SR7300/7400 of SR5200 + 2x MA-500 ? (of nog wat anders)

Gestart door ProXius, november 01, 2007, 20:44:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ProXius

Hoi allemaal!
Gewoon eens experimenteren, mijn SR6300 gaat zaterdag de deur uit en zit met een dilemma. Wat moet er komen?
400 euro is de max en mag tweede hands.

Zelf zat ik te denken aan een SR7300, of als het lukt een SR7400.

Maar ineens kwam het volgende idee in mij op...
Wat als ik nou een SR5200 neem, met 2x een MA-500 voor de fronts? klinkt wel erg leuk in de oren moet ik zeggen.

Iemand die wat advies heeft? Het hoeft zelfs niet eens marantz te zijn, maar op dit forum kan het haast niet anders.  clown1

Groetjes,
Jasper
Marantz SR9600
Marantz CD5001 (Gehakt mods)
Panasonic BD35
Focal Chorus 716V - 700CC V
D.I.Y. 15" Exodus sub + 400w Reckhorn

ProXius

Nog even een aanvulling, hier het lijstje wat ik allemaal op het oog heb:

Marantz SR7300
Marantz SR7400
Marantz SR5200 + 2x MA-500
Pioneer VSX-20141i
Sony STR1200es‏
Yamaha V2400
Yamaha V1500
Denon 3801
Onkyo TX-SR674E

Dit is een beetje de shortlist die ik op het oog heb. De V2400 van Yamaha is 'iets' over budget, maar als deze nou echt zó er uit springt is daar misschien wat mee te doen.
Ook de SR7400 gaat moeilijk worden en zal wat boven het budget komen, toch blijft hij er even in staan!
De Onkyo wordt ook krap maar staat er wel bij.
De Sony is de goedkoopste, maar dan zou er wel geld over blijven voor misschien een kabel upgrade of Tv upgrade of wat dan ook.

Nouja, we komen er wel uit ooit :D
Jasper
Marantz SR9600
Marantz CD5001 (Gehakt mods)
Panasonic BD35
Focal Chorus 716V - 700CC V
D.I.Y. 15" Exodus sub + 400w Reckhorn

Rob G

Waarom wil je eigenlijk upgraden? Wil je meer vermogen om te zien wat dit met jouw speakers doet?
Wil je naar een ander merk overstappen omdat je kwa klank een andere richting op wilt?

Ik vraag me een beetje af of het niet verstandiger was geweest om wat door te sparen zodat je een grotere upgrade-stap kun nemen. (het verschil tussen een SR6300 en SR7400 zal niet aanzienlijk zijn...)

ProXius

#3
Mwach, het was meer dat ik voor een moeie prijs mijn 6300 weg kon doen...
En, altijd leuk om iets anders te hebben staan, ik vind het niet erg om te experimenteren met andere merken. (eens zien wat andere kunnen bieden aan mijn speakers)
Mocht ik er niet uitkomen, dan mag ik een 7300 overkopen van een familielid zonder iets bij te betalen. ;)
Marantz SR9600
Marantz CD5001 (Gehakt mods)
Panasonic BD35
Focal Chorus 716V - 700CC V
D.I.Y. 15" Exodus sub + 400w Reckhorn

ProXius

Okai, ik krijg net een aanbod voor een Pioneer VSA- EO7‏
Niet veel info over te vinden maar schijnt een behoorlijk speciaal beest te zijn?

Jasper
Marantz SR9600
Marantz CD5001 (Gehakt mods)
Panasonic BD35
Focal Chorus 716V - 700CC V
D.I.Y. 15" Exodus sub + 400w Reckhorn

thom

Citaat van: ProXius op november 03, 2007, 17:22:33
Okai, ik krijg net een aanbod voor een Pioneer VSA- EO7‏
Niet veel info over te vinden maar schijnt een behoorlijk speciaal beest te zijn?

Jasper
denk dat je voor die info een ander forum moet hebbe :wink:

Stadium III

ik ken die recievers wel

mooie apparaten maar wel een jaar of 6 oud
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Het aanbod in gebruikte receivers is zeer groot dus het is wel raadzaam om de tijd er voor uit te trekken om de receiver naar keuze te vinden,in het geval van nieuw word het wat makkelijker want je kan immers vooraf iets beluisteren in je eigen huiselijke omgeving ,daarmee belanden we op een punt waar het uiteindelijk om gaat ,namelijk wat vind je er zelf van,kijk ik kan wel zeggen dat de pioneer niet lekker klinkt maar een ander kan er helemaal lyrisch van worden,en voor € 400,- kan je best wel een leuke nieuwe receiver kopen ,of in het geval met eindversterker(s) zijn ook hele leuke dingen te doen,keuze zat iig  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

ProXius

#8
Bedankt allemaal!

Waarschijnlijk heb ik een SR7400 op de kop weten te tikken, die gaat het dan ook worden. :)
Kwa cijfers een upgrade, of ik het ook ga horen is een tweede maar dat geeft niet :D We zijn weer een stapje hoger!

#JOEPIE! Hij is er!  :-o Hmmm zwaarder en dieper als de 6300! Morgen ga ik hem testen ;)
Marantz SR9600
Marantz CD5001 (Gehakt mods)
Panasonic BD35
Focal Chorus 716V - 700CC V
D.I.Y. 15" Exodus sub + 400w Reckhorn

Jan


Maurice

Citaat van: ProXius op november 04, 2007, 15:13:02
#JOEPIE! Hij is er!  :-o Hmmm zwaarder en dieper als de 6300! Morgen ga ik hem testen ;)
Morgen is al lang geleden, dus wat zijn je ervaringen nu?  :evil:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

ProXius

Hey Maurice :D
Even kort mijn bevindingen...

1. De 7400 is snel! Dan bedoel ik met het laden van de juiste audio track. Bij de 6300 moest je altijd even wachten voordat het geluid aanging...
2. De 7400 weet meer uit mijn center te halen! Geeft beter geluid tijdens films, mooi dus.
3. Misschien dat ik iets meer details hoor, ook is de plaatsing van effecten nóg wat beter bij de 7400.

Natuurlijk is oo kde afstandsbediening super, erg makkelijk ding.

Al met al geen nadelen dus, en vrijwel niks hoeven bij betalen :)
Het is me het zeker waard geweest!

Jasper
Marantz SR9600
Marantz CD5001 (Gehakt mods)
Panasonic BD35
Focal Chorus 716V - 700CC V
D.I.Y. 15" Exodus sub + 400w Reckhorn

Maurice

Kijk, dat klinkt inderdaad of je een erg goede deal hebt gemaakt!  pompom
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude