KEF speakers.
Net zoals hier en in de link dat ik daarnet meegaf. Ik vind dit nogal opvallend.

Nu onze topic starter zegt het geluid van Kef gewoon te zijn en dat vind hij mooi. Dit is natuurlijk het belangrijkste. Maar toch wil hij zijn interlinks vervangen want hij vind het geluid maar niks. Ik vind dat toch een beetje elkaar tegenspreken.

Ik vrees ook dat het resultaat van het vervangen door om het even welke interlink niet het gewenste resultaat gaat behalen.
Ik heb zelf mijn gamma speakerkabel vervangen door de Monster Sigma 2, dat was indertijd een kabel van rond de 2000€, en het resultaat was duidelijk hoorbaar, onlangs heb in mijn 50€ kostende Monster Cable interlink tussen CD en receiver vervangen door ook een Monster Sigma 2, die ook een 1500€ koste, er was maar een minimaal verschil te horen.
Het grootste verschil die ik in mijn set ooit heb behaald is de vervanging van mijn Wharfedale Diamond 9.5 door de Wharfedale Opus 2. Op de 2e plaats de upgrade van de Cd5001 door de Cd002 en de upgrade van de SR7500 door de SR8002. Maar de kabels komen maar op de laatste plaats.

Misschien moet je net zoals de persoon uit de andere topic die ik in mijn vorige post melde, eens de plaatsing van je speakers wat wijzigen. Hopende dat dit voor u het gewenste resultaat bezorgt.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Ren

Ik kan pas oordelen of andere interlinks wel of niet helpen als ik eens een vergelijk kan maken.
Waar ik problemen mee heb is het, wat harder klinken van ss-en en t's in gezongen stukken in het algemeen.
Bij mijn vorige receiver en dvd-speler (harman/kardon) had ik hier geen last van. Ik gebruikte dezelfde speakers.
SR-7001 / DV-7001 / SA-7001ki / Kef Q5-Q9c-Q1

Leonneke

Citaat van: René N op april 13, 2008, 21:37:25
Ik kan pas oordelen of andere interlinks wel of niet helpen als ik eens een vergelijk kan maken.
Waar ik problemen mee heb is het, wat harder klinken van ss-en en t's in gezongen stukken in het algemeen.
Bij mijn vorige receiver en dvd-speler (harman/kardon) had ik hier geen last van. Ik gebruikte dezelfde speakers.

Moeilijk om dit te beoordelen. Maar als je dit soort kritische zaken hoort tijdens het luisteren, dan ligt dat m.i. niet aan de kabel. De kabel geeft geen sissende of ttttt'sss door naar de tweeter.  De tweeter lijkt mij hier veel eerder het probleem.
Of nog erger, het filter wat er voor zit ............

Wat je nu eigenlijk gaat proberen is de kabel als filter voor het hoog gebruiken ...............

Ik zou zelf gaan bouwen  :-D :-D :-D
Groetjes Leonneke .  . ...

Ren

Ik zal nog eens proberen de originele Marantz dropveters er tussen te hangen. Die heb ik nog niet gehoord.
Ik heb het vermoeden dat het een en ander zal ontbreken, maar dat is te begrijpen.
SR-7001 / DV-7001 / SA-7001ki / Kef Q5-Q9c-Q1

Maurice

Citaat van: René N op april 13, 2008, 22:04:45
Ik zal nog eens proberen de originele Marantz dropveters er tussen te hangen. Die heb ik nog niet gehoord.
Ik heb het vermoeden dat het een en ander zal ontbreken, maar dat is te begrijpen.
Dat lijkt mij een goede eerste stap. Die sss-en kunnen inderdaad met bekabeling worden opgelost, mits niet te erg. Nogmaals mijn tip: microfoonkabel.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Ren

Met goede microfoonkabel, waar moet ik dan aan denken?
-verzilverd koper?
-welk(e) merk(en)?
-prijs/meter?
-hoeveel aderig?
SR-7001 / DV-7001 / SA-7001ki / Kef Q5-Q9c-Q1

Maurice

Citaat van: René N op april 13, 2008, 22:46:51
Met goede microfoonkabel, waar moet ik dan aan denken?
-verzilverd koper?
-welk(e) merk(en)?
-prijs/meter?
-hoeveel aderig?
De duurste Tasker of Prefer die je kunt krijgen. Een paar euro/m kost dat, niet meer dan €3/m. Je hebt geen keuze tussen materialen, dus dat maakt het makkelijk. Je kunt kiezen tussen één aderig en twee aderig, welke dan ook getwist is. Indien je een geaard apparaat hebt, zou ik twee aderig nemen. Je gebruikt dan één ader voor de plus, de andere voor de min. De mantel sluit je dan slechts bij één plug aan, die je dan weer op het geaarde apparaat aansluit.

Hier wat tips: http://platenspeler.com/diy/uk_index.html#interconnects
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

mars

Citaat van: mars op april 12, 2008, 19:40:58
oi

persoonlijk ben ik helemaal afgeknapt op van den hul!
De d102 mk3 vond ik idd helemaal verschrikkelijk , deze leverde bij mij gewoon luistermoeheid op nopompom

Toevallig vandaag, heb ik van de buurman een setje praxis kabeltjes( wel verguld) geleend, en deze vind ik al weer beter dan het laatste kabeltje wat ik van van den hul heb( The bay)
The bay maakt dat het hoog TE smooth klinkt ( niet realistisch)enz enz

Ik heb ook ervaring met audioquest ( met name de king cobra) , en om het samen te vatten, heb ik spijt dat ik deze ooit verkocht heb frusty.
Maaaaaaaaaar ik heb eigenlijk twee set's The Bay , en die kan ik inruilen voor 1 set king cobra van audioquest ( dit ga ik dus ook doen!!!!! :yes:)

grtz mars


stupid  geruild , nu heb ik WEER de king cobra tussen de cd spelert en de amp.
Maar euh nou heb ik geen kabeltje tussen mijn amp en tuner  frusty frusty  hahaha eikel he  :lol: :wink:.

dus maar weer op zoek ( vinikleuheuk :yes:)

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

audiofreak1

Combi Marantz/Mission/Audioquest. Super tevreden mee. Erg belangrijk is het om naar goede speakerkabel te kijken. Dit is belangrijker dan de interlinks.
Marantz PM15, SA15, ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondline and Sidewinder interlinks, Hyperwire silverline speakercable

MadVillain

John van gent interlinks moeten ook erg goed zijn. Daar ga ik binnenkort eens een setje van bestellen.

http://www.jvg-kabels.nl/

Ik vind het persoonlijk een pruts website. Maar de meeste info is er te vinden.
Op verschillende fora zijn ze lovend over zijn kabels. Dus ik ben benieuwd.

Ik weet alleen niet wat ik nou zou pakken. Alleen zilver of een combinatie van zilver/goud.

Maurice

Citaat van: MadVillain op mei 14, 2008, 23:06:52
John van gent interlinks moeten ook erg goed zijn. Daar ga ik binnenkort eens een setje van bestellen.

http://www.jvg-kabels.nl/

Ik vind het persoonlijk een pruts website. Maar de meeste info is er te vinden.
Op verschillende fora zijn ze lovend over zijn kabels. Dus ik ben benieuwd.

Ik weet alleen niet wat ik nou zou pakken. Alleen zilver of een combinatie van zilver/goud.
Tja, the proof of the pudding is in the eating...
Er is echter wel heel veel moois op de markt te verkrijgen...
Misschien ook leuk om eens een keer een interlink vergelijk meeting te houden (maar is wel weer lastig uit te voeren).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

daffy

#29
Citaat van: MadVillain op mei 14, 2008, 23:06:52
John van gent interlinks moeten ook erg goed zijn. Daar ga ik binnenkort eens een setje van bestellen.

http://www.jvg-kabels.nl/

Ik vind het persoonlijk een pruts website. Maar de meeste info is er te vinden.
Op verschillende fora zijn ze lovend over zijn kabels. Dus ik ben benieuwd.

Ik weet alleen niet wat ik nou zou pakken. Alleen zilver of een combinatie van zilver/goud.

Persoonlijk vind ik de zilver/goud uitvoering van de JVG's het mooist, deze gebruik ik dan ook tussen een cd-14 en een pm-14mkII KI

op audiofreaks heeft iemand de moeite genomen om diverse kabels te proberen en zijn persoonlijke oordeel te vellen : http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=13320.0

I.t.t. tot de ervaringen van dmeerpa met kef luidsprekers ben ik uitermate tevreden met de combinatie marantz en kef, daarintegen heb ik 2 interlinks van monster kunnen testen (type's weet ik helaas niet meer) en mijn ervaringen komen behoorlijk overeen met de test op audiofreaks, ik vind ze modderig en bruin van klank
overigens no pun intended :wink:

Mijn persoonlijke ervaringen met diverse Van den Hul (ls-kabels en interlinks)  zijn ook niet zo positief
naar mijn smaak.

Altijd eerst zelf uitproberen i.i.g iedereen heeft een eigen smaak en duurder is niet gelijk aan beter .

grtjzz Daffy :wink:
Denon pma 2500ne & dcd 2500ne, monitor audio gold 200, Qed Genesis silver spiral bi-wire, Qed audio 40 reference rca, ps audio quintet.