Pm15 en sr7500

Gestart door motje78, november 12, 2007, 12:00:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

motje78

Hallo Allemaal,

Ik heb een vraag over het combineren van deze 2 apparaten met surround en stereo. Ik wil mijn 2 klipsch rf5jes op mijn pm15 houden (aangezien ik het meeste muziek luister). Maar als ik dan een film ga kijken wil ik niet de kabels voor de fronts overgooien op de sr7500, dus wil ik dit combineren. Ik heb al wat gelezen op dit forum in deze rubriek, hoe jullie dit aanpakken! Jullie laten de fronts op de receiver zitten en gaan dan via de pre-out naar de ingang op de versterker. Ik dacht eraan om de andersom te doen. Fronts op de pm15 via de preout naar een sr7500 ingang met een interlink. Muziek luisteren dan zoals het is, wil ik dan een film kijken beide apparaten aan en kijken maar.. Kan dit, zo ja moet ik dan nog ergens op letten. Brengt zo'n combo geen schade aan de apparatuur

Graag hoor ik jullie mening

Bedankt,
Tjerk Mout

thom

je kan niet via de versteker naar je 7500 dan hbe je geen surround hoor, en denk dat je bedoel in die anderen topic je fronds door de (bijv)15 en de rest via de 7500. als ik jouw was zouw ik je versterekr via de pre-out van je 7500 je fronds laten aansturen.

mahansz

ten eerste: welkom op het forum motje78 hello

dat vraag ik mij dus af... Volgens mij moet het mogelijk zijn om je fronts aan je pm15 te koppelen (+ je cd-speler ook, zodat je in stereo niks via je sr7500 laat lopen). Mocht je ht willen draaien, dan de sr7500 inschakelen en via pre-out het frontgedeelte via je pm-15 laten lopen. Je surround gaat dan via de sr7500, de fronts via pm-15, mits goed ingesteld natuurlijk!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

motje78

Bedankt voor jullie reactie,

Mahansz 8-), wat bedoel je met goed instellen!

Groeten,

Tjerk

Maurice

Citaat van: motje78 op november 12, 2007, 20:20:26
Bedankt voor jullie reactie,

Mahansz 8-), wat bedoel je met goed instellen!

Groeten,

Tjerk
Ik denk dat Mahanzs bedoelt dat je de juiste ingang op de PM15S1 moet kiezen en er verder voor moet zorgen dat de volumes van beide versterkers overeenkomen. De laatste zal de meeste moeilijkheden geven volgens mij.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

#5
Welkom op het forum Tjerk.


De mooiste manier van aansluiten en tevens ook de meest praktische is als volgt;

Verbind de pre out (front speakers) van de sur. receiver met een tape of de aux ingang van je PM-15.
De rest van de bronnen behalve de dvd speler sluit je ook gewoon aan op je PM-15.
De front speakers worden ook gewoon op de PM 15 aangesloten dat begrijp je....

De rest uiteraard wel aan de surround receiver.

Zet het volume van de PM 15 half open met de ingang gekozen waar je de surround receiver op aangesloten hebt (tape of aux)
Ik zeg half open omdat dit al aardig overeen zal komen met het benodigde volume en een mooie vaste setting is.

Stel nu in het menu van de receiver het volume van de fronts, rears, centre en sub in en klaar is kees.

Met de selector switch op de PM-15 kun je nu volstaan even van bron te veranderen om in stereo te luisteren.

Ik neem aan dat je dit verhaal snapt?

Succes en veel plezier!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mahansz

Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

motje78

Nou Jongens,

Het is duidelijk en het werkt.. HB
Bedankt voor jullie advies.. Het duurt even maar dan heb je ook wat, zeg maar!!!

Bedankt jongens..

Tjerk

Maurice

Citaat van: motje78 op november 13, 2007, 09:29:36
Nou Jongens,

Het is duidelijk en het werkt.. HB
Bedankt voor jullie advies.. Het duurt even maar dan heb je ook wat, zeg maar!!!

Bedankt jongens..

Tjerk
Mooi!
Soms kan het leven zo mooi zijn  pompom
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Stadium III

Wel leuk de uitleg maar als ik het zo lees
Maar toch lijkt me als je een bron op de PM 15 hebt aangesloten en je die gebruikt dat je het volume van half open af moet halen omdat het anders te hard gaat en je dan nog het volume appart moet regelen

Pff ik kanb dit ook fout hebben naar zon lange afwezige tijd  :-P


Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

SB_Marantz

Lijkt me een erg logische gedachte.  clown1

Die ''setting'' is alleen van toepassing tijdens gebruik van de srroundreceivert.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM