Gallo Profile subs niet echt geweldig, tot...........

Gestart door CBdicX, december 13, 2022, 13:20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Citaat van: RHK op december 21, 2022, 18:59:49
En een andere muur? of plek? Ik zou er zelf niet zo snel aan toegeven.  :-o

Nou, snel toegeven, die subwoofers is een lopend project van jaren wat nooit echt goed was, tot dan de muur van de buurvrouw, dat was de beste optie.
Vermoed dat zij een betere subbass had dan ik  :-D

CBdicX

#16
Toch een "oplossing" gevonden in een andere muur (RHK :yes: ), een buitenmuur, dan hebben alleen de muizen er last van  :-D

Wel qua maat meteen een aanpassing gedaan waar mijn vrouw blij mee zal zijn  :-o  :-o
Het wordt weer een projectje van 4x 12 inch aangedreven door 2 Gallo sub versterkers, die dus uit die 2 Gallo subwoofer komen.
De 4 drivers ga ik inbouwen in een aangepaste "kledingkast" van 175 hoog, bij 40 breed en 24 diep.
Moet uiteraard wel wat gebeuren dus ben hier wel even zoet mee.

Dit zijn de 4 drivers:
Thoman The Box Speaker 12-280/8-W a 69,00 euro per stuk.

Hier vast de te gebruiken drivers en kast.
De Gallo versterkers zijn 150 watt RMS met een peik van 300 watt, op 4 ohm.
Ik maak 2 paren, drivers zijn 8 ohm dus zet ik parallel op iedere versterker om zo weer op 4 ohm uit te komen.
Kast deel ik in 2en, zo krijgt ieder paar 1 box van +/- 84 liter.

Nou, als dat klaar is eens kijken of ik de buurvrouw weer tot een bezoekje kan verleiden........  :-D  :-D

CBdicX


De buurvrouw is ook regelmatig in de tuin te vinden.........

Marvin

Ja daar heb je wat aan, zo'n zweverige bomenknuffelaar. [emoji16]

CBdicX

Citaat van: marvin op december 23, 2022, 09:52:22
Ja daar heb je wat aan, zo'n zweverige bomenknuffelaar. [emoji16]

Ik heb nog wel een boom(pje) voor haar om te knuffelen, en dan bedoel ik niet de kerstboom  :-D

RHK

Citaat van: CBdicX op december 23, 2022, 09:24:43
Toch een "oplossing" gevonden in een andere muur (RHK :yes: ), een buitenmuur, dan hebben alleen de muizen er last van  :-D

Wel qua maat meteen een aanpassing gedaan waar mijn vrouw blij mee zal zijn  :-o  :-o
Het wordt weer een projectje van 4x 12 inch aangedreven door 2 Gallo sub versterkers, die dus uit die 2 Gallo subwoofer komen.
De 4 drivers ga ik inbouwen in een aangepaste "kledingkast" van 175 hoog, bij 40 breed en 24 diep.
Moet uiteraard wel wat gebeuren dus ben hier wel even zoet mee.

Mooi dat je uit de kast komt, ehhhh.... met die kast komt. :-D Die drivers gaan natuurlijk wel voor een drukgolf zorgen, staan ze gericht op de BBM? (Buurvrouw Bas Muur)  :roll: Dan komt ze alsnog op bezoek.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX


CBdicX

#22
Mijn vrouw vond het idee van de kast met 4 drivers erin niet echt.........  violent1
Dus speel nog steeds met de 2 Gallo's en gaat redelijk.

Wel de grote Klipschen eruit (was toch iets te prominent aanwezig), en 6x de platte Kef T301 ervoor terug, en een Q650C center, met 4x Dali Alteco C1 voor Atmos waar er 2 door een Yamaha AS201 bedient worden.

Voorn

Dat is wel een grote verandering en ik kan me voorstellen dat die kefs niet in de buurt komen van grote luidsprekers, ze zijn immers plat en hebben daardoor een kleine klankkast. Volgens Kef zou het een volwaardige luispreker moeten zijn en het lijkt me ook dat je het met goede instellingen mooi kan laten klinken.
Ik ben benieuwd naar jouw beleving van de kefs.

Verstuurd vanaf mijn SM-X200 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

CBdicX

#24
Citaat van: Voorn op januari 25, 2023, 20:29:34Dat is wel een grote verandering en ik kan me voorstellen dat die kefs niet in de buurt komen van grote luidsprekers, ze zijn immers plat en hebben daardoor een kleine klankkast. Volgens Kef zou het een volwaardige luispreker moeten zijn en het lijkt me ook dat je het met goede instellingen mooi kan laten klinken.
Ik ben benieuwd naar jouw beleving van de kefs.

Verstuurd vanaf mijn SM-X200 met Tapatalk

De T301 komt inderdaad niet in de buurt van de Klipsch RP8060FA, de Klipschen kunnen het af zonder sub, de Kef's niet.
Maar na een rondje Audyssey met 2 subwoofers merk ik weinig verschil, maar zie heel veel verschil  :wink:

Grappige van surround is de altijd voorgestelde 80Hz crossover.
Dus als ik grote speakers gebruik die zeg 30Hz kunnen, dan worden die tot +/- 80Hz gebruikt, daarna gaat het naar de sub(s).
Als ik veel kleinere speakers gebruik die 75Hz kunnen, dan ook worden die tot 80Hz gebruikt en de rest weer naar de subs.
Dus beide speakers groot en klein worden tot hetzelfde nivo gebruikt in een surround setup met bass management.
Flinke kerel die dit verschil gaat horen als wij praten over speakers uit dezelfde serie......

