PM14 MK2 KI of PM14 S1SE

Gestart door themaestro, januari 18, 2022, 21:44:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: CBdicX op januari 27, 2022, 12:27:59
Bedoel je nu dat die nicht en jouw vriendin bi zijn ....... ?  :-D  :-D
"What ever makes you tick".
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

themaestro

Citaat van: CBdicX op januari 27, 2022, 12:22:37
Vind ook alle KI's er prachtig uit zien, net even een stapje verder of hoger dan de modellen er onder.
En dit is natuurlijk wel een "oer" Marantz met dat kleine patrijspoortje  notworthy
Volume regeling dat trapsgewijs werkt vind ik ook waardeloos, net te zacht, een stapje hoger te hard  :-(
Maar ja, dan gaat het naar digitale regeling, en dat vinden de puristen weer niet kunnen, maar wel lekker  :yes:

Ik vraag mij alleen af wat als "relaxed en gedetailleerd stereobeeld" gezien moet worden, want dan zou ook "actief en ongedetaileerd stereobeeld" moeten bestaan......  :wink:
Het uitleggen van een geluidsbeeld is net zo lastig als omschrijven hoe men een wijn vindt. Ik bedoel hiermee dat er veel ruimte tussen de instrumenten zit waardoor het geluid niet chaotisch of druk overkomt. Hierdoor klinkt het geheel rustig en ontspannen. Zo beter?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

CBdicX

Citaat van: themaestro op januari 28, 2022, 00:01:46
Het uitleggen van een geluidsbeeld is net zo lastig als omschrijven hoe men een wijn vindt. Ik bedoel hiermee dat er veel ruimte tussen de instrumenten zit waardoor het geluid niet chaotisch of druk overkomt. Hierdoor klinkt het geheel rustig en ontspannen. Zo beter?

Eh, nee, maar ik begrijp die wijn "kenners" ook niet...........

Op het punt na dat de ene speaker wat scheller klinkt en de ander wat meer bass/midden heeft, uit dezelfde prijsklasse, is het voor mij een pot nat.
En zoals de bekende speaker en versterker testers praten zakt mijn broek van af.

Aan een kant ben ik wel blij dat ik dit allemaal niet hoor, ik hoef (nu) alleen te kijken, staat het of staat het niet binnen het interieur.
Het verschil tussen een speaker van 500 euro en 1500 euro neem ik soms wel waar, alhoewel het toch wel weer lastiger gaat worden als het om 2 speakers gaat van hezelfde merk !
Dan is het grootste verschil vaak de uitvoering, vinyl op de rechthoekige kast, of 2 kleuren piano glans / houtfineer op een gebogen kast.
En nee, een gebogen kast klinkt niet anders dan een rechthoekige, maar die kost veel meer om te maken dan de rechthoekige.