Aansluiten Marantz PM

Gestart door haythijs, oktober 26, 2023, 18:15:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

haythijs

Hallo!!
Na zeer lange tijd ben ik weer eens actief op dit forum. Door allerlei omstandiheden de afgelopen jaren is dit forum eigenlijk een beetje van mijn van mijn radar geraakt. Priveomstandigheden als werk, verhuizingen, mantelzorg hebben voor wat veranderingen gezorgd. Ook heb ik in de jaren 2010-2020 ´gewinkeld´ door diverse merken met receivers van Arcam 300, Pioneer slimline en momenteel Yamaha.
Nu alles weer wat rustiger is, zit ik er weer aan te denken om het stereogedeelte wat te upgraden, waarbij mijn vraag is hoe dit aan te sluiten, met name de subs.
In het verleden( 2004-2010) heb ik met een Marantz SR6300 gedraaid waar ik een PM4001 op had aangesloten via de preouts van de 6300.
Mijn huidige set is een receiver Yamaha RX2070 Aventage, deze voert een set Kef Q150 als fronts aan, KEF3005SE als surround+center en 2 subs. Ik speel cd/dvd/sacd/bluray via een Cambridge CXU en daarnaast Sony UBP800 voor 4KUHD welke ook nog evt via een Toppingdac loopt. Maar muziek gaat eigenlijk vooral (analoog) via de Cambridge, film vanaf Sony.
Wat ik dus beoog is om de fronts via een externe stereo te doen voeden, en denk daarbij aan een 2e hands Marantz zoals bv de PM15 of PM17.  Hoewel ik ook zeker met schuin oog naar een stereobak van Yamaha kijk omdat het surroundgebeuren ook prima bevalt via dit merk. Toch blijft Marantz kriebelen en vind ik ook de looks van de genoemde modellen gaaf. Uiteraard gaat het om dat geluid maar het oog wil soms ook wat....
Nu de vraag, hoe sluit ik het ook weer aan. De Cambridge speler kan zowel via analoog als coax naar de versterker, hoewel deze oudere modellen alleen analoog in hebben dacht ik? 
De fronts aangevoerd vanuit de de Marantz dacht ik. Maar nu de 2 subs, spelen deze mee nog steeds mee als ik de Yamaha dus via 2 pre-outs naar de Marantz doorlus? Want ik geloof niet dat ik deze op dergelijke versterkers kan aanssluiten behalve higlevel maar dat hebben deze subs dus niet. Of is er een andere optie?
Eventuele andere voorstellen dan de genoemde series zijn uteraard ook welkom.
BVD!!
Samsung55KS800/Yamaha RXA2070/Cambridge CXU/ Kef Q150 +3005SE/SVS sub/Audioquest/TPR/Vandamme

RHK

#1
Allereerst welkom op dit Marantz platform   :-D   Ik zou zeggen, lees om te beginnen het topic "subwoofer dubbele aansluiting" eens door. Vind je ook op de startpagina , is ook vandaag actueel.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

haythijs

Citaat van: RHK op oktober 26, 2023, 19:14:49Allereerst welkom op dit Marantz platform  :-D  Ik zou zeggen, lees om te beginnen het topic "subwoofer dubbele aansluiting" eens door. Vind je ook op de startpagina , is ook vandaag actueel.

Dank, en dank!  :-D

Zit net mijn laatste bijdrage en signature te bekijken van 2010 blijkbaar, o.a toen nog een Pioneer Plasma :-D
Samsung55KS800/Yamaha RXA2070/Cambridge CXU/ Kef Q150 +3005SE/SVS sub/Audioquest/TPR/Vandamme

RHK

Citaat van: haythijs op oktober 27, 2023, 13:01:56Dank, en dank!  :-D

Zit net mijn laatste bijdrage en signature te bekijken van 2010 blijkbaar, o.a toen nog een Pioneer Plasma :-D

Ja we worden nu overspoeld met Oled en Qled en snel opvolgende modellen. Wel spatzuiver beeld overigens.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*