Volumeknop PM11S3 heeft een soort "vrijstand"

Gestart door CBdicX, april 14, 2015, 08:43:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

100%Marantz

En ik maar duizenden euros voor niets uitgegeven [emoji6]


Via iOS
marantz, what else?

CBdicX

Citaat van: xander32 op mei 30, 2015, 09:03:32
Wij hebben ieders andere ervaringen betreft versterking, daar komen wij niet uit en dat hoeft ook niet, toch?
Dat duurder geen garantie voor beter is, die ervaring heb ik ook, echter zeer beperkt. Vaak is goedkoop uiteindelijk duurkoop gebleken, heb ik duurder vaak ook echt als beter ervaren.


Betreft jouw laatste twee zinnen inzake ls.; is dat een aanname of beteft het jouw ervaring? Daar heb ik iig. heel andere ervaringen. Juist tussen ls. onderling, hoor ik flinke verschillen.

Ik vind de verschillen wat minder, mits uit dezelfde prijsklasse.

CBdicX

Citaat van: 100%Marantz op mei 30, 2015, 09:08:40
En ik maar duizenden euros voor niets uitgegeven [emoji6]
Via iOS

Zeker niet voor niets, jij bent toch tevreden ?
Want daar gaat het om, het gevoel als de handel er staat, trots zijn dat je iets moois heb.
Dan is de missie geslaagd, wel of geen marketing  :-D

100%Marantz

#48
Jà natuurlijk, was even om te lachen. Heb er geen spijt van.
Ben in het algemeen wel akkoord met wat je zegt.
Behalve misschien voor de speakers.

Ook mag je geen versterker van 2x20w vergelijken met een 2 x 200w. Niet dat de 2x 20 het slechter zal doen, maar wel dat je vrij snel zijn limiet zan bereiken/horen.

Maar wat is er beter (in hifi gebeuren) dan een mooie set te zien en horen spelen op prachtige speakers.

Ben er ook van overtuigd dat telkens er en nieuw product op de markt komt ze het wiel opnieuw hebben uitgevonden.

Mijn versterkers van 30 jaar geleden doen het zeker even goed als die dure van vandaag.

Kijk de dure Klipsch van 50 jaar geleden, ze staan nog steeds te koop.
Dit wil niet zeggen dat niets evolueert, in tegendeel, maar 50 jaar geleden kon het voor althans wat niet digitaal was al heel/even goed.

Misschien is het grote verschil dat je toen meer moest uitgeven. Misschien.


Via iOS
marantz, what else?

TurboMarco

Citaat van: xander32 op mei 30, 2015, 07:31:14
Ik bedoel exact hetgeen ik schreef  8-).

En het gaat mij daarbij voorts niets of een versterker het "kan".
Met een brommobiel kan men ook prima op een snelweg rijden ...
Ik vind niet dat je een stereotoestel met een brommert moet vergelijken  nonono :lol:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

#50
Mijn inziens worden receivers steeds meer een soort van "wegwerpproduct", welke binnen een jaartje of drie economisch zijn afgeschreven. Uitgezonderd de duurdere varianten welke te upgraden en te updaten zijn.

Daar zijn nog steevast allerlei ontwikkelingen betreft formaten, codes etc. Fabrikanten willen/moeten daarin meegaan en mogen daarvoor steevast de nodige euris aftikken, welke vervolgens tot compromissen zal leiden aangaande de bouw van een receiver, want deze moet wel binnen een bepaalde prijscategorie passen om een bepaalde afzet te kunnen waarborgen. Dat wetende, zal een receiver economisch en wellicht ook technisch (dat betreft mijn aanname) veel sneller verouderen dan een dedicated stereo amp.

Een recente, goede stereoversterker van bv. anderhalve mille, is dat over vijf jaar nog net zo (m.u.v. dat "recente"  :-D). Indien het een receiver betreft, is deze over drie a vijf jaar gezien economisch afgeschreven, want hopeloos verouderd.


Of e.e.a. ook terug te horen valt, daarover hebben we het reeds uitgebreid gehad :roll:.

xander32

 :-D

Uitgeslapen.

Citaat van: TurboMarco op mei 30, 2015, 10:51:29
Ik vind niet dat je een stereotoestel met een brommert moet vergelijken  nonono :lol:

TurboMarco

Citaat van: xander32 op mei 30, 2015, 11:19:11
Mijn inziens worden receivers steeds meer een soort van "wegwerpproduct", welke binnen een jaartje of drie economisch zijn afgeschreven. Uitgezonderd de duurdere varianten welke te upgraden en te updaten zijn.

Daar zijn nog steevast allerlei ontwikkelingen betreft formaten, codes etc. Fabrikanten willen/moeten daarin meegaan en mogen daarvoor steevast de nodige euris aftikken, welke vervolgens tot compromissen zal leiden aangaande de bouw van een receiver, want deze moet wel binnen een bepaalde prijscategorie passen om een bepaalde afzet te kunnen waarborgen. Dat wetende, zal een receiver economisch en wellicht ook technisch (dat betreft mijn aanname) veel sneller verouderen dan een dedicated stereo amp.

Een recente, goede stereoversterker van bv. anderhalve mille, is dat over vijf jaar nog net zo (m.u.v. dat "recente"  :-D). Indien het een receiver betreft, is deze over drie a vijf jaar gezien economisch afgeschreven, want hopeloos verouderd.


Of e.e.a. ook terug te horen valt, daarover hebben we het reeds uitgebreid gehad :roll:.
De ontwikkelingen staan gelukkig niet stil ,maar de oudere versterkers die voor een jaar of tien terug nog een flinke zak met duiten koste ligt nu in vrijwel ieders bereik ,en zonder al die poespas wat aan mogelijke veroudering vatbaar is doen die nog steeds erg goed waarvoor ze gemaakt zijn ,en dat is versterken .
Een stereoapparaat is daarentegen meer dan 40 jaar verouderd ,op een paar uitzonderingen na dan die gebruik maken van de laatste techniek op basis van class D .
De fabrikanten spelen nu eenmaal in op de vraag van de consument ,en veel consumenten willen nu eenmaal om de paar jaar iets nieuws in hun bezit hebben ,dat zie je op dit forum ook terug .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: CBdicX op mei 30, 2015, 08:19:38
Ik begrijp echt niet waar het idee vandaan komt dat een hedendaagse meerkanaals receiver het in stereo "slechter" zou doen (dus klinken) dan een stereo amp.
Dit zit in het zelfde straatje dat een receiver van 1000 euro niet zo kan klinken dan een stereo amp van 1000 euro, en dat een "goede" versterker 30 KG moet wegen, en dat een ronde voeding beter is dan een rechthoekige, en dat analoog beter klinkt dan digitaal, en dat..........



Kijk maar eens wat voor een voeding in een moderne 7 kanaals versterker zit  :-)

De betreffende versterker is wel in staat om 7x180 Watt continu te leveren  :mrgreen:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

100%Marantz

Citaat van: TurboMarco op mei 30, 2015, 12:03:19
Kijk maar eens wat voor een voeding in een moderne 7 kanaals versterker zit  :-)

De betreffende versterker is wel in staat om 7x180 Watt continu te leveren  :mrgreen:

Niet alle receivers kunnen dit.

Velen zijn aangegeven voor x keren x Watts. Dit kunnen ze inderdaad, maar niet alles op max en tegelijk. De voeding is er dikwijls niet op voorzien. Elk kanaal kan dus inderdaad dat vermogen geven, maar niet alle kanalen tegelijker tijd.
Is wel zelden nodig, maar wel een beperking.

Ander, duurdere kunnen dit dan wel.
marantz, what else?

xander32

Ik denk dat de fervente  stereoman of vrouw, afwijkt van de gemiddelde consument. Als die iets nieuws wil, is dat om een stap vooruit te doen, de hang naar meer perfectie. Negen van de tien keer zal dat ook een duurder apparaat betreffen dan het voorgaande.

