Mijn eerste single/cd/lp/mp3

Gestart door sjoek, oktober 24, 2016, 09:04:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bert5001

Jazeker toen nog 220 volt 😁😁😁😁😁😁

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk


jowa

M'n eerste album ooit heb ik nog gekocht als cassette bandje.
Het waren er eigenlijk twee, nl FGTH met Welcome to the Pleasuredome en Propaganda met A Secret Wish.

Later weer op CD gekocht en weer later daar de special editions van.
En nu beide streamen via Spotify en geript vanaf m'n NAS.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sjoek

Citaat van: jowa op oktober 27, 2016, 13:56:49
M'n eerste album ooit heb ik nog gekocht als cassette bandje.
Het waren er eigenlijk twee, nl FGTH met Welcome to the Pleasuredome en Propaganda met A Secret Wish.

Later weer op CD gekocht en weer later daar de special editions van.
En nu beide streamen via Spotify en geript vanaf m'n NAS.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Helemaal vergeten cassette er bij te zetten frusty ik had toen ik klein was altijd al een cassettebandje van elvis :yes:.

Ook heel herkenbaar trouwens om meerdere uitgaves van een bepaald album te hebben.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

Cassette was bij mij alleen om op te nemen van de radio, op vrijdag.........wat was het ook alweer Tros top 40 of Avro's toppop......weet het niet meer, was ergens tussen 14.00u - 16.00u. Werd altijd pissig als de DJ op het eind er door heen begon te rattelen  :-D
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

sjoek

Citaat van: Brutus op oktober 28, 2016, 01:07:46
Cassette was bij mij alleen om op te nemen van de radio, op vrijdag.........wat was het ook alweer Tros top 40 of Avro's toppop......weet het niet meer, was ergens tussen 14.00u - 16.00u. Werd altijd pissig als de DJ op het eind er door heen begon te rattelen  :-D

Ook heel herkenbaar. Ik heb nog 1 cassettebandje opgenomen van de top 100 op eerste kerstdag 1998. En bij de nummers word er soms op het einde ook door heen gelult. Heb zelfs een tijd gehad dat als ik 1 van de nummers ergens terug hoorde dat ik het gepraat miste :-o

En ik herinner me nog dat mijn vader een opname van tim finn - fraction too much friction daar roept de dj op het einde ruim baan voor de koeien aan het einde. En tot op de dag van vandaag als ik dat nummer luister denk ik daar aan.

Conclusie na een lang verhaal: het kan uiteindelijk ook nostalgisch zijn dat de dj er doorheen lult :-P :-P
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

In 1998 zat ik allang aan de cd maar dat zal wel een stukje leeftijdsverschil zijn  :-(
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

sjoek

Citaat van: Brutus op oktober 28, 2016, 14:02:52
In 1998 zat ik allang aan de cd maar dat zal wel een stukje leeftijdsverschil zijn  :-(

Ik ook.. alleen had een walkman voor op de achterbank in de auto :-D 8-)
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

Zat niet meer op de achterbank, reed zelf al een aantal jaren zelf  8-)
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

sjoek

Ik werd 11 dat jaar dus was veiliger achterin :schater:
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

Ik werd 29 dat jaar, wat jij waarschijnlijk nu bent of wordt  :-)
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

DHG500

#25
In 1979 mijn eerste singeltje gekocht;
The Detroit Spinners - Workin' my way back to you

sjoek

De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Cornelis1921

Shostakovich: Symphony No. 5 - National Symphony Orchestra o.l.v. Mtislav Rostropovich (DGG CD)

Eerste inspeling door deze combo.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *