Marantz PM11S3 vs PM16

Gestart door AkTeVox, augustus 09, 2014, 22:59:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AkTeVox

Citaat van: SB_Marantz op augustus 10, 2014, 17:59:13
Het hele verhaal is een typvout wat mij betreft....

Gaan we hier toch weer niet die eeuwige discussie voeren dat een PM200 even fijn klinkt als een PM11S3 hé.   :gaap: :gaap:

SB_Marantz

Geloven is een aanname, geen feit.  :wink:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

AkTeVox

Och we horen het zo meteen wel.  :wink:
Ik doe straks een vergelijk tussen de PM11 & de PM16 op een paar B&W 803D.

SB_Marantz

Wat wil je voor de 16?

Graag middels PM.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Citaat van: AkTeVox op augustus 10, 2014, 18:17:29
Och we horen het zo meteen wel.  :wink:
Ik doe straks een vergelijk tussen de PM11 & de PM16 op een paar B&W 803D.

De PM11 is leuk speelgoed idem als de PM16. De PM16 is wat ouder en misschien niet geheel zonder invloed van de tand des tijd.

De PM11S3 is een hele stabiele versterker en zal bij een wat lastigere luidspreker minder krimp geven. Enfin we lezen het wel!

contour

Citaat van: SB_Marantz op augustus 10, 2014, 17:35:49
graag een uitleg hoe dat zou moeten ontstaan?
uh...jij geeft wel een uitleg??
Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

SB_Marantz

#21
Dat is niet meer te tellen ondertussen.
Zoek het maar op zou ik zeggen, blijf niet aan de gang.
Heb m(e)eting's gehouden met en zonder uitleg etc.....een keer of 10.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

contour

maar okee:
de oudere Marantz stonden bekend om hun soms wat warme karakter. Niet alle versterkers gehoord, de oude PM14 en 17 en de PM 15. De nieuwe PM serie is wat dat betreft wat frisser, sterieler, minder warm, hoe je ook wilt noemen, en klinken dus net even wat anders.
hierdoor ontstaat een ruimere keus aan weergevers die je ermee kunt aansturen.
de oudere series in combinatie met bv B&W vond ik te sompig zo nu en dan.

enne mijn mening..

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

contour

Citaat van: SB_Marantz op augustus 10, 2014, 18:55:16
Dat is niet meer te tellen ondertussen.
Zoek het maar op zou ik zeggen, blijf niet aan de gang.
Heb m(e)eting's gehouden met en zonder uitleg etc.....een keer of 10.

en dus is wat jij beweert de waarheid.....................
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

joep

#24
Citaat van: AkTeVox op augustus 10, 2014, 18:17:29
Och we horen het zo meteen wel.  :wink:
Ik doe straks een vergelijk tussen de PM11 & de PM16 op een paar B&W 803D.

Ben benieuwd, denk er wel aan dat de PM16 misschien het voor jou bekende herkenbare geluid geeft.
Dat wil echter niet zeggen dat dat het juiste geluid is. Sta open voor wat nieuws. Veel succes!

O ja een stukje om te lezen.

http://www.i-fidelity.net/testberichte/high-end/marantz-pm-11s3/seite-1-marantz-pm-11s3-bie-i-fidelitynet.html

SB_Marantz

Citaat van: contour op augustus 10, 2014, 20:52:49
en dus is wat jij beweert de waarheid.....................


There is no spoon....
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

joep


AkTeVox

#27
Heren het verdict:

a: heb iets nieuws.  :-D :-D :-D
b: inderdaad meer detail en plaatsing.
c: de quadral's worden nog vlotter aangestuurd zeker in het bass fundament het vloeit eruit.

De PM11S3 & PM16 werden getest op een set 803N en niet de 803D zoals ik eerder aangaf. Mijn excusses!
Het geluid van de 803N beviel me totaal niet. Met de 11 was het iets beter maar met de 16 was het echt vlak en zoutloos.  :-( Test cd was hier Tony Joe White met het nummer Love MD. Soit ik voelde dat de PM11S3 heel wat meer in zijn mars had en zo ging de koop toch door. Thuis gekomen kon het echte vergelijk van start gaan. Eerst nog eens de goede vertrouwde PM16 aan de Wotan's. Dat geluid kennen we al en klinkt heel goed. Mooi helder en gedetailleerd met een mooie bass. Nu de nieuweling, WTF ik herken de Quadral's niet meer.  :-o
Plaatsing instrumenten, stage en een bass dit had ik nog nooit gehoord met de Wotan's. Mijn vrouw & zoon beamen dit, wat een verschil. Hier wordt duidelijk dat de PM11S3 de betere is. Ik heb deze mooie amp. van amper 5 maanden oud waarvan de laatste 4,5 maanden terug in de doos wegens verbouwing voor 2 mille kunnen kopen. Een aardige duit maar deze upgrade loont zeker de moeite en is mijn beste ooit.  :wink:
Een aanrader !!!!  HB HB HB

WilliamB

Mooi verslag.
PM11s3 jaloers factor aan  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

thanatos

Nice! mooie amp cq leuke upgrade!. Enjoy  hello