Een andere doelgroep :yes:.


Citaat van: TurboMarco op mei 30, 2015, 11:47:54
De ontwikkelingen staan gelukkig niet stil ,maar de oudere versterkers die voor een jaar of tien terug nog een flinke zak met duiten koste ligt nu in vrijwel ieders bereik ,en zonder al die poespas wat aan mogelijke veroudering vatbaar is doen die nog steeds erg goed waarvoor ze gemaakt zijn ,en dat is versterken .
Een stereoapparaat is daarentegen meer dan 40 jaar verouderd ,op een paar uitzonderingen na dan die gebruik maken van de laatste techniek op basis van class D .
De fabrikanten spelen nu eenmaal in op de vraag van de consument ,en veel consumenten willen nu eenmaal om de paar jaar iets nieuws in hun bezit hebben ,dat zie je op dit forum ook terug .

AkTeVox

Audyssey / AccuEQ / Stereo / Dolby, DTS / Pro logic / Auro 3D  / MultEQ XT32/LFC / DSX / DTS Neo:X 11.1 / Dolby Digital Plus / Dolby TrueHD / Dolby Digital EX / DPL IIz, ect. ect. . .


Dat is voor mij persoonlijk marketing waarmee ze je het geld uit de zakken halen!!!!
Na 2 jaar sta je daar met je verouderde bak van 2 à 3K die de nieuwste formats niet (meer) ondersteund.  :-o :-o :-o

Geef dan liever één keer 4k uit aan versterker waar ik 2 decennia plezier aan heb.  hello hello

CBdicX

Citaat van: AkTeVox op mei 30, 2015, 15:38:48
Audyssey / AccuEQ / Stereo / Dolby, DTS / Pro logic / Auro 3D  / MultEQ XT32/LFC / DSX / DTS Neo:X 11.1 / Dolby Digital Plus / Dolby TrueHD / Dolby Digital EX / DPL IIz, ect. ect. . .


Dat is voor mij persoonlijk marketing waarmee ze je het geld uit de zakken halen!!!!
Na 2 jaar sta je daar met je verouderde bak van 2 à 3K die de nieuwste formats niet (meer) ondersteund.  :-o :-o :-o

Geef dan liever één keer 4k uit aan versterker waar ik 2 decennia plezier aan heb.  hello hello
Was dan ook mijn idee tot ik tegen het gemis van surround aan liep met stereo in oa films.
Als iemand nu een nieuwe receiver koopt, zoals ik, dan heb je nu "de top" wat inderdaad over 2-3 jaar zeker niet meer is, of korter.
Ik zit nu al aan een 200 euro Upgrade naar HDCP 2.2, en ik heb de receiver 3 weken in huis !!
Maar goed, die HDCP 2.2 is niet direct nodig maar ik wilde het toch hebben voor als........

Of je na 2-3 jaar direct wat nieuws moet kopen ?
Dat hoeft natuurlijk niet want een receiver uit eind jaren 90 met alleen 5.1 Dolby Digital zal prima functioneren met zelfs Transformer 4.
Maar ja, dat Atmos of DTS:X gaan kriebelen is natuurlijk aanwezig, en wie weet wat er over 3-4 jaar weer voor de deur staat.
Met een stereo amp heb je daar geen last van, die doet het altijd, en goed, maar ik vond het een gemis......

TurboMarco

Citaat van: xander32 op mei 30, 2015, 14:48:37
Ik denk dat de fervente  stereoman of vrouw, afwijkt van de gemiddelde consument. Als die iets nieuws wil, is dat om een stap vooruit te doen, de hang naar meer perfectie. Negen van de tien keer zal dat ook een duurder apparaat betreffen dan het voorgaande.

Een andere doelgroep :yes:.
Ik vind niet dat mensen die hun voorkeuren uitspreken afwijken van wie of wat dan ook .
Wanneer iemand tevreden is met stereo of meerkanaals weergave is het mij om het even .
Perfectie bestaat volgens mij niet .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

#59
 ...en de karavaan trok verder... :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *