de set van Nb

Gestart door Nb, oktober 23, 2016, 12:14:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NB

Citaat van: JohnDavids op mei 21, 2023, 20:39:27Dan is de kabel niet volgens de norm maar een 1 blijft een 1 een 0 een 0 en maakt er geen eigen dingen bij een kabel maar dan is de kabel wel heel slecht

Je kan ook gewoon een interlink pakken doet het ook maar goed ?

Heb ik ook diverse geprobeert om mee te experimemteren, is ook niks.
Heel wat geprobeert inmiddels. Blijf blij met de oude Ixos.
Een heel mooie, dikke Audiolab bijvoorbeeld. Legt het ook af tegen de Ixos.
Doffer, Minder helder.
Wel fijn dat ik een schoonzoon met een audiotic heb. We kunnen onderling ook wat uit proberen.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

JohnWx

Citaat van: NB op mei 21, 2023, 21:48:06Heb ik ook diverse geprobeert om mee te experimemteren, is ook niks.
Heel wat geprobeert inmiddels. Blijf blij met de oude Ixos.
Een heel mooie, dikke Audiolab bijvoorbeeld. Legt het ook af tegen de Ixos.
Doffer, Minder helder.
Wel fijn dat ik een schoonzoon met een audiotic heb. We kunnen onderling ook wat uit proberen.


Vind het bijzonder dat twee coaxkabels gemaakt volgens de norm "ander" klinken

De Audiolab is een gewone RG59 tv coax kabel met een dikke mantel
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

NB

Dat mag jij vinden. Ik ook gelukkig.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Emiel77

Wil hier niet te veel over tikken ook, maar laten we wel wezen...

Misschien het belangrijkste voor Coax... de afscherming van externe verstoringen, zeker in deze tijden met erg veel storende bronnen in zo goed als ieders systeem.

Feit blijft dat bij de goedkopere kabels onder andere op de afscherming wordt bezuinigd.

Hoor je het verschil niet? prima, lekker goedkope kabels kopen dan.

Persoonlijk ben ik erg blij met mn eigen keus voor de tussenweg, grotendeels Inakustik premium (dubbel shielded) voor alle interlinks en Oehlbach 2,52 OFC met aan beide kanten Oehlbach Solution Banana stekkers naar de Signums, erg happy mee :-D

Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

Vinyl_Fuchs

Google maar eens op Ocos.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

NB

#275
Citaat van: JohnDavids op mei 21, 2023, 21:53:51Vind het bijzonder dat twee coaxkabels gemaakt volgens de norm "ander" klinken

De Audiolab is een gewone RG59 tv coax kabel met een dikke mantel

Heb een Audioquest Forest aangeschaft. Kwam tijdens online snuffelen op mijn pad.
Betaalbare kwaliteit. Deze kwam er ook goed uit bij een coaxkabel test bij Alpha:

https://alpha-audio.net/nl/achtergrond/een-duik-in-digitale-interlinks-coaxiale-kabels/

Deze is ook wat langer (70 cm), dus heb ik wat meer schuifruimte.
In de Ali spullen trap ik niet meer in.



Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Vinyl_Fuchs

Mooie kabel, NB. Ik heb mezelf nog niet zo intensief met bekabeling beziggehouden: zit nog ergens tussen believer en non-believer.
Heb zelf 2x nieuwe Van den Hul The Name (voor de DT/ Phonovoorversterker: waren het goedkoopste) en 2 x tweedehandse MIT AVT2 voor het digitale gebeuren/ VV en nog 5 nieuwe (1x 2m en 4x 1,5m) netkabel van JIB/ Boaacoustic (toendertijd tijdens introductie: €115 per stk. en nu met gemak meer dan €300 per stuk: slik) LS-kabels zijn standaard dikke 4mm koperen kabels die de vorige eigenaar op de Klipschen aangebracht had. Voldoet tot op heden. 
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

NB

Ja, het moet wel leuk blijven en in evenwicht qua kosten met je set.
Een beetje experimenteren vind ik wel leuk.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Vinyl_Fuchs

Ik ben echter minder van het experimenteren: licht autistisch van aard. 
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Emiel77

Nice NB :-D

@JohnDavids vergelijkingen met 1800 dollar kostende kabels slaan nergens op in dit geval...
Marantz PM8006 | Marantz ND8006
Technics SL-1210GR | Ortofon Concorde Century
Quadral Signum 70 | Quadral Qube CS10
Apple Mac mini M2 | Apple iPad Pro M1
AudioQuest DragonFly Cobalt
Sennheiser HD 660S | Sennheiser Momentum 3
LG 55" Oled C1 | Apple TV 4K

NB

Citaat van: JohnDavids op mei 21, 2023, 21:53:51Vind het bijzonder dat twee coaxkabels gemaakt volgens de norm "anders" klinken

Je kunt er niet doorheen kijken. BIJ Ali zie je foto'tjes en bladiebla die je maar moet geloven.
de test op Alpha laat duidelijk zien dat er een aantal coax kabels dat zelfs niet zijn en anderen absoluut niet aan de norm voldoen.

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

Whisper.nl

Voor de interlink gebruik ik een rca Accuphase.

Voor de ls kabel een NordOst flatline biwire.

Voldoen beiden prima.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: NB op juli 15, 2023, 12:00:13Je kunt er niet doorheen kijken. BIJ Ali zie je foto'tjes en bladiebla die je maar moet geloven.
de test op Alpha laat duidelijk zien dat er een aantal coax kabels dat zelfs niet zijn en anderen absoluut niet aan de norm voldoen.



Dan is de vraag horen we dat in het filmpje zie je geen meetverschil ?

Als het allemaal zo erg gesteld zou zijn zou er toch een soort van "revolutie" zijn in de audio wereld met : ban de slechte coax



Ik hoor en lees er haast niks over maar dan ook alleen omdat met gezwicht is voor het betaalde geld wat men heeft uitgegeven denk ik en men zich voor zich zelf moet verantwoorden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

NB

Heb mijn Audioquest Forest gisteren ontvangen en een aantal cd's met de Ixos en daarna met de AQ coax gedraaid.
Er zit met de AQ veel meer rust en diepte in het geluidsbeeld.
Echt een flink verschil met andere coax kabeltjes die ik heb.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.