Marantz sr9600 geeft slecht signaal naar samsung

Gestart door ChantalMusch, februari 03, 2023, 16:10:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ChantalMusch

Goedendag,

Ik ben inmiddels ten einde raad en weet even niet meer waar ik het probleem moet zoeken.

Wij hebben eenarantz sr9600. Die we al jaren met veel tevredenheid gebruiken. Echter de laatste 6 maanden hebben we vaak problemen met het aanzetten van de receiver. Dit gebeurde van de ene pp de andere dag.

Normaal zet ik de receiver aan met de rc3200 afstandsbediening
Dan zette ik de kpn kast aan vervolgens de Samsung televisie
Dit alles is met elkaar verbonden met hdmi kabels
Die inmiddels ook allemaal vervangen zijn.

Wat is het probleem
De receiver gaat aan. Start op en staat op het dss kanaal. Vervolgens zet ik de kpn kast aan geen verandering. Normaal gesproken  kreeg ik dan al het geluid van de televisie
Op de boxen. Dan zet ik de Samsung televisie aan en heeft hij geen beeld en geen geluid. Tevens springt de marantz elke keer van hdmi naar analoog en moet ik de marantz meerdere keren aan en uit zetten om beeld en geluid te krijgen.

Ten einde raad Samsung gebeld met de vraag of de connector van Samsung zelf problemen geeft. Maar als ok de kpn kast direct op de connector aansluit geeft de televisie beeld en geluid.

Volgens Samsung is dit normaal en kan dit gebeuren omdat we meerdere apparaten met de receiver willen verbinden die niet echt met elkaar praten of de een sneller dan de ander.

Heeft iemand hier ervaring mee? Dit is redelijk irritant als ik een uur bezig ben om de televisie aan te zetten elke keer.

En kan de marantz eventueel geupdate worden?

Dank je wel bij voorbaat

Marvin

Goeie morgen.

Ik ben bang dat die sr9600 een beetje aan z'n eind is.
Laten nakijken kan je natuurlijk proberen, maar hij is voor een receiver toch best wel op leeftijd.
Je hebt er zo'n 10jaar langer mee gedaan dan gemiddeld...!

CBdicX

Ik ben al blij als ik iets 10 maanden hou........  :-P  :wink: