PM8200 vs Stereo 70s

Gestart door BJPH13, oktober 12, 2023, 20:13:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

CBdicX

Citaat van: NB op oktober 14, 2023, 10:56:10Tussen mijn pm 6004 en mijn 6007 zit een verschil in geluid.
Jij kan er anders over denken, maar ik hoor het wel degelijk.
De Audiolab die ik korte tijd heb gehad klonk weer heel anders, niet mijn smaak.
Sting speelt overigens bas.


Doe een blinddoek voor, zet ze beide op Direct en laat een ander schakelen.
Onmogelijk dat er verschil te horen is.

Er was zelfs een test in de US waar jouw eigen versterker tussen een groot aantal andere werd neergezet,
en je kon een aanzienlijk bedrag mee nemen als je jouw versterker er uit kon halen.
Dacht dat er 1 miljoen dollar tegenover stond, zo zeker was die persoon van zijn zaak.

En nee, het is niet gelukt.....

Marvin

Het is een wereld van verschil met de externe eindversterking tov de ingebouwde versterkers in de Denon.
Waarom? Ja geen idee eigenlijk.
Ik gok dat die ouwe lellen van me gewoon beter gaan op de A/B klasse dan op de D klasse.
Het is vloeken, ik weet het.
Maar dit is echt een hele andere beleving.
Met puur die Denon is het maar iel, nu met hulp van buitenaf is het weer smerig dik.

TurboMarco

Welke Denon heb je dan Marvin ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

#18
Denon AVC-X4700H

En ik gebruik 5 stereo versterkertjes van Marantz.
SR1020 ofzo, zal het eens opzoeken.

(Ja, SR1020 staat er op de voorkant).

NB

Citaat van: CBdicX op oktober 14, 2023, 11:04:35Doe een blinddoek voor, zet ze beide op Direct en laat een ander schakelen.
Onmogelijk dat er verschil te horen is.

Ik gebruik ze beiden elke dag. En ze staan altijd op Direct.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

JohnWx

Citaat van: NB op oktober 14, 2023, 10:56:10Sting speelt overigens bas.


Nee bij de Police wel maar toen was de naam anders nu een gitaar onder de naam Sting


mmmmm daarom andere klank  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

#21
Citaat van: CBdicX op oktober 14, 2023, 11:04:35Doe een blinddoek voor, zet ze beide op Direct en laat een ander schakelen.
Onmogelijk dat er verschil te horen is.

Er was zelfs een test in de US waar jouw eigen versterker tussen een groot aantal andere werd neergezet,
en je kon een aanzienlijk bedrag mee nemen als je jouw versterker er uit kon halen.
Dacht dat er 1 miljoen dollar tegenover stond, zo zeker was die persoon van zijn zaak.

En nee, het is niet gelukt.....

Heb op die Chario zuilen van de week mijn Accuphase E-212 gezet maar hoorde werkelijk waar geen verschil met een klasse D versterkertje van DENON.

Ik draai ook niet hard of wat dan ook

Maar nogmaals bijzonder dat mensen dat ervaren en vind het misschien ook wel jammer voor mijzelf mmmm
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

BJPH13

Maar als je dit alles dan op een rijtje zet....waarom brengt marantz (of welk merk dan ook) een hele lijn versterkers uit?
Dus of ik nou de stereo 70s aan zou schaffen of de veel duurdere PM-12SE...of doe eens gek de PM-10...dat helpt mij niks in het verbeteren, of mooier weergeven van muziek?

Marvin

Ook bij Marantz moet de pijp roken natuurlijk...  :-D

CBdicX

Citaat van: JohnDavids op oktober 14, 2023, 13:30:19Heb op die Chario zuilen van de week mijn Accuphase E-212 gezet maar hoorde werkelijk waar geen verschil met een klasse D versterkertje van DENON.

Ik draai ook niet hard of wat dan ook

Maar nogmaals bijzonder dat mensen dat ervaren en vind het misschien ook wel jammer voor mijzelf mmmm

De kracht van placebo  :-D

Het is een zeer sterk fenomeen waar ikzelf met McIntosh er ook ingetuind ben voor maar liefst 18.000 euro.
Die ging rap terug toen ik mijn Yamaha as210 weer neer zette en ik 0,0 verschil hoorde.

Wel jammer eigenlijk dat ik en jij geen verschil horen.
Zal wel aan ons liggen  :wink:

CBdicX

Citaat van: marvin op oktober 14, 2023, 13:48:51Ook bij Marantz moet de pijp roken natuurlijk...  :-D

Een waar woord, geld voor alle audio merken.

JohnWx

Citaat van: BJPH13 op oktober 14, 2023, 13:43:53Maar als je dit alles dan op een rijtje zet....waarom brengt marantz (of welk merk dan ook) een hele lijn versterkers uit?
Dus of ik nou de stereo 70s aan zou schaffen of de veel duurdere PM-12SE...of doe eens gek de PM-10...dat helpt mij niks in het verbeteren, of mooier weergeven van muziek?

Elk jaar is een line up voor de verkoop

En met het hele marketing verhaal erom heen geven ze je een illusie

Er zijn ook merken die jaren met het zelfde ontwerp doen

Mijn inziens helpt dat niks maar het is een virus

Ik kan een oude referentie set uit begin jaren 90 van Hafler Accuphase PS audio  neerzetten dat zal dan slechter klinken als vandaag de dag een andere set van het merk

Soms is iets tot in de perfectie uitgevonden en getuned en is het klaar wat gaan ze doen dingen buiten het gehoor aan prijzen of over stroom etc beginnen

Als ik een Hafler set pak van toen en doe gewoon 2,5 mm koper kabel en een paar dropveters en willekeurige speakers klinkt het prachtig

Het enige wat mijn inziens heeft toegevoegd is het gemak en streamen maar dat mensen verschil in dacs horen etc mmmmmmm blijft het zelfde 1 en 0 verhaal
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Ik zou de PM8200 een lekkere revisie geven maar ja heb je een instap versterker in principe en daar maken de winkels en merken gebruik van
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Citaat van: JohnDavids op oktober 14, 2023, 13:30:19Heb op die Chario zuilen van de week mijn Accuphase E-212 gezet maar hoorde werkelijk waar geen verschil met een klasse D versterkertje van DENON.

Ik draai ook niet hard of wat dan ook

Maar nogmaals bijzonder dat mensen dat ervaren en vind het misschien ook wel jammer voor mijzelf mmmm

Maar wat zie ik nu, die Accuphase heeft een bloktrafo en geen ringtrafo ?   :no:

(Ook zo'n dingetje op audio forums, blok versus ring)

Wat zal dat kl#te klinken  :-D

CBdicX

#29
Citaat van: BJPH13 op oktober 14, 2023, 13:43:53Maar als je dit alles dan op een rijtje zet....waarom brengt marantz (of welk merk dan ook) een hele lijn versterkers uit?
Dus of ik nou de stereo 70s aan zou schaffen of de veel duurdere PM-12SE...of doe eens gek de PM-10...dat helpt mij niks in het verbeteren, of mooier weergeven van muziek?

Ehhhh, nee, sorry........

Zijn vaak ontworpen om lastig aanstuurbare speakers te bedienen, electrostaten bijvoorbeeld.

McIntosh geeft een 300 watt RMS garantie op 16-8-4 en 2 ohm, bij een extreem lage vervorming die alleen een vleermuis hoort......
Daar betaal je voor, meer niet.