SR5010 linker kanaal werkt niet meer

Gestart door Accordio, september 30, 2023, 14:30:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Accordio

Ik ben tamelijk nieuw op dit mooie forum en ben al een tot volle tevredenheid in het bezit van de Marantz SR5010 AV-receiver.
Echter heb ik nu het volgende probleem.
Het linker kanaal van mijn SR5010 werkt helaas niet meer. Ik gebruik de receiver als AV-receiver maar in stereo instelling.
Omdat het hier om een meer-kanaals versterker gaat had ik bedacht dat ik de luidsprekers op "surround back" aan te sluiten en de instellingen op 7.1 te zetten.
En dat bleek te werken, althans via deze wijze komt uit zowel het linker- als het rechterkanaal geluid, maar kan ik het volume helaas niet regelen. Deze staat gefixeerd op 30. Indien ik aan de volumeknop draai, geeft het display op de versterker wel een hogere waarde (het volume loopt hiermee echter niet op) maar schiet dan vervolgens weer terug naar de "oude" waarde.
Wat doe ik hier verkeerd? Zou deze work-around wel moeten werken? Of toch een andere instelling of andere aansluiting?

AudioPhillie

Hoi mede audio/muziek liefhebber
Welkom en plezier hier!

Het eerste waar ik aan denk bij het lezen van je artikel is dat er ongemerkt een andere "Zone" is ingeschakeld.

Groet, Phil
"Velen houden van eerlijkheid, zolang er gezegd wordt wat de ander wil horen"

Accordio

Beste Phil,

Dank voor je reactie.
Jouw suggestie deed mij besluiten alles nog een goed te doorlopen.
Uiteindelijk werkt het nu en heb ik weer prachtige stereo weergave en kan ik het volume ook regelen.
Uiteindelijk de luidsprekers toch op de "surround back" aansluitingen aangesloten,
maar was de multi-channel instelling de "boosdoener". Deze moet uiteraard wel ingeschakeld zijn  :-D

Voorlopig kan ik weer even vooruit, maar uiteindelijk toch maar even sparen voor een waardige vervanger.

Met groet,
Rob