pm200 revisie of niet?

Gestart door Gevk, juli 08, 2023, 15:42:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gevk

Hey allen... ben net nieuw hier.

Ik ben recent door mijn jongere zoon op het vintage spoor geraakt... en ben "gevallen" voor een merk waar ik als tiener wat mee had... marantz dus.

Heb een werkende pm200 en st300 op de kop getikt.

De st300 ziet er inwendig nog erg goed uit... de pm200 is wat minder.  Hij heeft ook een brommetje bij power on (niet door de luidsprekers).

Mijn vraag aan de vintagefans... wacht ik tot ie uiteindelijk de geest geeft... of is het zinnig om toch een kleine opknapbeurt in te lassen?  De pm200 heeft natuurlijk een redelijk "magere" reputatie, maar ik vind hem nog best aardig klinken (in mijn woonkamer staat een moderne high end yamaha met monitor audio speakers... dus hij heeft best stevige concurrentie).  Maar ze spelen eigenlijk in op een andere geluidssmaak mijns inziens... wel leuk om dat af te kunnen wisselen.

Dus ja... wel of niet preventief iets doen... of voorlopig gewoon gebruiken?  Ik weet niet goed in hoeverre een kleine opknapbeurt ook wat doet aan sound quality... Ik hoor sowieso ook niet echt kraakjes op de potmeters op dit moment.

Hoewie Loewie

Hoi. Welkom hier en gefeliciteerd met je (her)nieuw(d)e liefde. :lol:  Altijd moeilijk om te zeggen wat je het beste kunt doen. Ik zou zeggen geniet er voorlopig eens even van zoals ie is want als je iets preventief moet doen, wat dan? Dat draait dan al snel uit op een complete aanpak, denk ik. :?

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Gevk

#2
En een complete aanpak is al gauw een aantal 100 euri vermoed ik?

Vraag is of het dat ueberhaupt waard is

SB_Marantz

Een paar honderd?
Verre van!

Preventief nalopen is zeker niet verkeerd want je kent A: De geschiedenis van het apparaat niet en B: Wat is de technische staat nu?

Een voorbeeldje van een meer ingrijpende rep/onderhoud:

https://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=18562.0
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Gevk


Dan ben ik wel benieuwd wat preventief nalopen van de pm200 en misschien hier en daar wat contactspray mag kosten...

De st-300 is wel al open geweest want wat heen en weer verplaatsen zorgde voor een kortsluiting van het lampje van de tuning... hangt ook maar aan 2 iele open draadjes...