Nog meer subwoofervragen...

Gestart door Bart, september 30, 2007, 20:42:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bart

Beste mensen,

'k weet het dat het genant begint te worden, maar 'k gooi m'n gène overboord en gooi het in de groep.

Vandaag heb ik dit forum aan 't uitspitten geweest op zoek naar antwoorden op m'n vragen.  Voor een deel heb ik al antwoord gevonden maar op volgende vragen nog niet.

Het gaat over volgende componenten: SR7001 en Anthony Gallo MPS150 (SUB)

Hoe kan ik het uitgangssignaal voor de SUB verhogen.  Dit met als doel dat ie ook in actie komt bij een laag geluidsvolume. (auto power on/off)

Sommige mensen zijn voorstander om de versterker van de SUB te laten aanstaan.  Heeft dit gevolgen voor de levensduur van de versterker, heeft dit een groot verbruik, etc...
In deze optiek had ik zitten zoeken naar een powercord om de bestaande powercord van m'n sub die ik dan aan de achterkant van de receiver kan pluggen.  MAAR ik vind geen powercord die een platte stekker heeft die in de achterkant van m'n receiver past.  Alles zit momenteel in een Isotek blok maar hier kan niets aan veranderd worden.  Zijn er nadelen aan verbonden mocht het mogelijk zijn om de versterker van de sub achteraan de receiver te koppelen.

Als jullie oplossingen hebben, laat het me maar weten.

Bedankt,
Bart

Stadium III

Om te beginnen zou ik als ikjou was je sub zeker niet op de reciever aansluiten want die aansluiting is er niet voor bestemd !

Verder de subwoofer : de auto power on en off is meestal niet veel goed's er zijn fabrikanten die het erop bouwen maar ik vindt het niks
Waarom niet : je subwoofer moet aanslaan met een ingangs signiaal wat je krijgt is dat je subwoofer altijd te laat zal zijn !

Oplossing : subwoofer aanzetten en weer uitzetten !
Verderzet je de volume van de subwoofer half open en in de reciever op 0
Dan ga je met de decibel meter aan de gang en zet je je speakers gelijk volume
Daarnaar de subwoofer op smaak gecorogeerd in de reciever met kleine stappen tot +3 en -3
Wordt het meer draaien aan de subwoofer

Wat je dan hebt is dat de subwoofer altijd meedoet en je ingangs signiaal is ook okeej

Probeer dit maar eens uit

Verder kan ik mijn rel altijd aan laten staan volgens hun,versterker blijft ok en verbruik is minimaal
Maar goed ik ben voorstander ervan om alles uit te zetten

Stadium III





Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Ik ken de specifieke sub niet, maar mijn sub(amp) heeft een uitschakelvertraging. Hierdoor staat de sub aan als ik speel, maar springt deze pas uit als deze langere tijd geen signaal krijgt.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Bart

Dat doet de mijne ook, alleen moet het geluid redelijk luid staan alvorens hij aanspringt.  Mijn madam kan daar niet tegen :-D

Dus als ik het goed begrijp moet ik het Subwoofer kanaal "versterken" in de speaker set-up. Correct me if I'm wrong.

Voor de sub check www.roundsound.com

groeten,
Bart

SB_Marantz

#4
Ik heb de posts eens doorgelezen en heb dezelfde ervaring met de zogenaamde auto power on functie.

Werkt de helft van de tijd gewoon niet dus suppie gewoon handmatig aan of uit zetten.

Je kunt de sub rustig permanent aan laten staan.
Dit zal wel een wat hoger slijtage gehalte betekenen maar het is tenslotte een gebruiksvoorwerp niet?!  :-D :-D

Ik zet het ding meestal gewoon uit na gebruik,daar heb je de power switch ook voor  :-D :-D

Wat betreft het netsnoer van je sub aan de receiver hangen;

Dat kan zonder probleem mits de consumptie (opgenomen vermogen)van de sub het aangegeven max Wattage wat achterop de receiver staat niet ruim overschrijdt.

Dus niet naar het totale opgenomen vermogen kijken maar wat er bij de outlets staat!
Wanneer de stekker niet past; gewoon even een passende kopen en overzetten.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

dmeerpa

Met de remote klink je op de knop AMP, op de display van de remote verschijnt nu AMP bovenaan.
Links zit een knop SETUP. Druk erop. Handig is als je de setup menu ook op de TV ziet. Ga naar speaker setup. In die speaker setup is een instelling waar je per kanaal + of - een aantal DB kan instellen. Hier kan je nu voor het LFE signaal + 5dB of meer dB instellen. Let op, de SUB zal nu luider spelen, dus moet je nu op de sub het volume gaan verminderen.

Zelf heb ik ook mijn sub op AUTO on staan, ik moet echt niet veel volume geven om aan te slaan. bij mij staat LFE zelfs maar op -3dB. De sub zelf 1/4 van zijn max. volume.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Paul

Citaat van: S.B.Marantz op september 30, 2007, 23:02:12
Ik heb de posts eens doorgelezen en heb dezelfde ervaring met de zogenaamde auto power on functie.

Werkt de helft van de tijd gewoon niet dus suppie gewoon handmatig aan of uit zetten.

Je kunt de sub rustig permanent aan laten staan.
Dit zal wel een wat hoger slijtage gehalte betekenen maar het is tenslotte een gebruiksvoorwerp niet?!  :-D :-D

Ik zet het ding meestal gewoon uit na gebruik,daar heb je de power switch ook voor  :-D :-D


Als ik de sub uitzet geeft dat een vrije harde plof.
Wat kan dat zijn ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site