De set van Emiel

Gestart door Emiel77, februari 01, 2022, 21:47:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emiel77

Komt vast goed, nu eerst de Mac mini ff updaten.
USB hub met 4TB SSD al getest, prima opslagplek voor muziek :-D

Zo eerst ff wat eten en vanavond lekker aanrommelen met de Mac mini 8-)
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra

Citaat van: Emiel77 op april 13, 2023, 18:38:22Komt vast goed, nu eerst de Mac mini ff updaten.
USB hub met 4TB SSD al getest, prima opslagplek voor muziek :-D

Zo eerst ff wat eten en vanavond lekker aanrommelen met de Mac mini 8-)
Have fun Emiel!

Emiel77

Tis ff wennen aan full Mac OS maar gaat goed komen.
Al weer een paar erg leuke opties ontdekt die ik nog ff moet gaan testen, bijvoorbeeld de optie om zonder Remote Desktop Apple Music bediening direct al naar de iPad te sturen, interessant en erg makkelijk :-D

Eerst nog ff de offline bibliotheek verder opbouwen, Mac mini nog ff via de Dragonfly koppelen aan de PM8006 etc (niet aan toe gekomen door al het gekloot met Mac OS vanavond) maar gaat allemaal goed komen 8-)

Al weer genoeg dingen tegen gekomen om te testen ook (verstokte Windows en Android gebruiker tot sinds kort...) al met al leuk puzzeltje wat betreft de mogelijkheden lig HB

En nee, de gaming Windows desktop verdwijnt niet... wil ook blijven SIM racen :-D (wil ik op de Mac ook nog eens proberen tot, zien of het mogelijk is)
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Emiel77

Hmm OK, heb de Mac mini vandaag echt helemaal goed ingesteld en aan het werk gezet...
duurt nog ff voor ik de nodige TB's aan muziek lokaal heb staan gok ik, maar... dankzij geluid equalisatie heb ik nu geen last meer van extreme volume niveau verschillen tussen Lossless en high res ook :-D  (was op de iPad nog wel een dingetje)

Mac OS heeft in Apple Music ook een eigen equaliser, ook lekker.

En niet geheel onbelangrijk... wanneer Dolby Atmos uitgeschakeld is in AM... gapless playback hello

Remote Desktop met iPad werkt ook probleemloos, morgen na restant van de muziek bibliotheek downloaden ook maar eens de Dragonfly Cobalt koppelen tussen de Mac mini en PM8006 :-D

Misschien is morgen te positief ook, ben alles aan het downloaden, dus zeg ehm... ik gok op ca 3 TB uit te komen, heb net 1,5 TB binnen :-D

Ow en ondanks de Mac aan het werk te zetten en tegelijk tijd er op werken... ding geeft geen krimp, doet wat ie moet doen 8-)
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

NB

Lekker aan het hobby'en. :yes:
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Nostra

Komt goed daar ten huize Emiel  HB

Emiel77

#261
Update dan maar weer :-D
Remote Desktop werkt (via Google 8-) ), nog niet ideaal nog ff aan werken.
Vanaf de Mac mini heb ik de iPad Pro prima als 2e scherm werkend.
Download van muziek bibliotheek is voltooid, kom uit op 2,73 TB voor nu en duurde maar een kwartier langer dan gegokt :-D

Ander dingetje: vandaag ff aan het denken gegaan voor SIM PC upgrades ook, RTX 4080 of RTX 4070 Ti en een nieuwe voeding, damn das duur :-o en dan kijk ik nog niet eens naar VR brillen :-D

Morgen een vrije dag (tot aan mn zomer vakantie elke maandag vrij, moet uren opmaken zegt men... gaat tot ehm... week 30/31 duren) denk dat ik morgen maar weer eens serieus ga SIM racen ook... je moet wat op je vrije dagen...
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

TurboMarco

Ik moet hier ook weer eens de SIM aanslingeren, deze is alweer een half jaar niet gebruikt  :eerie:
Terwijl ik eigenlijk alleen maar een monitorbeugel hoef te hebben.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Emiel77

Vandeweek de Sim weer aangeslingerd, ook ff met het oog op evt upgrades.
Denk dat ik nog maar ff wacht met upgrades ook, tenzij ik stiekem toch overstap op VR :-D 

Met de huidige i9 9900K en RTX 2080 (2018) draai ik alles nog op ultra in 1440p op 130+ FPS op single monitor setup....

Als ik me niet vergis komt er in 2024 een update / opvolger voor voor Assetto Corsa, lijkt me erg interessant... ook qua upgrades. F1 series (nee geen SIM, I know) voorlopig nog geen nieuwe engine dus dat gaat waarschijnlijk ook nog wel ff prima op de huidige hardware.

