Bowers en Wilkens 704 s2 en Marantz PM7000N

Gestart door gerog, april 10, 2023, 19:59:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerog

Dag Emiel77,

Je bedenking over het laag vind ik heel interessant. Kan dit een reden zijn om toch voor de 40n te kiezen. Kan deze voor een stuk het gebrek an laag compenseren terwijl de PM7000N dit niet of minder kan?
Bijkomende vraag : ik heb nog een wireless actieve heos sub staan. Zou deze aansluitbaar zijn op de PM7000N?


Marvin

Nee dat heeft niks met de versterker te maken, het zijn de specificaties van de luidsprekers. 
En daarbij zal het in praktijk wel meevallen, de ruimte geeft vast wel ergens een boost in de bass.
En er zit gewoon een toonregeling op die versterker, dus ja.


TurboMarco

Ik vind 43Hz -6db nog niet eens zo verkeerd wanneer je er vanuit gaat dat de 704 S2 gebruik maakt van 13 cm bass speakers.
Wil je echter dieper en gecontroleerd laag dan is een subwoofer een beter idee dan het zoeken naar een zwaardere versterker.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ja het zijn vrij normale waardes, volgens mij niks om je druk om te maken.

Audiophylia Nervosa

Specificaties zijn een leidraad maar zeggen niet veel.

Ik heb de KEF LS50 Meta en die zetten werkelijk een zeer volwassen laag neer.

Een mede audioliefhebber op het HT forum is eens bij mij komen luisteren en schreef het volgende:

Wat me wel meteen opviel een vooral zeer verbaasde is, hoe gigantisch GOED de laagweergave van de KEF's zijn,
zowel in kwantitatieve als kwalitatieve opzicht, zeker als je dit afzet tegen de kastgrootte  :ohmy:
Je zou haast denken, dat Marcel me besodemieterd heeft en er stiekem een woofer meespeelde.


En dit terwijl hij zelf in het bezit is van een set B&W 702 S2.

Dus m.a.w. laat je niet leiden door specificaties op papier maar ga luisteren en dan het liefst in combi met de door jou gewenste versterker.
Audiophiles don't use their equipment to listen to music.

Audiophiles use music to listen to their equipment.

gerog

Bedankt iedereen voor jullie antwoorden.
Hiermee kan ik verder.

Hoop snel ook een Marantz fan te worden  :yes:

Emiel77

Beetje laat antwoord, maar eerst luisteren (bij voorkeur thuis) en spelen met de toonregeling.
Als dat voor jou gehoor past ben je al klaar.

Een sub toevoegen kan altijd nog mocht je het nodig vinden.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Marvin

En mijn eerste gedachte is dat die Heos subwoofer niet gaat werken.

Emiel77

Citaat van: marvin op april 13, 2023, 18:48:14En mijn eerste gedachte is dat die Heos subwoofer niet gaat werken.

OK die had ik ff gemist, maar eens.

Vind zo snel ook geen fatsoenlijke spes van de HEOS sub behalve dat ie draadloos is en fantastisch klinkt...

Er zijn betere opties voor sub, bedraad uiteraard :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Marvin

Ach ja, in ons enthousiasme lezen we wel vaker over daadwerkelijke vragen heen.
We zijn er al eens op gewezen, dacht het even snel voor te zijn.  pompom

gerog

Ik geef nog even mee dat verkoper zich heeft vergist. Het blijkt niet de B&W 704 S2, die werd aangeboden, maar wel de recentere 704 S3.

Kwa specs zijn deze nagenoeg identiek.

gerog

Beste forumleden,

We zijn nu enkele weken verder.
Ik heb de PM7000N met de B&W 704 S3 een week mogen testen.
Helaas ben ik niet overtuigd. De laag zat niet goed en de kwaliteit van het geluid verdween zodra je uit de "ideale" driehoek wegging. De verkoper kon me volgen. Ik had de speakers teveel tegen de muur gezet. Hierdoor komt de laag niet tot zijn recht. Bovendien bleef hij bij zijn standpunt dat de 40N een heel stuk beter zou geweest zijn. Als alternatief raadt hij nu de Audiovector QR3 aan. Deze zou een meer ruimtelijk geluid geven en ook dichter bij de muur mogen staan. De aansturing met de PM7000N zou hier minder een probleem mogen zijn.

Wat denken jullie. Iemand ervaring met de Audiovector QR3?

NB

Citaat van: gerog op mei 05, 2023, 18:13:32Wat denken jullie. Iemand ervaring met de Audiovector QR3?

Ik ken ze niet. Wel een review op What's Hifi gevonden.
Misschien heb je daar iets aan.

https://www.whathifi.com/audiovector/qr3/review
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.