Indicatie Output level op voorversterkers of geïntegreerde versterkers

Gestart door 100%Marantz, september 02, 2014, 22:45:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AkTeVox

Citaat van: thanatos op september 07, 2014, 09:41:01
Het staat er echt al vrij duidelijk. Een reguliere potmeter zoals gebruikt als volume regeling is niks anders dan een regelbare weerstand.

Een rotary encoder is een draai as met daarachter een doordacht patroon. Door het draaien hier aan weet de processor welke kant er op gedraaid worden en kan hij bij sommige ook de snelheid van het draaien herkennen.

Met andere woorden. Pulsen naar een processor die vervolgens een digitaal of analoge volume regeling aanstuurt. Tov traditioneel een regelbare weerstand.

Helder! Dank.

Cornelis1921

#46
Citaat van: AkTeVox op september 07, 2014, 10:13:53
Helder! Dank.
Ook mijn dank voor dit ook weer leerzame topic. TS en alle inputters hartelijk dank, het is voor mij ook als leek tnt een groot genoegen. pompom notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz

Citaat van: SB_Marantz op september 05, 2014, 18:42:41


Ik las hierboven nog iets over 8 /4 en 2 Ohm speakers?

Die bestaan niet.

De impedantie fluctueert bij zo goed als elke speaker zo tussen de 3 en pak hem beet 30 Ohm.
fabrieks speakers zijn idd niet constant.

De zelfbouwer voorziet zijn speaker weleens van impedantie correcties waardoor de impedantie wel constant is.

Seas bookshelf bs1 heeft een constante 6 ohm'se weerstand van vanaf 60hz, ideaal voor een buizenversterker.

TurboMarco

Klopt , de Seas EX4 heeft dit ook .

Dit gaat wel weer ten koste van het rendement , er zit dan namelijk een hele zwik aan componenten in het filter .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)