Mijn conclusie: geen upgrades nu, gewoon ff lekker afwachten wat er komt :-D

De belachelijke PSU eisen voor de Nvidia 40 generatie houden me ook nog wat tegen trouwens, terwijl feitelijk verbruik meer richting 20 series ligt dan 30 series... ik wacht het ff af, kan voorlopig nog prima vooruit :-D

Voor de dagelijkse dingen ben ik nu vooral ff de Mac mini aan het gebruiken, bevalt erg goed trouwens en is ook een prima muziekserver met externe SSD, nu alleen nog ff meer klooien met Remote Desktop voor bediening via de iPad, kom ik ff niet aan toe door omstandigheden, maar gaat goed komen :-D

Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Emiel77

Vanavond ff tijd gehad om meer aan te rommelen, resultaat: Mac mini is nu ook muziekserver (bedraad naar de PM8006 via de Dragonfly Cobalt) en Remote Desktop via de iPad werkt nu ook naar behoren :-D

Remote Desktop kan vast nog beter, ik blijf nog wel ff experimenteren ook :-D

Nu dit eigenlijk wel prima is... ga ik toch ff meer tijd vrijmaken voor SIM Racen ook, wordt echt weer tijd :-D
Zal wel ff tijd nodig hebben om mn oude vorm terug te krijgen, maar ook dat komt weer goed HB
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Emiel77

Kleine update... Remote Desktop kan idd beter, Apple noemt het Side Car:-D Mac met iPad als verlengstuk...
Nog wel wat ruzie met Apple Music en externe opslag, wordt ook wel weer opgelost (snap soms de apple logica gewoon ff niet) went vanzelf ook weer gok ik zo.

Zal een nadeel zijn van jarenlang Windows (en Android) gebruik, whatever, komt goed :-D

Moet wel ff wennen aan gebruik van iPad met muis ook trouwens, touch werkt met Side Car voor mijn gevoel nog niet lekker iig.

SIM racen nog niet aan toe gekomen helaas, ben al wel aan het denken aan VR upgrade, wordt duur geintje zoals ik het wil lig, ow whell, komt ook wel weer goed :-D

Mocht iemand nog tips hebben voor Apple Music en externe opslag, ze zijn welkom, al denk ik al aardig op weg te zijn ondertussen dor gewoon hier en daar wat testen en prutsen 8-)
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Emiel77

#266
OK... Mac en iPad werken nu lekker samen, wanneer het nodig is iPad als hoofd beeldscherm ook (draadloos) zonder third party apps etc.

Apple Music dingetjes waarschijnlijk nu ook opgelost, nu bezig met nog 2 TB binnenhalen (alweer) gaat vannacht gewoon door.

Morgen weer ff testen dus, Mac mini als muziekserver met externe opslag en iPad als bediening :-D
Misschien ook nog ff spelen met de LG C1 aan de Mac...

Vandaag ook maar ff F1 23 alvast aangeschaft, toch maar ff mee spelen ook.
SIM upgrades staan nog ff in de wacht wat PC betreft, ik wacht ff de systeemeisen voor Assetto Corsa 2 af (2024??)

VR upgrade... nu ff niet ook dus :-D

Ben al wel weer begonnen met SIM racen ook, ff de vorm weer vinden, lukt al weer aardig ook :-D
AC ACC RFactor2 en diverse F1 titels (blijf een voorkeur voor AC houden ook)
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Emiel77

Hmm nieuw dingetje, nu wel aan de Mac gewend ook...
Zit er aan te denken om eens een Trial van Logic Pro te gaan testen... lekker zelf aanklooien en muziek (of teringherrie :-D ) maken, iemand tips??

Gaat dat weer een duur geintje worden waar MIDI synthesizers en drum machines etc bij nodig zijn eigenlijk?

Voor de duidelijkheid: is voor hobby / bezigheidstherapie, ben niet van plan muziek uit te brengen... software mag best wat kosten, maar ben niet van plan synths en drum machines aan te gaan schaffen.
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Emiel77

Hmm Technics gaat een nieuwe versie van de 1200 serie uitbrengen lees ik net, wordt de GR2 lijkt het.

Uiteraard duurder en de marketing afdeling zal het als beter verkopen lijkt me :-D

Nee die ga ik niet testen, mn huidige SL-1210GR met Ortofon Concorde Century doet ut nog errug lekker :-D
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Nostra

Citaat van: Emiel77 op september 09, 2023, 23:49:48Hmm Technics gaat een nieuwe versie van de 1200 serie uitbrengen lees ik net, wordt de GR2 lijkt het.

Uiteraard duurder en de marketing afdeling zal het als beter verkopen lijkt me :-D

Nee die ga ik niet testen, mn huidige SL-1210GR met Ortofon Concorde Century doet ut nog errug lekker :-D

Ik zou niet weten waarom je van je gr naar de zogezegde nieuwe g zou gaan...

Ik zweer trouw aan een MK2. Die zijn zo al duur genoeg in goede staat...