Het beest is terug, Cinema 40 in de herhaling......

Gestart door CBdicX, augustus 19, 2023, 19:57:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Citaat van: RHK op augustus 25, 2023, 05:04:22Ik denk dat de bezorgservice voor jou al een bestelbusje apart heeft staan voor de wekelijkse ritten. :-D

Ik zit er serieus over te denken om vlakbij zo'n Pakket Hub te gaan wonen.
Als je dan de mededeling krijgt, "pakket is gesorteerd" kan ik meteen naar binnen lopen en het pakket in ontvangst nemen, scheelt weer rijden, en daar worden Greenpeace en de Minister van Stikstof heel vrolijk van.....  :-D

CBdicX

#16
Nou, ik heb de 4x Kef T101C als Height speakers getest, maar dit gaat toch retour.
Heeft niets met de Kef speakers te maken, want de hoogte effecten doen het prima, maar meer met Atmos of DTS(X) opzich.
Het werkt gewoon amper, die hoogte effecten zijn wat mij betreft alleen goed merkbaar in de specifiek voor dit doel, hoogte effecten, gemaakte test files.
Ook met de "echte" Atmos speakers, die in een hoek naar beneden gericht staan, had ik het zelfde, in 99% van de (aktie of sifi) films merk ik er weinig van.
1 klein nadeel, Auro3D heeft minimaal 2 hoogte speakers nodig, en Auro "virtual" is er niet.

Ik bereik voor mijn gevoel (en alleen mijn persoonlijke mening in mijn kamer !) exact het zelfde effect als ik die hoogte speakers niet gebruik en het laat doen doen via Atmos Virtual.
Doet ook niet veel maar dat kost mij geen 800,00 euro.

Dus ja, er brande dus 800,00 euro in de achterzak........

SUBWOOFERS

Dat merkte ik dan wel, ondanks de prima resultaten met Dynamic EQ, maar Front speakers via DEQ laag laten spelen is toch wat anders dan met subs.
Is zeker niet verkeerd maar de bass kriebel ontbreekt.
Ondanks dat het laag versterkt wordt kunnen ze uiteraard niet lager spelen dan wat ze kunnen, in mijn geval een zeer bescheiden 52 Hz voor de Kef R5.

Nou, daarmee trilt je onderbroek niet zo op je enkels.....  :-D

Dus maar weer eens bij onze Duitse vrienden gekeken, Teufel.
Hebben een aanbieding voor de T10 subwoofer voor een belachelijk laag bedrag van 300 euro !
Ok, geen 20 Hz of lager maar een gezonde 33 Hz, een behoorlijke stap naar beneden tov de R5.

Ik heb in het verleden de grote SVS jongens gehad maar er zit aan een kamer ook een grens, en bij mij wordt de beloofde 18 Hz en lager nooit gehaalt.
In iedergeval niet hoorbaar voor mij, waarschijnlijk wel voor de buren :-)
Bij mij zit het ergens tussen de 25 en 30 Hz voor ik werkelijk wat ga horen, ik heb een kamer piek op 40 Hz zitten.
Heb er meteen om te beginnen 2 gekocht a 800,00 euro, want ik heb ook witte zijpanelen mee besteld, eens kijken hoe deze het doen.
Makkelijk bij Teufel, 30 dagen testen en gratis retour.

Bevalt het, dan misschien toch de stap naar 4 (wat ik stiekem altijd wilde sinds de Cinema 40 voor het Directional gezeur begon), maar eerst testen en kijken hoe de vrouwelijke partner reageert.... :-o
4 subwoofers voor 1200, of 1600 euro met panelen, is natuurlijk niet gek, wel zijn die panelen relatief prijzig met 100 euro per sub, maar ik zit er wel tegaan te kijken en ik vind die witte zijkanten wel fraai, maar dat is persoonlijk.

Eerst maar eens kijken of ze stil zijn, dus niet brommen of een hoorbare ruisvloer hebben, en hoe ze presteren in mijn kamer.
Ik begin met links achter en rechts voor, zo stonden de eerste 2 SVS SB1000 subs ook, dus ik heb een gevoel hoe dat klinkt in bepaalde film delen en subwoofer test files.

Met rechts voor + links achter werkt niet voor Directional, omdat bij 2 subs, Front Height en/ Surround bediend wordt.
Met dan 1 sub achter en 1 voor, kan dat vreemd gaan klinken, want de subs spelen in Directional tot aan het crossover punt van de speakers in dat vlak of deel.
Standaard doet alleen LFE voor alle speakers, en gecombineerd als 1 sub.

Directional:

Recht en links voor (2subs)
Recht en links voor + 1 achter (3 subs)
Rechts en links voor, rechts en links achter (4 subs)


Ik meld mij snel.......




CBdicX

#17
Citaat van: RHK op augustus 20, 2023, 20:31:49Waaarrrrr zijn de subs?????? 

Koekoek
ze zijn weer boven komen drijven, wel in een kleinere vorm dan SVS 1000 qua driver, en beginnend met 2 , zie boven.

De Teufel T10, heb een kleine review geplaatst.