DAB tuner & SR7001

Gestart door Bart, september 25, 2007, 20:28:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bart

Heeft er iemand een DAB tuner op z'n receiver staan ?  Welke zijn de bevindingen, pro's en contra's.  En hoe wordt dit alles aangesloten. (Geen aparte tuner ingang)

Alvast bedankt voor jullie reakties.

Bart

Bart


Stadium III

Zou je eventueel als je foto's hebt van de tuner die eens kunnen plaatsen dan kan ik wat meer !

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Bart


dmeerpa

Wel ik zag laatst ook in de Mediamarkt een DAB tuner van Marantz, en vroeg mij ook af watvoor een verschil er is met de tuner in de SR7500 receiver.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

Stadium III

ik zou de tuner digitaal coaxiaal aansluiten naarde reciever

verderde antenne wijst zichzelf

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mars

alo

een dab tuner was toch special alleen voor digitale ontvangst ofzo ?

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Stadium III

Digitale radio ontvangst jah mer volgens mij ook niet

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Bart

De kogel is door de kerk.  Een zilvergrijze ST7001 vervoegd m'n jonge Marantz-familie. :wav:

Met het gedacht een perfect ontvangst te hebben met een klein antennetje (i.p.v. de FM antenne) zijn we weeral een illusie rijker.  Slecht ontvangst FM = slecht (lees GEEN) ontvangst DAB.  Ik heb dan een verlengkabel in COAX gemaakt en het antennetje hierop aangesloten.  't Is eigenlijk geen zicht zo'n klein antennetje op m'n Sub. (enige plaats van ontvangst)

Nu had ik zo zitten denken om een kabel te maken die de DAB tuner met de TV coax aansluiting (geen signaal wegens digitale TV) verbindt en het geleverde antennetje aan te sluiten op de plaats waar de TV coax-kabel terug verschijnt. (ergens anders in m'n woning waar er waarschijnlijk een beter ontvangst is)

Is dit een dom idee ?

Verder kan ik vertellen dat er een andere wereld voor me openging.  Het gemak van afstellen (weliswaar tot op heden beperkt) en de geluidskwaliteit.

Als er iemand nog vragen heeft, shoot.

groeten,
Bart

Maurice

Citaat van: Bart op oktober 08, 2007, 19:46:15
Nu had ik zo zitten denken om een kabel te maken die de DAB tuner met de TV coax aansluiting (geen signaal wegens digitale TV) verbindt en het geleverde antennetje aan te sluiten op de plaats waar de TV coax-kabel terug verschijnt. (ergens anders in m'n woning waar er waarschijnlijk een beter ontvangst is)

Is dit een dom idee ?
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Tip: koop een kleine buitenantenne, plaats die op het dak of de gevel en sluit deze aan. Voor zowel FM als DAB het beste.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Ik gebruik bij de Samsung DVB tuner een DAB kamerantenne met ingebouwde / regelbare versterker en dat geeft ook goede resultaten.
Uiteraard geeft deze de beste resultaten bij zo,n gunstig mogelijke plaatsing.
Woon 1 hoog met een ontvangtsterkte tussen de 80 en 90%.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site