PM17 Mk II Ki of PM 14 Mk I?

Gestart door VincentH, september 04, 2006, 14:10:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VincentH

Ik wil een stereo versterker kopen ter aanvulling op mijn HT (SR7400 met Quad 12L) en de keuze is tussen de PM17 Mk II Ki en de PM 14 Mk I.
Wat zouden jullie kiezen en waarom? Alvast bedankt voor de feedback!

TurboMarco

Ik kies dan voor de PM14 :-D

Deze heeft net wat meer ballen dan een 17ki en ik vind deze ook wat mooier om te zien.

Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

VincentH

Wat bedoel je met "ballen"? Alleen vermogen? Of klank?

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Citaat van: Stadium III op september 04, 2006, 17:16:11
neem aan vermogen

stadium III
Maar ook klank, aangezien het laag beter bediend wordt zal deze een stuk strakker zijn, waardoor ook mid en zelfs hoog verbetert (harmonischen).
Klankkleur is als het goed is wel hetzelfde.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

jep meer vermogen,persoonlijk vind ik dat altijd wel wenselijk.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Citaat van: Marco op september 04, 2006, 18:49:32
jep meer vermogen,persoonlijk vind ik dat altijd wel wenselijk.


het is wel een prettig als je wat meer powerachter de hand hebt

nu heb ik niet te klagen met 7x105 w maar goed meer zou zoms wel eens wat gecontroleerder kunnen zijn

stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

VincentH

Waarschijnlijk wordt het de PM14! 8-)

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

dolderd13

Je kan ook 2  SM 17 eindbakken inzetten  pompom alsm bi-amp 2x60watt aan het hoog en 2 x 60 watt aan het laag.
Is dit te weinig dan kun je ze bruggen naar mono,dan heb je 2 x 100 watt HB HB HB.
Ik twijfel er zelf ook aan,wat heeft meer effect,het H.T uitbreiden met een goede geintregeerde amp of met 1 of 2 eindbakken     HLP HLP
wie heeft hier ervaringen mee.

TurboMarco

Citaat van: dolderd13 op september 06, 2006, 19:53:26
Je kan ook 2  SM 17 eindbakken inzetten  pompom alsm bi-amp 2x60watt aan het hoog en 2 x 60 watt aan het laag.
Is dit te weinig dan kun je ze bruggen naar mono,dan heb je 2 x 100 watt HB HB HB.
Ik twijfel er zelf ook aan,wat heeft meer effect,het H.T uitbreiden met een goede geintregeerde amp of met 1 of 2 eindbakken     HLP HLP
wie heeft hier ervaringen mee.
Ik heb in het begin 2x PM95 aangesloten op de SR4300 en ik werd een beetje moe van het draaien aan de knoppen van de volume,ik heb uiteindelijk besloten om de SR4300 voor filmdoeleinden te gebruiken en de 2e PM95 te verkopen,de overgehouden PM95 speelt nu nog enkel als stereo versterker,als je toch de receiver als VV wilt blijven gebruiken dan zou ik toch een leuke eindbak aansluiten want dat werkt gewoon gemakkelijker :-D

Dus het idee van de SM17 is zo gek nog niet .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

VincentH

Als het je vooral om de eindtrappen gaat is een mooie eindversterker inderdaad een beter idee. Ik wil gewoon mijn stereo op een hoger plan brengen en dan is een geintegreerde versterker beter, omdat je dan ook meteen de vorversterker meepakt. Voor HT gebruik heeft de PM 14 (evenals de PM17) de mogelijkheid om een schakelaar om te zetten, zodat hij alleen als eindversterker werkt. Dan zit je ook niet met twee volumeknoppen.
Ik heb in principe een deal, maar moet nog een afspraak maken om het apparaat op te halen (trein lijkt me geen goed plan!).

lionb

zeker niet  maar een marantz pm14 vind ik persoonlijk een hele mooie versterker ik zou het wel weten gr lionb notworthy

Maurice

Citaat van: lionb op september 07, 2006, 16:42:45
zeker niet  maar een marantz pm14 vind ik persoonlijk een hele mooie versterker ik zou het wel weten gr lionb notworthy
Vandaar dat jij ook al zoveel gewisseld hebt van apparatuur  byebye
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude