Audyssey ACM1-X microfoon

Gestart door NS, januari 25, 2023, 19:48:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NS

Ik heb net een Cinema 60 dab aangeschaft. Deze is voorzien van Audyssey MultEQ XT. Nu vraag ik mij af of ik de nieuwe Audyssey ACM1-X microfoon ook op de Cinema 60 kan gebruiken. En of het de investering waard is.

hchifi.nl

zonde van je geld.

Die minimale afwijkingen in die microfoons zijn niet zo heel spannend op het uiteindelijke resultaat..
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Marvin

Ik weet niet of je de audyssey app gebruikt?
Dat vind ik zelf echt wel een meerwaarde hebben.

NS

Dank voor jullie reactie. Heb de Cinema 60 vandaag geinstalleerd. Ik heb voor nu even een handmatige setup uitgevoerd. Audyssey moet ik nog uitvoeren maar daar moet ik even een "geluidsarm" moment voor kiezen. Het geluid valt me tot nu toe niet tegen. Maar met Audyssey zal dit zeker nog dynamischer gaan klinken. Hiervoor heb ik een Anthem MRX 310 Receiver gehad. Anthem maakt gebruik van ARC ipv Audyssey. En na het uitvoeren van ARC klonk de Anthem veel dynamischer, meer diepgang, meer laag. De Audyssey App heb ik nog niet aangeschaft. Daar zal ik zeker even naar kijken.

Marvin

Succes, als er vragen opborrelen horen we het graag hoor!!

CBdicX

#5
Citaat van: NS op januari 25, 2023, 19:48:46
Ik heb net een Cinema 60 dab aangeschaft. Deze is voorzien van Audyssey MultEQ XT. Nu vraag ik mij af of ik de nieuwe Audyssey ACM1-X microfoon ook op de Cinema 60 kan gebruiken. En of het de investering waard is.

Ja, die "nieuwe" mic kan je gewoon gebruiken.

En of het de investering waard is

Tja, buiten die +/-150 euro (de ACM1HB versie kan al voor 40 euro gekocht worden) moet er ook nog software bijgekocht worden om de boel gecallibreerd te krijgen.
Ik vraag mij ook af of het dan allemaal zoveel beter wordt.
Een rottige kamer blijft een rottige kamer, daar kan je weinig aan veranderen, of een verbouwing en acoustische platen tegen de muur.

Wat er ook bij staat is dat deze mic het zelfde is als die standaard wordt mee geleverd:
Equivalent to the ACM1HB microphone (dus exact het zelfde !!)
Je betaald dan 150 euro voor een mic die je al hebt, en die 40 euro kost, en dan ook nog eens callibratie software kopen, nou klinkt bij mij als een win/win situatie voor Audyssey

Dus daar zit het verschil niet in.
Wel is het zo dat er vaak is gebleken dat er verschil kan zitten in de standaard mics.
De een geeft zo'n resultaat, de andere mic weer anders.
Dit zal dan met een callibratie file op serie nummer worden voorkomen.
Audyssey lost eigelijk zijn eigen problemen op via een betaalde update.........  :-o

Aan de andere kant geven wij allen zoveel poen uit aan audio dat deze investering er ook nog wel bij kan lijkt mij  :wink:
De originele mic (wat de X mic ook is) doet een prima klus, en zoals vermeld misschien beter om de app aan te schaffen.

Maar als je denkt dat het wat uitmaakt tov de originele mic, gewoon kopen, wedden dat het beter klinkt !!  :yes:

NS

Ik had CBdicX al een persoonlijk bericht gestuurd en hem bedankt voor de uitleg. Denk dat ik voldoende info heb en Audyssey met de bijgeleverde microfoon ga uitvoeren. Heb dit weekend de equalizer instellingen aangezet en aangepast. Dit heeft het geluid al een stuk verbeterd. Binnenkort Audyssey uitvoeren.