probleem met versterker sr4300

Gestart door jelings, juli 11, 2006, 22:01:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jelings

beste forumleden,

ik heb een marantz sr4300 al een jaar of 3 in mijn bezit. Prima versterker tot gisteren.
Ik heb mijn subwoofer aangesloten maar ik krijg geen signaal uit mijn versterker (pre-out subwoofer). Ik heb in het menu "speakers" al wel mijn SW geselecteerd.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Moet ik nog andere instellingen veranderen om de uitgang van de subwoofer te activeren?

fan van mooi geluid

Maurice

Citaat van: jelingsbeste forumleden,

ik heb een marantz sr4300 al een jaar of 3 in mijn bezit. Prima versterker tot gisteren.
Ik heb mijn subwoofer aangesloten maar ik krijg geen signaal uit mijn versterker (pre-out subwoofer). Ik heb in het menu "speakers" al wel mijn SW geselecteerd.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Moet ik nog andere instellingen veranderen om de uitgang van de subwoofer te activeren?

fan van mooi geluid

Het hangt er een beetje vanaf welke bron je aangesloten hebt (volgens mij). De pre-out lijkt mij alleen te werken zodra er een x.1 signaal aanwezig is (dus DD of DTS). Dan moet je natuurlijk ook wel ingesteld hebben dat je een sub hebt.

Met stereo kan ik me voorstellen dat dit niet werkt, tenzij je dit expliciet ergens instelt.

Verder heb ik geen surround receiver, dus kan ik je helaas niet verder helpen... :(
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Maurice heeft gelijk!

In stereo doet een sub nada noppes niets.

verder zou ik de manual indien aanwezig eens goed door bladeren :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Heb je je speakers op large of small staan ???

Als alles op small staat dan moet de subwoofer het doen via de pre out bij cd's en dvd's dus altijd

heb je het op large staan dan zal hij het niet doen. Behalve als je een dd of een dts codering hebt dat je LFE gaat werken.

stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4