Welk album of film staat er op jouw verlanglijst? Vermeld a.u.b. ook het format.

Gestart door Cornelis1921, november 07, 2016, 14:05:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Matt

Citaat van: Zep op november 25, 2016, 21:43:41
Voor albums geen verlanglijst.....ik heb Tidal  :-P

Past meer bij mijn karakter, houd niet van wachten en heb nog genoeg andere verlangens  :evil:

Tidal staat ook nog op mijn lijst, maar na een concert koop ik ook graag een album.
Ook ga ik graag op verkenning en is er van veel opkomend talent nog niks te vinden op Tidal of Spotify...
Spotify heeft zelf niks staan van Prince, weet niet hoe dit bij Tidal is? Maar als ik zo'n legendes al moet missen dan zal ik nooit tevreden zijn van zo'n dienst  :no:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Zep

Hier gewoon alle albums van Prince op Tidal, vreemd dat ze niet te vinden zijn op Spotify  :-o

Wanneer ik het echt niet kan vinden dan download ik het gewoon voor mijn usb-schijfje.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Matt

Citaat van: Zep op november 27, 2016, 14:23:38
Hier gewoon alle albums van Prince op Tidal, vreemd dat ze niet te vinden zijn op Spotify  :-o

Wanneer ik het echt niet kan vinden dan download ik het gewoon voor mijn usb-schijfje.

Prince is nu wel een extreem voorbeeld, naar auteursrechten en dergelijke. :)
Tidal betaald de artiesten ook het beste uit per duizenden streams.

Dat is idd ook nog op oplossing :)
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Zep

Citaat van: Matt op november 27, 2016, 14:44:45
Tidal betaald de artiesten ook het beste uit per duizenden streams.

Ja klopt, hoewel Prince zelf er sowieso niet meer veel op zal verdienen  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

xander32

De muziek die er voor mij toe doet, staat op mijn nas als flac. Maar Spotify heb ik momenteel ook gratis, wanneer ik er voor moest betalen zou ik wellicht wat meer kritisch zijn :roll:.

Citaat van: Matt op november 27, 2016, 14:16:20
Tidal staat ook nog op mijn lijst, maar na een concert koop ik ook graag een album.
Ook ga ik graag op verkenning en is er van veel opkomend talent nog niks te vinden op Tidal of Spotify...
Spotify heeft zelf niks staan van Prince, weet niet hoe dit bij Tidal is? Maar als ik zo'n legendes al moet missen dan zal ik nooit tevreden zijn van zo'n dienst  :no:

Matt

Citaat van: xander32 op november 27, 2016, 15:29:42
De muziek die er voor mij toe doet, staat op mijn nas als flac. Maar Spotify heb ik momenteel ook gratis, wanneer ik er voor moest betalen zou ik wellicht wat meer kritisch zijn :roll:.

Als ik er voor zou betalen, zou ik ook voor Tidal kiezen. Het blijft goedkoper in vergelijking om zelf albums te kopen  :-D
Maar idd, zo is het wel leuk opgelost. De belangrijkste zoek ik op vinyl of hou ik digitaal. De rest via Tidal, lijkt mij wel een leuk vooruitzicht  :yes:
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

NB

Citaat van: Matt op november 28, 2016, 09:29:09
Als ik er voor zou betalen, zou ik ook voor Tidal kiezen. Het blijft goedkoper in vergelijking om zelf albums te kopen  :-D
Maar idd, zo is het wel leuk opgelost. De belangrijkste zoek ik op vinyl of hou ik digitaal. De rest via Tidal, lijkt mij wel een leuk vooruitzicht  :yes:

Ik gebruik wel eens spotify  of Groove music. Maar dan als een soort radio. Muziek behang. Dan boeit me de kwaliteit niet zo.
Echt luisteren liever op cd. Ik houd er van om in de boekjes v/d cd te kunnen opzoeken wie er ook al weer wat precies deden.
Of een fijne biografie te lezen en er mijn eigen soundtrack van de betrefffende uitvoerende persoon of band bij opzetten.
Vinyl blijft voor mij verleden tijd.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op november 23, 2016, 03:05:46
Nieuw op lijst:

Mahler: Symphonies Nos. 1-10 - Bamberger Sympnonie Orchester o.l.v. Jonathan Nott (Tudor, 12SACD) - diverse aanbieders - prijs rond EUR 70,00.

