SR7015

Gestart door bartbakker, april 06, 2023, 12:43:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bartbakker

Sinds kort de (deels) blije bezitter van genoemde receiver.  Hierover een paar vragen:
- de receiver blijft een sterke computerachtige branderige chemische lucht (kan niet anders omschrijven) verspreiden. Het blijkt de lijm te zijn die ergens voor wordt gebruikt maar zou weg moeten trekken. Helaas gebeurt dat niet. Heeft ongeveer 70 uur aangestaan. Het is in de hele woonkamer te ruiken. Komt dit vaker voor?
- heeft het zin om een aparte chromecast te kopen en die op receiver aan te sluiten, ipv het gebruik van smart TV (met ingebouwde mediaspeler en chromecast voorzieningen)?  Zo nee, wat heb ik dan aan al die peppie video opties in de receiver?  Feitelijk speelt deze alleen maar het geluid af dat door HDMI wordt aangeleverd.

Ik ben benieuwd en alvast dankbaar voor de reacties.

Marvin

Welkom Bart.

Wat je aan die peppie video opties hebt?
Geen idee, dat had je van te voren kunnen uitzoeken.  :-D
Zelf gebruik ik de vele opties wel, maar maak wel gebruik van een chromecast4k en een Chromecast audio.
Smart tv heb ik niet in de woonkamer, daar hangt een beamer.
Iedereen gebruikt zo'n ding op zijn eigen manier, de één gebruikt alle opties de ander heeft geen idee wat de mogelijkheden allemaal zijn.   clown1  :wink:

Maar, ik ga er even vanuit dat je hem nieuw hebt?
Dan lijkt me die chemische lucht niet goed...!!
Ik herken het helemaal niet, ook heb ik nog nooit iemand hier over horen klagen op dit forum.

bartbakker

Dank voor je snelle reactie. Je hebt helemaal gelijk om zoiets van te voren uit te zoeken. Punt is natuurlijk dat je veel zaken er gewoon bij krijgt als je (zoals in mijn geval) een zwaardere receiver wilt die vooral goed is in het muzikale gedeelte en home theater als bijzaak heeft. De vraag is dus vooral, heeft het zin een aparte chromecast en/of mediaspeler te kopen zodat alle signalen door de receiver naar de TV gaan. Zo te zien herkent de receiver wel de verschillende dolbyformaten die binnenkomen via HDMI.
Overigens heb ik geprobeerd verschil te horen tussen streamen via smart TV (TIDAL app) en direct via HEOS(Tidal), wat volgens de vele info hoorbaar zou moeten zijn. Een losse media streamer zou nog beter zijn. Ik hoor dat in ieder geval niet.

mbt brandlucht; ik vond er wel buiten dit forum informatie over, maar vooral dat het na een tijdje (ik denk wel na een paar uur) bij een nieuwe snel zou moeten wegtrekken. Inderdaad is het nieuw aangeschaft en ik mag het ook retourneren. Wel vervelend nu al direct weer een tijd zonder receiver te zitten, zeker na zo'n toch wel dure aanschaf. Apparaat functioneert verder wel, maar ik weet dus ook niet in hoeverre optimaal.  Geluid is in ieder geval wel goed. Ik denk inderdaad toch maar retourneren.




Marvin

Ja peppie gekheid natuurlijk.   :-D

Maar serieus, die lucht lijkt me niet goed. Zeker niet na zoveel speel uren.
Maar ik ben ook alleen maar een enthousiaste eindgebruiker hoor, dus ik kan er helemaal naast zitten.

Ja al die formats, al die codecs en al die streaming diensten.
Gebruik welke je al had, daar waar je je bibliotheek hebt opgebouwd. 
Verschil is aanwezig, maar of dat beter of niet is?! Pfff lange weg.
 
Ik zou in ieder geval alles via je receiver later gaan.
Die verwerkt inderdaad alleen maar het HDMI signaal, maar is daar dan ook meer dan capabel voor uitgerust.
Zoals je al hebt opgemerkt, hij verwerkt alle codecs en zet dit om naar jouw aansluitingen en instellingen. 
Inderdaad, gewoon overweldigend veel mogelijkheden. 
Maar daar kunnen we je echt wel mee helpen, je hebt een beest van een receiver staan. 
Beetje jammer dat ie blijft meuren....

Kijk wat er mogelijk is bij de leverancier, en kom hier vooral terug met hoe het afloopt...!

CBdicX

Ik ruik mijn vrouw ook door de hele kamer, niet weg te krijgen die lucht........

PeterDelft

Ik herken die brandlucht ook. Als ik door de ventilatiegleuven kijk zie ik ook op de printplaat 2 componenten opgloeien. Lijkt me niet de bedoeling, het zijn geen leds. Vreemd.