De bewering dat de Kef T serie een "volwaardige" speakers zou zijn is onzin.
Dat is het abosluut niet, en die opgegeven 80Hz halen ze gewoon niet.
Zal wel ergens op Jupiter gemeten zijn door Kef  :-D
De T serie heeft een sub nodig om een beetje laag te kunnen, maar dan mist goed ingesteld klinkt het volwassen.
Ik heb wel een grote Center, de Q650C, omdat de Kef T301C niet laag genoeg gaat en een crossover mee krijgt van 120Hz.
Dit heeft Kef wel correct want dat staat inderdaad in de manual, crossover >120Hz.

Maar omdat de Center dus die relatief hoge XO mee krijgt gaan de subs een beetje "mee spreken".
Dat vind ik zeer irritant en is opgelost met een potente Center die een XO van Fullrange mee krijgt en ik dan op 80Hz zet.
De rest van de 301 speakers beinvloeden dit niet en krijgen een XO van 120 mee.
De 4 Dali Atmos speakers (60Hz) zet ik op 110Hz.

hchifi.nl

Citaat van: CBdicX op december 23, 2022, 09:24:43
Toch een "oplossing" gevonden in een andere muur (RHK :yes: ), een buitenmuur, dan hebben alleen de muizen er last van  :-D

Wel qua maat meteen een aanpassing gedaan waar mijn vrouw blij mee zal zijn  :-o  :-o
Het wordt weer een projectje van 4x 12 inch aangedreven door 2 Gallo sub versterkers, die dus uit die 2 Gallo subwoofer komen.
De 4 drivers ga ik inbouwen in een aangepaste "kledingkast" van 175 hoog, bij 40 breed en 24 diep.
Moet uiteraard wel wat gebeuren dus ben hier wel even zoet mee.

Dit zijn de 4 drivers:
Thoman The Box Speaker 12-280/8-W a 69,00 euro per stuk.

Hier vast de te gebruiken drivers en kast.
De Gallo versterkers zijn 150 watt RMS met een peik van 300 watt, op 4 ohm.
Ik maak 2 paren, drivers zijn 8 ohm dus zet ik parallel op iedere versterker om zo weer op 4 ohm uit te komen.
Kast deel ik in 2en, zo krijgt ieder paar 1 box van +/- 84 liter.

Nou, als dat klaar is eens kijken of ik de buurvrouw weer tot een bezoekje kan verleiden........  :-D  :-D


Hey Dick,  ik lees weer eens even mee  :angel:

Maar hoe heb je ea berekend.. zover ik weet zijn deze units nou niet echt ontwikkeld voor sublaag..
is meer gericht op PA en onder de 50hz vallen ze extreem af.

Met 4 stuks zul je wel redelijk wat druk kunnen opbouwen maar ook dat zal niet extreem zijn daar je de woofers maar 75RMS per stuk gaat ''voeren''
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

CBdicX

Citaat van: hchifi.nl op januari 26, 2023, 11:03:33

Hey Dick,  ik lees weer eens even mee  :angel:

Maar hoe heb je ea berekend.. zover ik weet zijn deze units nou niet echt ontwikkeld voor sublaag..
is meer gericht op PA en onder de 50hz vallen ze extreem af.

Met 4 stuks zul je wel redelijk wat druk kunnen opbouwen maar ook dat zal niet extreem zijn daar je de woofers maar 75RMS per stuk gaat ''voeren''

Hoi Marcel,

klopt wat je zegt, had dit ook via het AVS forum vernomen dat dit niet het "beste" resultaat zou opleveren.
De drivers had ik al wat anders voor gevonden en er zouden dan 2x 500watt RMS versterkers aan geknoopt worden.
Maar dat is allemaal niet doorgegaan, speel nu weer met de Gallo's, maar voor hoelang......  :wink:

hchifi.nl

Citaat van: CBdicX op januari 26, 2023, 13:31:13
Hoi Marcel,

klopt wat je zegt, had dit ook via het AVS forum vernomen dat dit niet het "beste" resultaat zou opleveren.
De drivers had ik al wat anders voor gevonden en er zouden dan 2x 500watt RMS versterkers aan geknoopt worden.
Maar dat is allemaal niet doorgegaan, speel nu weer met de Gallo's, maar voor hoelang......  :wink:


Helemaal duidelijk  :-D
zelf bouwen en tot een goed resultaat komen is toch best lastig..
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Voorn

Goede bass instellingen zijn idd van groot belang en die grote center is de juiste keuze geweest lijkt mij ook.
Mooi duidelijk verslag zo en je bent tevreden, dat is het belangrijkste.

Verstuurd vanaf mijn SM-X200 met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

CBdicX

#29
Toch maar wat serieuzere subs aangeschaft na goede verkoop van de Gallo subs, 2x SVS 3000 Micro vanwege het bescheiden formaat, en grote daden  :wink:

Buiten de subs ook front aangepakt met 2x Kef R5 en een R2C center surround bllijft T301 en 4x Dali Alteco Atmos.........