Tonhalle Orchester Zürich: Zinman Years (1995-2014) SONY Music, 50CD, prijs 65,00 - 90,00 bij diverse aanbieders.
De tweede box is ook van de lijst afgevoerd; ik hou zo geld over... :-D

Inmiddels wel een 5CD boxje uit de ICON-serie met werk van de Britse dirigent Charles MacKerras uitgebracht door Warner en besteld bij Plato (EUR 16,99). :-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Matt

Citaat van: Nb op november 28, 2016, 13:45:29
Ik gebruik wel eens spotify  of Groove music. Maar dan als een soort radio. Muziek behang. Dan boeit me de kwaliteit niet zo.
Echt luisteren liever op cd. Ik houd er van om in de boekjes v/d cd te kunnen opzoeken wie er ook al weer wat precies deden.
Of een fijne biografie te lezen en er mijn eigen soundtrack van de betrefffende uitvoerende persoon of band bij opzetten.
Vinyl blijft voor mij verleden tijd.

Kan je op Tidal toch ook terug vinden?
Momenteel is cd meer verouderd dan vinyl, maar dat is off topic  clown1
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

NB

Citaat van: Matt op november 30, 2016, 23:11:21
Kan je op Tidal toch ook terug vinden?
Momenteel is cd meer verouderd dan vinyl, maar dat is off topic  clown1

Ook ff off topic
Ik heb zo' n vermoeden dat de meeste kopers van vinyl er over een aantal jaren nog achter gaan komen
dat, kraken en ruisen en overslaan bijzonder vervelend kunnen zijn en bijna onvermijdelijk na intensief draaien en hier & daar een ongelukje. Ik heb een flinke platen verzameling gehad. Sommige platen heb ikwel 3 of meer keren overnieuw gekocht, wegens slijtage.
Ben nu al een aardig tijdje bezig met cd's te verzamelen. De zoektocht naar muziek op cd, die ik ooit op lp heb gehad,
is een soort jacht geworden. Mijn ervaring is dat cd's toch makkelijker netjes te behandelen zijn in gebruik dan lp's.
-------------
Ik heb tidal nu eens gedownload. Zal het eens proberen. Spotify is meer een soort gewoonte geworden.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

xander32

Zo gauw nieuwe albums als d/l eenzelfde prijs kennen als die op cd, ga ik voor d/l. Maar anno 2016 is het nog zo, dat een nieuw album als d/l snel €20 mag kosten, terwijl de variant op cd voor de helft is te verkrijgen. Dat beetje werk wat ik voorts met het rippen heb, neem ik dan graag op de koop toe.
Dat is de enige reden dat ik nog steeds cd's koop :yes:.

sjoek

1 album wat ik nog graag eens "orgineel" wil hebben is george harrison - live in japan (sacd) maar hij is me tot nu toe altijd te duur omdat ik hem al wel kan luisteren :angel:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

mountainbiker

Citaat van: Nb op november 30, 2016, 23:49:22
Ook ff off topic
Ik heb zo' n vermoeden dat de meeste kopers van vinyl er over een aantal jaren nog achter gaan komen
dat, kraken en ruisen en overslaan bijzonder vervelend kunnen zijn en bijna onvermijdelijk na intensief draaien en hier & daar een ongelukje. Ik heb een flinke platen verzameling gehad. Sommige platen heb ikwel 3 of meer keren overnieuw gekocht, wegens slijtage.
Ben nu al een aardig tijdje bezig met cd's te verzamelen. De zoektocht naar muziek op cd, die ik ooit op lp heb gehad,
is een soort jacht geworden. Mijn ervaring is dat cd's toch makkelijker netjes te behandelen zijn in gebruik dan lp's.
-------------
Ik heb tidal nu eens gedownload. Zal het eens proberen. Spotify is meer een soort gewoonte geworden.
Toch maar de cd. http://www.audio-creative.nl/achtergrond/hoe-analoog-is-je-vinyl-eigenlijk/
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Zep

Ben blij dat ik van alle "rommel" af ben, streamen en alles staat netjes opgeruimd  :-P

Bovendien ben ik daarmee heel milieubewust bezig  :angel: , hoef ik veel minder op te staan en kan ik de Ze(p)n filosofie toch een beetje aanhouden door met zo min mogelijk materialistische ballast door het leven te gaan  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

NB

Citaat van: sjoek op december 01, 2016, 08:45:01
1 album wat ik nog graag eens "orgineel" wil hebben is george harrison - live in japan (sacd) maar hij is me tot nu toe altijd te duur omdat ik hem al wel kan luisteren :angel:

Ja die heb ik oog op het oog. Ook om dezelfde reden nog niet aangeschaft.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.