Marantz PM11S3 vs PM16

Gestart door AkTeVox, augustus 09, 2014, 22:59:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op augustus 15, 2014, 22:20:37
Tja, je bent erg beperkt in je keuze natuurlijk.
CDM loopwerken zijn er niet meer.

En dat nieuwe spul gaat om de haverklap stuk.

In Europa  is  er  absoluut  troep.  Ik  werk  voor  een Taiwanees  bedrijf,  de  directe  collega uit  Taiwan (ook monteur).  Zei  tegen mij  dat  alles  dat  buiten China  word  verkocht of  in China  word  geproduceerd  voor  Het  westen.  Dat  is  allemaal  troep.   Hij heeft  een  ''video'' player die  ALLE  formaten leest  zonder  weigering.  Blu-ray  HD  dvd , SA-cd  alles.   En  dat  ding  kost  bijna niks. Het  ziet  er  plastic  uit  maar  is  precies  hetzelfde  zo  niet  beter  dan  wat  marantz  produceert of   dergelijk  decadent  merk.   Alleen 1  probleem,  alles  staat  in het  Chinees.   :roll:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

AkTeVox

#76
Ik heb toch een paar bedenkingen bij die o zo hoog geprezen NA11Sx. Wat doe je als er na x aantal tijd geen format update's meer beschikbaar zijn. Dan sta je daar met je mooie blinkende bak van meer dan 3 mille.   :-o
Idem hier met een 2j oude Western Digital Twonky. Ondersteunt geen flac en er zijn geen update's meer beschikbaar.  violent1 violent1 violent1

xander32

Citaat van: AkTeVox op augustus 16, 2014, 07:27:36
Ik heb toch een paar bedenkingen bij die o zo hoog geprezen NA11Sx. Wat doe je als er na x aantal tijd geen format update's meer beschikbaar zijn. Dan sta je daar met je mooie blinkende bak van meer dan 3 ton.   :-o
Idem hier met een 2j oude Western Digital Twonky. Ondersteunt geen flac en er zijn geen update's meer beschikbaar.  violent1 violent1 violent1
... overdrijven is ook een kunst; mille, geen ton :wink:.

AkTeVox

Citaat van: xander32 op augustus 16, 2014, 07:36:34
... overdrijven is ook een kunst; mille, geen ton :wink:.

Oeps, foutje.  :-)

WimPeu

Citaat van: AkTeVox op augustus 16, 2014, 07:27:36
Ik heb toch een paar bedenkingen bij die o zo hoog geprezen NA11Sx. Wat doe je als er na x aantal tijd geen format update's meer beschikbaar zijn. Dan sta je daar met je mooie blinkende bak van meer dan 3 mille.   :-o
Idem hier met een 2j oude Western Digital Twonky. Ondersteunt geen flac en er zijn geen update's meer beschikbaar.  violent1 violent1 violent1

Wat moet je met firmware updates eigenlijk? Als de NA nu Flac ondersteund dan doet hij dat over 10 jaar ook nog. Als jij al je muziek naar flac blijft omzetten dan kun je met een NA meer jaren vooruit dan met welke CD speler ook. Al was het maar omdat er geen loopwerk meer in zit. Ik zou zeggen..go for it!! Mooiere combi met een PM11s3 is niet denkbaar.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

pameijer

Citaat van: AkTeVox op augustus 16, 2014, 07:27:36
Ik heb toch een paar bedenkingen bij die o zo hoog geprezen NA11Sx. Wat doe je als er na x aantal tijd geen format update's meer beschikbaar zijn. Dan sta je daar met je mooie blinkende bak van meer dan 3 mille.   :-o
Idem hier met een 2j oude Western Digital Twonky. Ondersteunt geen flac en er zijn geen update's meer beschikbaar.  violent1 violent1 violent1
Dat is dan geen bedenking tegen de NA11 maar tegen het idee van streamers in het algemeen. Je maakt je alleen zorgen om niets, MP3 is een standaard sinds 1992 (!), dat is 22 jaar geleden en nog steeds het leidende digitale formaat. FLAC bestaat sinds 2001, dus 13 jaar. Dit is allemaal vergelijkbaar met de looptijd van hardcopy's als VHS, DVD, videodisc (?) en de CD. Ook zitter er weinig tot geen revoluties aan te komen, behalve misschien Neil Young's implementatie als je daar in gelooft.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

mountainbiker

Citaat van: HAL9000 op augustus 15, 2014, 22:27:54
In Europa  is  er  absoluut  troep.  Ik  werk  voor  een Taiwanees  bedrijf,  de  directe  collega uit  Taiwan (ook monteur).  Zei  tegen mij  dat  alles  dat  buiten China  word  verkocht of  in China  word  geproduceerd  voor  Het  westen.  Dat  is  allemaal  troep.   Hij heeft  een  ''video'' player die  ALLE  formaten leest  zonder  weigering.  Blu-ray  HD  dvd , SA-cd  alles.   En  dat  ding  kost  bijna niks. Het  ziet  er  plastic  uit  maar  is  precies  hetzelfde  zo  niet  beter  dan  wat  marantz  produceert of   dergelijk  decadent  merk.   Alleen 1  probleem,  alles  staat  in het  Chinees.   :roll:
Ik geloof je meteen.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

joep

Citaat van: HAL9000 op augustus 15, 2014, 22:18:03
Als  ik nu  een cheque  blanc  had  en ik zou  een nieuwe  stereo  audio  systeem  moeten aanschaffen. Met mijn ervaring  en kennis  van  die  apparatuur  zal ik NOOIT  marantz nu kiezen.    :wink:

De grote vraag is nu natuurlijk: wat zou jij kiezen als je een blanco cheque zou hebben.

Zoldar

Qua formats zou ik me geen zorgen maken. Wat wel lastig is, is dat de na geen dsd over het netwerk streamd. Dus je bent daarvoor toch aangewezen op een pc of squeezebox.

En dan had je net zo goed geen streamer hoeven kopen maar een dsd dac.

Hopen dat maranz dit snel oplost zos in de na8005
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

polleke_cgc

Waar het inderdaad vlekkeloos werkt...

Cornelis1921

Citaat van: joep op augustus 16, 2014, 09:15:25
De grote vraag is nu natuurlijk: wat zou jij kiezen als je een blanco cheque zou hebben.
Hoe durf je nu zoiets te vragen? Natuurlijk, een onbewoond eiland kopen en een paar mooie chicks aantrekken. Muziek en hifi zijn niet anders dan substituten voor het voorafgaande. :-D :wink: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

Citaat van: HAL9000 op augustus 15, 2014, 22:27:54
In Europa  is  er  absoluut  troep.  Ik  werk  voor  een Taiwanees  bedrijf,  de  directe  collega uit  Taiwan (ook monteur).  Zei  tegen mij  dat  alles  dat  buiten China  word  verkocht of  in China  word  geproduceerd  voor  Het  westen.  Dat  is  allemaal  troep.   Hij heeft  een  ''video'' player die  ALLE  formaten leest  zonder  weigering.  Blu-ray  HD  dvd , SA-cd  alles.   En  dat  ding  kost  bijna niks. Het  ziet  er  plastic  uit  maar  is  precies  hetzelfde  zo  niet  beter  dan  wat  marantz  produceert of   dergelijk  decadent  merk.   Alleen 1  probleem,  alles  staat  in het  Chinees.   :roll:


前进停止
Tíngzhǐ
Qiánjìn Huí

Uhhhhhh stop vooruit en terug....of zoiets..... shutup liever dan nummer 13 van de kaart; babi pangang  :-D