'versterkers

Gestart door kunyuk57, maart 06, 2008, 02:42:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kunyuk57

marantz pm15s1
is deze versterker een verbetering/verslechtering/gelijkwaardige vervanging voor mijn huidige set up:nad c160/c270
voor -eind versterker combi
dit omdat ik de aanschaf overweeg v/d pm15s1,ik heb al een sa15s1[zeer te vreden over]
ik hoor verschillende berichten van goed tot slecht klinkende amp in vergelijk met andere.
als weergevers gebruik ik de b&w 805nautilus monitoren icm asw1000 subwoofer [aangesloten tussen amp en de 805
bekabeling is v/d hul cd122 luidspreker kabels / the first interlinks.

joep

Ophalen bij de dealer en zelf een weekje luisteren.
En dan hier je bevindingen weergeven.
Geeft jouw dealer hem niet mee, zoek dan een andere dealer.

TurboMarco

ik sluit mij volledig bij Joep aan  :yes:

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: Marco op maart 06, 2008, 11:26:35
ik sluit mij volledig bij Joep aan  :yes:


Ik ook  :yes:
Of het beter is? Geen idee. Maar het is wel anders, aangezien NAD een heel andere klank heeft dan Marantz.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

kunyuk57

bedankt alvast voor jullie reakties  hello
wat voor klank heeft de pm15s1 in vergelijk met de nad klank ?
is dit helderder of juist ,,matter;;
ik wil de pm15  vooral kopen om een mooie set samen te stellen [in de toekomst ook de tu15]





mars

oi kunyuk


ik weet wel hoe de pm15 klinkt , maar ga  eerst eens zelf luisteren ( thuis liefst) , dan ga ik je vertellen wat ik ervan vindt!! En waarom.

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Jacquestheone

Denk ook maar eens aan de ZR 6001 Sp....... je zult er versteld van staan wat deze aalemaal kan

Voraal als je alleen stereo gebruikt vraagt hij erg weinig van z'n vermogen/voeding. Als audio component heb ik de DV 7001 DVD speler... vooral het super audio is briljant.!!
De prijs kan met veel onderhandelen erg aantrekkelijk zijn.
Kijk maar eens op deze link....... de zilvere uitvoering is er blijkbaar niet meer!!

http://www.raf.nl/webshop/product_info.php?products_id=9062

Succes!!!!

dmeerpa

Citaat van: Jacquestheone op maart 07, 2008, 15:30:17
Denk ook maar eens aan de ZR 6001 Sp....... je zult er versteld van staan wat deze aalemaal kan

Voraal als je alleen stereo gebruikt vraagt hij erg weinig van z'n vermogen/voeding. Als audio component heb ik de DV 7001 DVD speler... vooral het super audio is briljant.!!
De prijs kan met veel onderhandelen erg aantrekkelijk zijn.
Kijk maar eens op deze link....... de zilvere uitvoering is er blijkbaar niet meer!!

http://www.raf.nl/webshop/product_info.php?products_id=9062

Succes!!!!

Sorry, maar de de Marantz ZR6001 is een totaal andere klassen (veel lager) dan de Marantz pm15s1. Aan de prijs alleen wordt dit al duidellijk. Je hoort me niet zeggen dat de ZR6001, of de SRxxxx receivers niet goed zijn. Zelf heb ik een SR8002, en deze is al veel beter dan de SR7500 op stereo gebied.
Ik denk niet dat er één receiver (meerkanaalsversterkers) is die even goed presteert als een puur stereo versterker. Vermoedelijk zal de nieuwe combi AV8003 & MM8003 van Marantz aardig in de buurt komen, maar die zal je niet hebben voor 5000€.
Nu voor 399 is deze ZR6001 zeker een koopje voor wie met een laag budget een receiver zoekt, met de mogelijkheid in een 2e of 3e ruimte te kunnen genieten van muziek.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

JohnWx

Citaat van: dmeerpa op maart 07, 2008, 16:10:18
Sorry, maar de de Marantz ZR6001 is een totaal andere klassen (veel lager) dan de Marantz pm15s1. Aan de prijs alleen wordt dit al duidellijk. Je hoort me niet zeggen dat de ZR6001, of de SRxxxx receivers niet goed zijn. Zelf heb ik een SR8002, en deze is al veel beter dan de SR7500 op stereo gebied.
Ik denk niet dat er één receiver (meerkanaalsversterkers) is die even goed presteert als een puur stereo versterker. Vermoedelijk zal de nieuwe combi AV8003 & MM8003 van Marantz aardig in de buurt komen, maar die zal je niet hebben voor 5000€.
Nu voor 399 is deze ZR6001 zeker een koopje voor wie met een laag budget een receiver zoekt, met de mogelijkheid in een 2e of 3e ruimte te kunnen genieten van muziek.



Dus als het veel duurder is het beter ?
Snap je benadering wel alleen je schrijft het verkeerd op.....
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Gouden Kabeltjes

Hoi,

Ik heb zelf PM15S1 in combinatie met B&W703 en ben ook bekend met de NAD 'sound' (eind jaren negentig monitor serie pre/power combo)

Mijn (uiteraard subjectieve) vergelijking:

PM15S1 geeft een meer dynamisch, helder klankbeeld met meer detail. Wat mij betreft een heel duidelijke upgrade die absoluut de moeite waard is.

Uiteraard kan het altijd beter (en kostbaarder) en ik denk dat je de 'kritiek' op de PM15S1 ook in dat kader moet zien. Maar voor ca. 1000-1250 euro nieuwprijs heb je volgens mij echt heel veel waar voor je geld.

Het enige waar ik zelf behoefte aan had, na verloop van tijd, was iets meer controle en power. Heb daarom een 2e PM15S1 aangeschaft voor bi-amp (dit is een heel mooi 'upgrade-pad' dat Marantz heeft voor de PM-15S1). Ben zeer tevreden met het resultaat!

Groeten,

Stefan
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria