Audyssey: handmatige aanpassingen na meting

Gestart door Bulldog, december 20, 2022, 22:15:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bulldog

Heb al rondgezocht maar nog niet gevonden...
Hoe kan je na een automatische audyssey meting, manueel je crossovers individueel veranderen? Ik wil fronts en center op 60Hz, surround op 80.
Marantz SR7011/Arcam avr850 ~Rotel RMB-1575~Zidoo X20~Zappiti One SE 4K HDR~Bluesound Vault 2~Arcam irDAC II~Kef R700/ RDM3~Kef reference 200C~Klipsch RS-7 surrounds~Arendal 1723 subwoofer 3~ mhzs cd88 ~ oppo BD

Marvin

Welkom.

Setup indrukken.
-luidsprekers
-handmatige setup
-crossover

Bulldog

Ok, zover was ik ook wel. Ik bedoelde dat, nadat ik de Audissey z'n werk laat doen, ik de crossovers wil aanpassen. Dat lukt niet want deze gaan steeds weer naar settings die automatisch werden verkregen.
Marantz SR7011/Arcam avr850 ~Rotel RMB-1575~Zidoo X20~Zappiti One SE 4K HDR~Bluesound Vault 2~Arcam irDAC II~Kef R700/ RDM3~Kef reference 200C~Klipsch RS-7 surrounds~Arendal 1723 subwoofer 3~ mhzs cd88 ~ oppo BD

sonsan

#3
Pagina 241 van de handleiding. Deze is zo te downloaden....
https://www.gebruikershandleiding.com/Marantz-SR7011/preview-handleiding-792355.html:
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Bulldog

Marantz SR7011/Arcam avr850 ~Rotel RMB-1575~Zidoo X20~Zappiti One SE 4K HDR~Bluesound Vault 2~Arcam irDAC II~Kef R700/ RDM3~Kef reference 200C~Klipsch RS-7 surrounds~Arendal 1723 subwoofer 3~ mhzs cd88 ~ oppo BD

Marvin

Ik weet niet om hoeveel berichten het gaat, maar vooralsnog moet ik je berichten goedkeuren doordat er erg veel gespamd werd.
Je bent er vast bijna..... [emoji16]

CBdicX

Citaat van: Bulldog op december 21, 2022, 11:12:08
Ok, zover was ik ook wel. Ik bedoelde dat, nadat ik de Audissey z'n werk laat doen, ik de crossovers wil aanpassen. Dat lukt niet want deze gaan steeds weer naar settings die automatisch werden verkregen.

Tenzij de Fronts en Center op "Fullrange" na Audyssey gezet worden.
Dan moet je dit in de Speaker Config aanpassen naar klein of small, anders kan je de crossover niet veranderen.

sonsan

Of LFE+Main, dan kan je ook de crossovers voor de large speakers instellen.
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

Bulldog

Citaat van: sonsan op december 21, 2022, 18:55:40
Of LFE+Main, dan kan je ook de crossovers voor de large speakers instellen.

Is dat dan niet hetzelfde als de fronts op small zetten, dan neemt de sub het onder de 60Hz(bv.) toch ook over?

Heb nu alles op small gezet- LCR op 60Hz en surrounds op 80Hz. De twee subs zijn (goeie) zelfbouw op basis van 23w Revelator, een vrij muzikale sub dus.

Heb eerst de audissey z'n werk laten doen, ik ga ervan uit dat het beter kan dan ik met m'n db-metertje.  :wink:
Daarna alles op small zodat, de crossovers op de bovenstaande afsnijfrequenties en alles op LFE+main-ook voor 2kanaals-de fronts gaan toch maar tot 40Hz volgens de specs, daarom dacht ik ook daar de subs alles te laten doen onder de 60Hz.
Bijkomend vraagje: is het eigenlijk mogelijk om verschillende sub-settings aan te houden voor 2kanaals en meerkanaals? Ik dacht er eigelijk aan om de sub iets meer boost (+3 à 4 db) te geven bij meerkanaals...
Marantz SR7011/Arcam avr850 ~Rotel RMB-1575~Zidoo X20~Zappiti One SE 4K HDR~Bluesound Vault 2~Arcam irDAC II~Kef R700/ RDM3~Kef reference 200C~Klipsch RS-7 surrounds~Arendal 1723 subwoofer 3~ mhzs cd88 ~ oppo BD

sonsan

LFE+Main heeft alleen zin als je de speakers op Large zet. Dan krijgen je speakers het volledige signaal én gaat alles onder de crossovers naar de sub. Bij Small dus gewoon op LFE zetten.
Bij Large en LFE kan je geen crossovers instellen en staan je speakers op Voll.Band.

Voor zover ik weet heb je geen aparte sub-settings voor 2-kanaals of surround.
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

CBdicX

Er is wel een apparte setting voor 2 kanaal gebruik
Daar zijn dingen zoals crossover en wel of geen gebruik van de sub in te stellen.
Komt er een stereo signaal binnen, en er wordt geen upmixer gebruikt, dan wordt die instelling gebruikt.
Staat geheel los van de surround instellingen.

Is te vinden onder setup / speakers / manual / 2ch playback.

sonsan

Klopt, je kunt daar aangeven of je wel of geen sub gebruikt bij 2 kanaals weergave maar je kan daar geen aparte + of - dB voor de sub instellen.
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

CBdicX

Citaat van: sonsan op december 25, 2022, 23:03:24
Klopt, je kunt daar aangeven of je wel of geen sub gebruikt bij 2 kanaals weergave maar je kan daar geen aparte + of - dB voor de sub instellen.

Dat hoeft ook niet, dat is reeds eerder gedaan door Audyssey of gebruiker.
Moet de sub harder of zachter is dat weer in te stellen in Options / channel level en dan weer op te slaan onder een Quick Select knop.......

sonsan

Inderdaad die optie had ik niet aan gedacht. (Ik heb mijn receiver (7013) die ook deze mogelijk heeft ook maar net.)
Marantz SR7013 met Aircom T8 - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear -  MS Mezzo 5 - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra SPC - Panasonic 65ST50

CBdicX

Citaat van: sonsan op december 26, 2022, 10:36:43
Inderdaad die optie had ik niet aan gedacht. (Ik heb mijn receiver (7013) die ook deze mogelijk heeft ook maar net.)

Daar is dit forum voor, en natuurlijk wat flauwekul dingen  :-D