Fenton SHFS12B subwoofer van 189,95 euro :-0

Gestart door CBdicX, juni 05, 2023, 13:47:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Nou, ik heb de gok gewaagd, ze hebben 30 dagen gratis retour, en dit 12 inch subje kost maar liefst 189,95 euro :-o  :-o  :-o  :-o  :-o  :-o  :-o  :-o  :-o
Wel een prachtige en imponerende naam: SHFS12B

https://www.maxiaxi.com/fenton-shfs12b-actieve-subwoofer-12-400w/?sqr=sub

Kan natuurlijk niet veel zijn maar ik wil dit toch eens proberen gezien de toch wel goede ervaring met die goedkope platte pannekoeken aan de muur van Amazon.

Ik zal deze sub goed testen en kijken waar de grens ligt voor deze prijs, ik weet wat SVS Micro 3000 kan, en ook de 3000 en 16 Ultra, maar dan praten wij over een paar 1000 euro meer.
Vermoed dat deze Fenton mijn subwoofer test tracks niet aan kan, maar wie weet......

Denk dat die dunne voetjes waar dit op staat beter vervangen kan worden voor een setje Sound Path van SVS, want denk dat dit staat te schudden bij serieuse LFE, maar die Sound Path kosten de helft van wat deze sub kost  :-D
De vermelde 400 Watt kan je vergeten, het is 150 Watt RMS, als dat gehaalt wordt, dus die 20Hz neem ik ook maar met een korreltje zout, en mocht dat gehaalt worden zal dat niet vervormings vrij zijn.
Die 90dB gevoeligheid is wel fijn, zal dus snel van zich laten horen en hoop dat Audyssey de Gain flink terug houdt.
Maar goed, de praktijk test komt eraan.

Wordt vervolgt !

Nostra


Emiel77

Ik gok niet veel goeds... wel benieuwd naar de bevindingen :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

CBdicX

#3
Nou, ik heb het een eerlijk kans gegeven.
Alles eerst goed afgeregeld, daarna de test bestanden erop los gelaten zoals ik met alle subwoofers doe.

Ten eerste het uitpakken.
Ik dacht eerst dat ze vergeten waren de woofer in de kast te plaatsen, zo licht.
Maar nee, dat 12 inch ding zat er wel in en is gemaakt van plastic met een foam rand.
De kast is van 10mm spaanplaat, en de kast is verder leeg, geen demping, niets.
Dat hoor je direct als je op de kast tikt, zo hol als een holle kies.

Bij de test bestanden voelt de Fenton zich niet echt lekker zal ik maar zeggen  :wink:
Een behoorlijk vervorming en iets wat niet op sub bass lijkt.
Sub is wel stil, geen brom, geen ruis, dus dat is wel goed.
Het is een prima sub voor op een kinderkamer of een puber die op een tiktok filmpje staat te springen, maar wel aan het formaat want hij is niet klein.

Ik heb nu een SVS SB1000 Pro staan, dat is wat anders, ook qua prijs........  :-D