Setup menu niet op tv scherm Cinema 70

Gestart door Truder, mei 21, 2023, 13:34:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Truder

Citaat van: CBdicX op mei 22, 2023, 17:16:54Op de TV eArc AAN, op de C70 eArc UIT.

o

Met aan en uit bedoel je neem ik aan dat de hdmi kabel wordt aangesloten op de eARC op de tv en op en op eARC bij de cinema 70? Of heb je het over an en uit schakelen van eARC?

CBdicX

#16
Citaat van: Truder op mei 22, 2023, 22:20:35In pricipe heb ik de instellingen ook op die manier gedaan, alleen koos ik voor cd als bron, maar ik was er ook achter dat door de setup in één van de bronnen te doen, deze instelling gelijk geldt voor alle bronnen.
Ik vond het echter vreemd dat in Tv audio als bron het setup menu onbereikbaar was,en dat is in principe nog steeds zo als ik jou goed begrijp, want ook jij doet de setup in een andere bron dan in tv audio als bron.
Of begrijp ik je verkeerd?



TV audio is geen beeld/audio bron, het is alleen een audio bron.
TV audio is puur bedoeld om de tv als hdmi "hub" te gebruiken en dan het geluid via de receiver.
Zo doe ik het ook, alle bronnen zitten bij mij aan de Sony Oled.

D&M receivers kunnen alleen beeld laten zien via de receiver zelf, dus via een van de hdmi bronnen.

Maar welke receiver dan ook, de TV audio bron blijft alleen audio, en dat is de opzet van (e)Arc.
Ik vind bron schakeling via de tv prettiger werken dan via de C40 omdat al mijn streaming diensten ook op de tv staan.

Dus moet ik iets instellen doe ik dit via het display van de C40, voor mij een belangrijke optie.
Ik vind het storend, als ik bijvoorbeeld de Center tijdens een film harder wil zetten, dat het menu in beeld komt.
Jij bent helaas afhankelijk van de tv voor de instellingen.

Andere instellingen, volume, speaker setup, Audyssey instelling, ect. zijn mogelijk en op te slaan onder de 4 smart select knoppen ,omdat je 4 verschillende instel opties kunt gebruiken.

CBdicX

#17
Citaat van: Truder op mei 22, 2023, 22:28:34Met aan en uit bedoel je neem ik aan dat de hdmi kabel wordt aangesloten op de eARC op de tv en op en op eARC bij de cinema 70? Of heb je het over an en uit schakelen van eARC?

Nee, niet de hdmi kabel.
Ik bedoel inderdaad Arc aan zetten in de tv, uit zetten op de receiver.

Op de tv aan zetten is voldoende.
Zet je het op beide aan gaat/kan er gesodemieter onstaan met de tv speakers als de tv eerder aan gaat dan de receiver, staan meteen de tv speakers aan en vaak ontstaan er andere ongewilde acties  :no:

Sluit je alles of 1 bron aan de c50 kan je die bron altijd gebruiken om Marantz beeld te zien.
Ook lukt het via de internet radio / Heos.